Partnerzy serwisu:

InnoTrans: Stadler Traverso zaprezentowany

Jakub Madrjas 19.09.2018 23

arrow
arrow
InnoTrans: Stadler Traverso zaprezentowany
Fot. Łukasz Malinowski / Rynek Kolejowy
InnoTrans: Stadler Traverso zaprezentowany
InnoTrans: Stadler Traverso zaprezentowany
InnoTrans: Stadler Traverso zaprezentowany
InnoTrans: Stadler Traverso zaprezentowany
InnoTrans: Stadler Traverso zaprezentowany
InnoTrans: Stadler Traverso zaprezentowany
InnoTrans: Stadler Traverso zaprezentowany
InnoTrans: Stadler Traverso zaprezentowany
InnoTrans: Stadler Traverso zaprezentowany
InnoTrans: Stadler Traverso zaprezentowany
InnoTrans: Stadler Traverso zaprezentowany
Szwajcarski przewoźnik Südostbahn AG (SOB) i Stadler zaprezentowali dziś w Berlinie nowy pociąg Traverso. Pasażerowie skorzystają z niego już w przyszłym roku.
Zamówienie szwajcarskiego przewoźnika na sześć ośmioczłonowych i pięć czteroczłonowych ezetów zostało złożone w 2016 roku i rozszerzone rok później o kolejnych 11 długich jednostek. Przedstawiciele Stadlera podkreślali dziś bardzo szybkie opracowanie i wyprodukowanie pojazdu, będącego najnowszą wersją rozwojową rodziny Flirt.

Przestronne i przytulne wnętrze

Pociąg o prędkości maksymalnej 160 km/h wyposażono w nowy rodzaj wózka napędowego i podzespoły trakcyjne opracowane we współpracy z ABB. Stadler pochwalił się również łatwiejszą do przeprowadzenia wymianą wózka i przeniesieniem większości elementów napędu na dach w celu ułatwienia obsługi.

Czteroczłonowy skład Traverso może pomieścić 197 pasażerów, w tym 22 w pierwszej klasie. Ośmioczłonowe jednostki mogą pomieścić 359 pasażerów, w tym 68 w pierwszej klasie. Zaletą pociągu są m.in. powiększone okna, miejsca na narty i rowery czy kącik dla dzieci. W pierwszej klasie znajdziemy dodatkowo pełnowymiarowe wieszaki na marynarki i rozkładane fotele z dodatkową przestrzenią na drobny bagaż. W przestronnej pierwszej klasie część foteli zamontowano w układzie 1+1. Pomiędzy pierwszą a drugą klasą jest nieduża przestrzeń barowa z automatami z kawą i przekąskami. Informację pasażerską wyświetla od czterech do siedmiu ekranów na człon.

Eksploatacja od przyszłego roku

Zamówione jednostki mają zastąpić obecnie eksploatowane przez SOB składy, z których niektóre liczą sobie nawet 40 lat. Eksploatacja nadzorowana ma się rozpocząć na wiosnę, a wraz ze zmianą rozkładu w grudniu 2019 roku Traverso mają rozpocząć obsługę linii VoralpenExpress pomiędzy St. Gallen i Lucerną. Rok później SOB wspólnie z Kolejami Szwajcarskimi SBB obsłuży składami Traverso linię z Bazylei i Zurychu do Locarno – przez atrakcyjną widokowo linię Gottharda. Pociągi pojawią się też na linii Berno – Chur.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
STADLER
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony