Partnerzy serwisu:

InnoTrans: Ostatnia szansa na szybkie pociągi dla Polski

wś, Rynek Kolejowy, 22 września 2010 22.09.2010 100

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2010-09-22 13:28:18 Autor: ignoranci?
---.tktelekom.pl
Czy nie czasem Bombardier kombinuje razem z Pesą w konsorcjum?
2010-09-22 13:32:35 Autor: Marcin_1
---.227.131.104
Lobbing producentów szybkich składów zespolonych będzie coraz silniejszy. Proszę bardzo, budujcie sobie KDP w Polsce, ale całkowicie za prywatne pieniądze jako komercyjny projekt. A pieniądze podatnika niech idą na rzeczy niezbędne, np remont Kraków - Katowice.
2010-09-22 13:39:46 Autor: ehhh
---.teleton.pl
Myślę że trzeba wydać miliard złotych na składy dużych prędkości dla PKP, a potem całe PKP, wraz z taborem sprzedać DB za 100 milionów ;]
2010-09-22 15:35:27 Autor: Mattijjah
---.236.26.56

Mattijjah
@ehhh - nie lepiej w promocji \"za złotówkę\" ;)
natomiast popieram Marcina_1 - w sytuacji gdy zwykłe szlaki są eksploatowane rabunkowo i prędkość handlowa cały czas idzie w dół, topienie pieniędzy w KDP, spowoduje, że zostaną po prostu uśmiercone, a ludzie będą mieli alternatywę: albo samochód, albo \"jedyne słuszne kadepe\", za odpowiednio wysokie stawki...
2010-09-22 16:56:47 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
I znowu miałczenie głodnych kotów niby mikolskich...

Co ma TEN projekt (zespolone - 20 sztuk) do \"polskiego KDP\" - pytam się?

PS: Przecież mityczny i sloganowy odcinek Karków - Katowice właśnie poszedł pod przetargi i BĘDZIE robiony - ile jeszcze można miauczeć na ten temat?
2010-09-22 20:10:54 Autor: Mattijjah
---.236.26.56

Mattijjah
@RW - ale tu nie chodzi tylko o odcinek Krk - Katowice, ale o ogólne utrzymanie sieci... i dobrze o tym wiesz... jak zwykła sieć jest utrzymywana tak jak jest, to ciekaw jestem jak te KDP będzie wyglądało po kilku latach od otwarcia...
Poza tym skoro wg. ciebie zespolone nie mają nic wspólnego z KDP, to w takim razie po cholerę je kupować? Po to żeby się prężyć że mamy tabor pod V300, tyle że nie mamy gdzie nim takiej prędkości rozwinąć?
2010-09-22 23:02:36 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Mattijah

Ty Mikol jesteś, czy wpadasz na forum na kawę? Jakie \"300\"? Znasz chociaż skrócony siwz do tych składów?

Może więc łopatologicznie. Te 20 składów zespolonych dużych (a nie wielkich) prędkości ma iść na E 65 i jeździć za kilka lat z V = 200 km/h (może na CMK 220-230 km/h, o ile parametry, ETCS-1 i zasilanie powolą). Na KDP (Ygrek) będą zakupione zupłenie inne składy za ileś tam lat - pewnie za 10 - na 350 km/h.

Co do utrzymania KDP, to bym się na zapas nie martwił (będzie na to czas - najpierw trza wybudować). Jakoś CMK może być utrzymywana w parametrach nawierzchni na najmniej 200 km/h, choć jeździ się tylko 160 km/h. I jakoś da się, prawda?
2010-09-30 15:13:55 Autor: Mattijjah
---.236.26.56

Mattijjah
@RW - linia Legnica - Węgliniec też jest wykonana pod 160, tylko praktycznie w ogóle się tego nie wykorzystuje (nie biorę pod uwagę pociągów specjalnych, które są uruchamiane aby uzsadanić sens tej inwestycji) - w związku z tym, mam pełne prawo podejrzewać, że z KDP będzie podobnie - parametry kosmiczne, a V max pewnie z 200-250 max...

A co do składów, to za kasę jaką chcesz wywalić na te zespoleńce miałbyś więcej pociągów typu RailJet, które także spokojnie 200-230 pojadą, a są i tańsze w zakupie i w eksploatacji - ale jak się beton, który ma problem nawet z obecną rewizją wagonów uparł na zespoleńce, to wbrew zdrowemu rozsądkowi muszą być i koniec... Nawet KE proponowała nam RailJety jako produkt bardziej odpowiedni dla naszego rynku, ale nie - bo nasi wiedzą \"lepiej\"...
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony