Partnerzy serwisu:

Incydent w woj. podkarpackim miał swój ciąg dalszy [aktualizacja]

Jakub Madrjas 30.11.2018 296

Incydent w woj. podkarpackim miał swój ciąg dalszy [aktualizacja]
fot. Jakub Hałun CC BY-SA 4.0
Wczoraj w woj. podkarpackim doszło do potencjalnie groźnego incydentu. Z kolei dzisiaj do kolejnego wypadku na przejeździe doszło w woj. mazowieckim.
29 listopada w woj. podkarpackim doszło do incydentu kolejowego. – Na tym samym torze co pociąg PKP Intercity znalazł się pojazd prywatnej spółki PKP Energetyka. Maszynista pociągu IC "Hetman" użył sygnału Radio Stop. Pociągi zatrzymały się 20 m od siebie. Nikomu nic się nie stało – poinformował rzecznik Ministerstwa Infrastruktury Szymon Huptyś.

Jego relację potwierdza profil facebookowy Kolejowe Podkarpacie. – Mechanikowi prowadzącemu dzisiaj IC3804 "Hetman" relacji Przemyśl Główny – Szczecin Główny na odcinku Przemyśl Główny – Rzeszów Główny gratulujemy refleksu, opanowania w trudnej sytuacji. Wielkie brawa dla Pana! Dzięki użyciu przez mechanika IC3804 "Hetman" Radio Stopu nie doszło dziś w Muninie do poważnego wypadku z drezyną PKP Energetyka, której maszynista prawdopodobnie (co będzie ustalać komisja) zignorował sygnał S1 – napisali społecznicy w swojej relacji.

Aktualizacja: Wypadek na Mazowszu

Jak podaje TVN24, 29 listopada o godzinie 14.10 doszło do zderzenia pociągu z samochodem ciężarowym w okolicy Ożarowa Mazowieckiego. W wypadku ucierpiała jedna osoba. Z relacji świadków wynika, że w chwili zdarzenia szlabany były podniesione – podaje TVN. Nikt z pasażerów ani załogi pociągu nie ucierpiał.

Aktualizacja: Stanowisko PKP Energetyka

– Potwierdzamy, że 29 listopada w okolicach stacji Munina, w godzinach porannych miało miejsce zdarzenie typu C44, w którym uczestniczył pociąg sieciowy. Pociąg był w pełni sprawny, wszystkie procedury związane ze stanem technicznym pojazdu oraz osobami kierującymi były zachowane. Szczegółowe przyczyny zdarzenia bada komisja kolejowa powołana przez PKP PLK, przy naszej pełnej współpracy – poinformowała "Rynek Kolejowy" Katarzyna Koper, dyrektor relacji zewnętrznych w PKP Energetyce.

Aktualizacja (30 listopada):

Jak się okazuje, zdarzenie na stacji Munina miało swoje dalsze konsekwencje. Opóźniony w jego wyniku o trzy godziny pociąg IC 3804 „Hetman” zatrzymał się w Miechowie na rozjeździe, poza krawędzią peronową. – Pasażerowie pod opieką drużyny konduktorskiej zostali bezpiecznie przeprowadzeni na perony i przelokowani do pociągu IC 3700 „Siemiradzki”, którym udali się w dalszą drogę w kierunku Wrocławia, Poznania i Zielonej Góry (z wydłużoną relacją do Szczecina). Na odcinku Wrocław – Jelenia Góra pociąg „Hetman” został uruchomiony składem zastępczym. Przyczyny zdarzenia wyjaśnia specjalna komisja – informuje "RK" Piotr Mazur z biura prasowego PKP IC.

Jak informują Koleje Mazowieckie, na linii do Łowicza doszło do kolejnego wypadku pociągu IC z samochodem. Tym razem na odcinku Błonie – Teresin Niepokalanów pod pociąg wjechał samochód osobowy. W związku z tym ruch pociągów będzie wstrzymany na jednym torze (w kier. Łowicza).


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony