Partnerzy serwisu:

Impulsy dla Małopolski z pełnym dopuszczeniem TSI

inf. prasowa/jm, Rynek Kolejowy 16.11.2016 16

Impulsy dla Małopolski z pełnym dopuszczeniem TSI
Fot. UMWM
Dzisiaj (16 listopada) Newag otrzymał pierwsze zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji dla typu pojazdu kolejowego zgodnego z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI). Wydane zostało dla pojazdów Impuls typu 31WE-029 oraz 45WE-014 przeznaczonych dla Małopolski.
O otrzymaniu dokumentu poinformował "Rynek Kolejowy" rzecznik Newagu Łukasz Mikołajczyk. Zezwolenie wydane przez Urząd Transportu Kolejowego z Warszawy jest bezterminowe.

Po raz pierwszy Newag otrzymał dokument w trybie zgodności z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności – TSI. Tryb ten będzie obowiązkowy dopiero od czerwca 2017 roku, ale producenci już przygotowują się do tej zmiany. Założeniem unijnej dyrektywy jest to, że interoperacyjny tabor będzie mógł poruszać się po interoperacyjnej infrastrukturze kolejowej bez konieczności zatrzymywania się na granicach.

Pojazdy Impuls zostaną przekazane województwu małopolskiemu na mocy umowy z marca na dostawę 12 pojazdów szynowych. Sądecka firma wyprodukuje nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne, które jeszcze w tym roku trafią na małopolskie trasy kolejowe. Oficjalna uroczystość przekazania pojazdów odbędzie się 28 listopada na Dworcu Głównym w Nowym Sączu. Wartość zamówionego taboru to prawie 300 mln zł brutto.

Umowa zakłada, że Newag dostarczy 6 pojazdów do końca listopada tego roku oraz zapewni kompleksową obsługę gwarancyjną, serwis i utrzymanie. Nowe pojazdy będą mogły obsługiwać pasażerów już w grudniu. Pozostałe 6 składów zostanie dostarczonych do 15 lutego 2017 r.

Na portalu „Rynku Kolejowego” można obejrzeć ciekawe filmy z jazd testowych nowych Impulsów (tutaj) oraz ze szkoleń dla maszynistów (tutaj).


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Newag
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony