Informacja kolejowa wraca na polskie dworce. Na razie do Poznania Głównego
inf. prasowa PKP SA ⚫ 10.01.2017 ⚫
258

Informacja kolejowa wraca do Poznania GłównegoFot. PKP SA
Kompleksowa informacja o połączeniach różnych przewoźników kolejowych, zintegrowana w jednym miejscu – to nowa usługa, z której mogą korzystać pasażerowie na dworcu Poznań Główny.
Punkt informacyjny powstał z inicjatywy PKP SA, przy współpracy z przewoźnikami korzystającymi z dworca: Kolejami Wielkopolskimi, Przewozami Regionalnymi oraz PKP Intercity. W informację kolejową przekształcono dotychczasowy InfoDworzec, w którym wcześniej można było dowiedzieć się przede wszystkim o funkcjonujących na trenie Poznania Głównego usługach, punktach handlowych oraz transporcie miejskim. Tego typu informacje będą nadal dostępne.
Infodworce błędem
– Trzeba jednak pamiętać, że informacja o rozkładzie jazdy, alternatywnych połączeniach jest najważniejszą, jakiej podróżni poszukują na dworcu – mówi dr Michał Beim, członek zarządu PKP SA. – Zaniechanie tej funkcji i przekształcenie punktów InfoDworzec na wzór informacji w centrach handlowych było błędem. Podobnie jak rozdrobnienie punktów informacyjnych poszczególnych przewoźników.
– Koleje Wielkopolskie od wielu lat postulowały przywrócenie informacji kolejowej na głównych dworcach – podkreśla Włodzimierz Wilkanowicz, prezes Kolei Wielkopolskich. – Współpracą przy tym projekcie pokazujemy, że kolej mimo iż jest tworzona przez wielu przewoźników, stanowi jeden spójny system, w którym najważniejszy jest pasażer.
Powrót do kolejowej informacji nie tylko w Poznaniu
Przekształcenie poznańskiego InfoDworca w informację kolejową jest projektem pilotażowym. W przyszłości wszystkie InfoDworce mają pełnić tę funkcję. Na koniec stycznia PKP SA planują zorganizować spotkanie z przewoźnikami pasażerskimi działającymi w Polsce odnośnie powrotu punktów informacji kolejowej na najważniejsze polskie dworce. – Zależy nam, aby wspólnie wypracować model punktów informacji pasażerskiej – mówi Michał Beim. – Chcemy stworzyć standardy małej architektury, form komunikacji z pasażerami, a także zasad postępowania w sytuacji opóźnień czy innych zakłóceń w ruchu pociągów. Doświadczenia państw Europy Zachodniej pokazują, że informacja kolejowa jest jednym z najważniejszych punktów na dworcach, a szczególny nacisk kładziony jest na dostępność do informacji osób niepełnosprawnych.
PKP SA planuje w projekcie informacji kolejowej wykorzystać m.in. doświadczenia zdobyte w związku z wdrożeniem usługi tłumacza języka migowego on-line na największych dworcach. Spółka odwoływać się będzie też do najlepszych praktyk zagranicznych, a rozwiązania związane z dostępem osób niepełnosprawnych do informacji mają być konsultowane z organizacjami społecznymi.
Poznański punkt informacji kolejowej znajduje się w Nowym Dworcu Kolejowym naprzeciw kas. Jest on otwarty we wszystkie dni tygodnia od 7:00 do 21:00.
Infodworce błędem
– Trzeba jednak pamiętać, że informacja o rozkładzie jazdy, alternatywnych połączeniach jest najważniejszą, jakiej podróżni poszukują na dworcu – mówi dr Michał Beim, członek zarządu PKP SA. – Zaniechanie tej funkcji i przekształcenie punktów InfoDworzec na wzór informacji w centrach handlowych było błędem. Podobnie jak rozdrobnienie punktów informacyjnych poszczególnych przewoźników.
– Koleje Wielkopolskie od wielu lat postulowały przywrócenie informacji kolejowej na głównych dworcach – podkreśla Włodzimierz Wilkanowicz, prezes Kolei Wielkopolskich. – Współpracą przy tym projekcie pokazujemy, że kolej mimo iż jest tworzona przez wielu przewoźników, stanowi jeden spójny system, w którym najważniejszy jest pasażer.
Powrót do kolejowej informacji nie tylko w Poznaniu
Przekształcenie poznańskiego InfoDworca w informację kolejową jest projektem pilotażowym. W przyszłości wszystkie InfoDworce mają pełnić tę funkcję. Na koniec stycznia PKP SA planują zorganizować spotkanie z przewoźnikami pasażerskimi działającymi w Polsce odnośnie powrotu punktów informacji kolejowej na najważniejsze polskie dworce. – Zależy nam, aby wspólnie wypracować model punktów informacji pasażerskiej – mówi Michał Beim. – Chcemy stworzyć standardy małej architektury, form komunikacji z pasażerami, a także zasad postępowania w sytuacji opóźnień czy innych zakłóceń w ruchu pociągów. Doświadczenia państw Europy Zachodniej pokazują, że informacja kolejowa jest jednym z najważniejszych punktów na dworcach, a szczególny nacisk kładziony jest na dostępność do informacji osób niepełnosprawnych.
PKP SA planuje w projekcie informacji kolejowej wykorzystać m.in. doświadczenia zdobyte w związku z wdrożeniem usługi tłumacza języka migowego on-line na największych dworcach. Spółka odwoływać się będzie też do najlepszych praktyk zagranicznych, a rozwiązania związane z dostępem osób niepełnosprawnych do informacji mają być konsultowane z organizacjami społecznymi.
Poznański punkt informacji kolejowej znajduje się w Nowym Dworcu Kolejowym naprzeciw kas. Jest on otwarty we wszystkie dni tygodnia od 7:00 do 21:00.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |