Partnerzy serwisu:

Industrial Division kupuje kolejne 5 lokomotyw Vectron

inf. pras. 17.06.2019 64

arrow
arrow
Industrial Division kupuje kolejne 5 lokomotyw Vectron
fot. Siemens
Industrial Division kupuje kolejne 5 lokomotyw Vectron
Industrial Division kupuje kolejne 5 lokomotyw Vectron
Industrial Division kupuje kolejne 5 lokomotyw Vectron
Industrial Division kupuje kolejne 5 lokomotyw Vectron
Industrial Division kupuje kolejne 5 lokomotyw Vectron
Industrial Division – największy niezależny operator wynajmu pojazdów kolejowych w Polsce powiększa swoją flotę o 5 najnowocześniejszych lokomotyw w Europie – Vectron MS. Kontrakt obejmuje zarówno dostawę jak i serwis pojazdów. Lokomotywy zostały zakupione przy wsparciu z funduszy Unii Europejskiej, za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych na realizację przewozów intermodalnych.
Vectrony to uniwersalne lokomotywy, o modułowej konstrukcji, umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach, a dzięki temu kompleksowo odpowiadające zapotrzebowaniu większości dzisiejszych przewoźników kolejowych. - Vectron powstawał z myślą o realizacji różnorodnych zadań przewozowych. Podstawowym założeniem była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i transgranicznym, zarówno pasażerskim, jak i towarowym w Europie. Branża kolejowa docenia możliwości tego pojazdu co potwierdzają realizowane zamówienia na ponad 900 pojazdów w całej Europie. Dostarczonych zostało ponad 700 lokomotyw, które przejechały już blisko 210 milionów kilometrów – mówi Albrecht Neumann, Dyrektor pionu Rolling Stock Siemens Mobility GmbH.

W Polsce z lokomotyw Vectron korzystają PKP CargoS.A., DB Cargo Polska S.A, PKP Intercity S.A. (wynajęta z MRCE), a od 2018 r. także Industrial Division. Ta ostatnia firma zdecydowała się na zakup kolejnych pięciu pojazdów Siemensa.

- Cieszymy się, że Industrial Division powiększa swoja flotę lokomotyw Vectron. To pojazdy, które sprawdzą się nie tylko dzisiaj, ale i przez kolejne kilkadziesiąt lat, wspierając rozwój transportu intermodalnego w Polsce i Europie. Wraz z pięcioma lokomotywami dla ID mamy już blisko 50 lokomotyw Vectron, z których korzystają czołowi polscy przewoźnicy i operatorzy kolejowi. Do tych pięćdziesięciu Vectronów dodać trzeba kilkadziesiąt, które są w dyspozycji zagranicznych operatorów. – powiedział Krzysztof Celiński, prezes Siemens Mobility Sp. z o.o.

Każda z pięciu nowych lokomotyw Vectron MS dla Industrial Division dysponuje mocą 6,4 MW, wszystkie będą wyposażone w system ETCS poziomu 2 oraz rozwijają maksymalną prędkość 160 km/h. Lokomotywy posiadają homologację na Polskę, Niemcy, Austrię, Holandię, Czechy, Słowację, Węgry, Rumunię, Słowenię, Chorwację i Bułgarię, przy czym pojazdy z platformy Vectron zostały dopuszczone do eksploatacji aż w 18 europejskich krajach.

- Trzy lokomotywy będą przeznaczone dla korytarza Północ-Południe, a dwie korytarza Wschód-Zachód. Cały czas rozwijamy naszą flotę pojazdów szynowych. W planach spółki jest zakup kolejnych nowoczesnych lokomotyw z przeznaczeniem do przewozów zarówno towarowych, jak i pasażerskich, w Polsce i w Europie – mówi Piotr Ignasiak, prezes Industrial Division

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że poprzez zakup kolejnych nowoczesnych i wielosystemowych lokomotyw, możemy przyczynić się do rozwoju oraz promocji transportu intermodalnego w Polsce i Europie. Konfiguracja zamówionych lokomotyw Siemens Vectron w pełni wpisuje się w oczekiwania naszych klientów, którzy z niecierpliwością oczekiwali na wyniki naszego postępowania przetargowego –powiedział Wojciech Gruszka, Menedżer ds. Kluczowych Klientów Cargounit.

Lokomotywy zostały kupione z wykorzystaniem funduszy unijnych za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) na wsparcie rozwoju transportu intermodalnego. Celem konkursu Rozwój Transportu Morskiego, Śródlądowych Dróg Wodnych i Połączeń Multimodalnych, organizowanego przez CUPT, jest dofinansowanie podmiotów w ramach działania OŚ Priorytetowa III, tak aby wydatnie zwiększyć rozwój sieci drogowej TEN – T i samego transportu multimodalnego. Dostawa lokomotyw planowana jest w 2021 r.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony