Partnerzy serwisu:

Impulsy dla KD z nowym wystrojem (wizualizacje)

jm, Rynek Kolejowy 14.10.2015 377

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-10-14 12:11:07 Autor: pazuzu
---.internetdsl.tpnet.pl
"Niedawno Centrum Unijnych Programów Transportowych, prowadzące projekty POIiŚ podniesło poziom dofinansowania na wniosek przewoźnika z 59% do 80%"

podniesło??? po jakiemu to? po wieśniacku?
2015-10-14 12:19:57 Autor: kovaL - Michał Kowalski
---.3.188.12
Ważne, że jest falka. Znaczy, jest nowocześnie.
2015-10-14 12:35:02 Autor: darek.77
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Te, które Koleje Dolnośląskie otrzymają według kontraktu jeszcze w tym roku, prawdopodobnie pojawią się na trasie Wrocław – Rawicz, gdzie zmodernizowane przez PKP PLK tory pozwolą osiągnąć prędkość 160 km/h."

Jak znam życie i KD, nowe Impulsy tradycyjnie będą jeździć do podwęglinieckich wiosek (dla KD to przecież najważniejsza linia na Dolnym Śląsku, bo prowadzi przez Legnicę), a mieszkańcy Rawicza i okolic nadal będą musieli zadowolić się starymi kiblami. Już to przerabialiśmy na linii jeleniogórskiej - tam KD tez zrobiły pasażerów w balona.
2015-10-14 13:15:18 Autor: ep40
---.19.18.234
WC i przestrzeń dla niepełnosprawnych widzę, że będzie inaczej umiejscowiona w 31WEa w porównaniu do 31WE.
2015-10-14 14:53:08 Autor: tomtom
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@darek.77

Pewnie część 31WEa pójdzie wzmocnić linię zgorzelecką, jest to wręcz potrzebne.
Nawet zmodernizowane kible na Rawicz będą lepsze od tego, czym na 271 teraz jeżdżą PR (nie mówię o wydłużonych Poznań-Wrocław).
Zresztą gdybym miał wybierać na miejscu planistów to wolałbym wrzucić kibla zamiast 36WEa na 274 niż na Legnicę albo Rawicz z jednego prostego powodu: prędkość i rozkład.
2015-10-14 14:57:24 Autor: Krzysztof_Wroc
---.mick.pl
@ darek.77

KD nie wozi nikogo starymi kiblami, bo takiego taboru nie posiada ani nie użytkuje! W tym roku tylko przez kilkanaście dni KD użytkowały JEDNEGO kibla pożyczonego z PR, zarówno na obiegach na E30 (Węgliniec) jak i 274 (JG, Szklarska).

Nie jesteś jednak pierwszym, który pisze "KD wożą pasażerów starymi gratami". Skąd te bzdury się wzięły? W sumie to na linii 274 kursują pociągi REGIO, z których jedna para jest regularnie obsługiwana składem EN71 (reszta na wagonach), ale to nie jest pociąg KD!
2015-10-14 15:13:35 Autor: wro_74
---.free.aero2.net.pl
@ tomtom:

Impulsy były kupowane tak, żeby wystarczyły i na linię E30 i na 274. To że na E30 brakuje Impulsów, jest to tylko wynikiem tego, że miejscowi poniszczyli tam swoje Impulsy. Z wszystkich 31WE bodajże sprawne są tylko dwa. Dla takich "pasażerów" wysyłać nowy sprzęt? Żeby i te Impulsy zdemolowali? Dla bydła powinno się wysyłać stare kible!

Poza tym kible są pojemniejsze niż Impulsy 36WE, a nawet 31WE. Więc bardziej nadają się na zgorzelecką, gdzie pasażerowie nie mieszczą się w pociągach. Poza tym do Węglińca jedzie się niecałe 2 godziny (a większość pociągów kończy bieg w Legnicy, gdzie jedzie się około 40 minut), więc nie są potrzebne tak wygodne jednostki jak Impulsy jak na linii do Szklarskiej, gdzie jedzie się ponad 2 razy dłużej i pasażerowie często skarżą się na niewygodne siedzenia w pociągach.

Tak więc wszystkie argumenty wskazują na to, że kible powinny jeździć do Węglińca/Legnicy, a Impulsy do Wałbrzycha/Jeleniej Góry/Szklarskiej Poręby.
2015-10-14 15:18:42 Autor: wro_74
---.free.aero2.net.pl
@ Krzysztof_Wroc:

To masz złe informacje, bo wszystkie kible użytkowane przez KD są stare, tylko po lekkim liftingu. Komfort jazdy nie odbiega w nich znacząco od jazdy w typowych EN57, a na pewno jest dużo gorszy niż w Impulsach. Więc nie wypisuj bzdur, widać że mało jeździsz pociągami.

Stary EN57 wypożyczony od PR też jeździł pod banderą Kolei Dolnosląskich i to w największe upały (mimo że nie ma klimatyzacji). Więc uwagi pasażerów o niskim komforcie jazdy obciążają przewoźnika, który wypożyczył szrot, a nie firmę od której wypożyczono.
2015-10-14 15:55:31 Autor: adriаn
---.185.147.55
Dokładnie tak jak pisze wro_74: Mniej pojemne i wygodniejsze jednostki na dłuższe i mniej frekwencyjne trasy, a pojemniejsze i mniej wygodne na krótkie i bardziej oblegane linie. Jest to przecież oczywiste dla każdego z odrobiną rozumu. Inna sprawa, że jednostki 31WE kupiono do obsługi linii jeleniogórskiej a nie zgorzeleckiej. Problemy KD wynikają nie z braku taboru czy innych tzw. obiektywnych czynników, ale z faktu, że osoby zarządzające tą spółką nie potrafią myśleć.
2015-10-14 17:04:01 Autor: Gillotyne
---.centertel.pl
Ładne i ciekawe wykończenie, zestawienie kolorów, barw ;0).
To dziwne, że są linie za wolne jak dla Impulsy KD, ale i za szybkie, tj. brak taboru na 140 km/h w PKP IC.
2015-10-14 17:22:33 Autor: ok
---.tktelekom.pl
Nie jeżdżą bodaj 2 sztuki Impulsa - ale nie poniszczone przez pasażerów (jak ktoś tu ceklowo kłamie), tylko te które ucierpiały w wyniku zderzenia z drzewem [Admin: zmoderowano]

Zmodernizowane 3 szt EZT EN57 są po najbogatszej modernie tego typu składów (to nie to samo co lifting kibli w PR tylko głęboka moderna z wymianą całego wnętrza, klimą etc.) To nie to samo co nowy Impuls, ale o takich składach tylko pomarzyć mogą ludzie na liniach obsługiwanych przez wspaniały dolnośląski PR np na Wrocław -Głogów, Wrocław -Oleśnica, Wrocław -Opole, Wrocław -Rawicz. Tam w 100% rządzi "plastik" lub "skaja". Więc proszę, nie mieszaj ludziom w głowach że KD jeździ złomem, bo to po prostu nie prawda.
2015-10-14 18:37:38 Autor: Ja
---.139.19.15
Widzę, że jak zwykle jakiś KD Troll się udziela i obraża użytkowników. Nie wciskaj ludziom kitów człowieku. Jeździłem wielokrotnie kiblami przed moderną i po modernie i wielkiej różnicy nie ma. Tak samo głośne, trzęsie na boki, siedzenia niewygodne. Powiedziałbym nawet że kible po modernie są nawet gorsze niż kible PR-ów przed moderną, bo mają twarde, niewygodne, źle wyprofilowane siedzenia. Spróbuj przejechać czymś takim do Szklarskiej Poreby, gdzie jedzie się 4 godziny pociągiem. Ale KD Trolle pociągami przecież nie jeżdżą, one tylko spamują fora internetowe.

Nikogo nie obchodzi, co się stało z Impulsami 31WE. Jeśli zostały zniszczone, to rezerwa (w postaci właśnie EN57) jest od tego, żeby jeździła zamiast zniszczonych jednostek, a nie że zabiera się Impulsy z innych linii na linię zgorzelecką. W d..ach się poprzewracało niektórym od tego luksusu. Do zmodernizowanego kibla już nie wsiądą, muszą być Impulsy. Jednostki 36WE zakupiono do obsługi linii jeleniogórskiej, więc tam powinny jeździć. Koniec, kropka.

Tak ujadacie na PR-y, a PR-y na linii jeleniogórskiej mają dużo lepszy tabor niż KD. Na ogół zmodernizowane, najnowsze wagony z klimą, wi-fi itp. na takich pociągach jak "Kamieńczyk" czy "Szklarska". A czym jeżdżą KD? Coraz gorszymi kiblami, czasem nawet bez klimatyzacji. Róbcie tak dalej, a pasażerowie całkiem odwrócą się od kolei. Już teraz pociągi do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby poza kilkoma weekendowymi pociągami dla turystów świecą pustką.
2015-10-14 21:25:24 Autor: krzysztof_Wroc
---.mick.pl
@Ja

Jeżdżę co ok. 2 tygodnie z Wrocławia do JG i kilka razy w roku do Lubania. Zauważam (zresztą nie tylko ja) zupełnie coś innego odnośnie frekwencji: pasażerów jest coraz więcej na obu liniach i coraz częściej brakuje miejsc siedzących. Może KD powinno - tak jak PKP IC - opublikować jakieś dane z poszczególnych miesięcy?

Fotele w EN57AL są rzeczywiście mniej wygodne niż w Impulsach, ale niemal identyczne z tymi w zachwalanych wagonach PR... No i przy najbliższym przeglądzie zostaną wymienione na dużo wygodniejsze, czego o fotelach w wagonach PR powiedzieć nie można...
2015-10-14 21:49:11 Autor: student_JG
---.free.aero2.net.pl
@ krzysztof_Wroc:

Ja jeżdżę kilka razy w tygodniu z Wrocławia do JG. Więc częściej niż ty.

Co do frekwencji, to jest ona wysoka, ale tylko do Wałbrzycha (zresztą zawsze tam taka była). Dalej pociąg się wyludnia, a do Szklarskiej Poręby wozi praktycznie tylko konduktorów. Jak myslisz, dlaczego? W Wałbrzychu ludzie jeszcze są dość przyzwyczajeni do kolei, bo przez długi czas nie było alternatywy. W Jeleniej Górze mają do Wrocławia co chwilę autobusy PKS o wysokim komforcie (wysoki pokład, klimatyzacja, pełen luksus, krótszy czas przejazdu) i tylko masochista jechałby pociągiem. Nikt nie będzie wróżył, czy przyjedzie Impuls czy kibel jak ma gwarancje wygodnego autokaru na tej trasie, a kibel nawet zmodernizowany to żaden komfort. Niestety, KD same oddają pasażerów w ręce konkurencji.

Zmodernizowane wagony PR mają dużo wygodniejsze fotele niż EN57AL, a ponadto są cichsze, nie rzuca na boki i ogólnie komfort jazdy jest lepszy. więc nie pisz bzdur, bo z tego co piszesz wynika, że raczej rzadko korzystasz z kolei. Fotele wymienia się na wygodne przy okazji modernizacji, a nie wstawia bubel i liczy, ze pasażerowie nie zauważą i nabiorą się na modny "design" z zewnątrz.
2015-10-15 00:13:08 Autor: tomtom
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jeździłem kilka razy turboklopem z Wro w góry (Szklarska/Jelenia/Boguszów/Wałbrzych w zależności od tego, gdzie łaziłem) i OK, EN57AC to nie impuls, ale jest wyraźna różnica między zmodernizowanym kiblem, a zwyczajnym oporowcem. Frekwencja też nie jest najgorsza.
Większość niesprawnych Impulsów to wypadki, część 31WE przechodziła też teraz P3. W poniedziałek widziałem 4 jednostki na chodzie.
2015-10-15 00:36:50 Autor: luki
---.85.44.204
Kilka razy a co tydzień - chyba jest różnica. Ja jeżdżę co tydzień kiblem KD do Szklarskiej Poręby i muszę powiedzieć, że - wbrew propagandzie rozpuszczanej przez KD Trolli - komfort jazdy jest beznadziejny. Ledwo da się wytrzymać w pociągu, a po czterech godzinach jazdy człowiek wychodzi bardziej zmęczony niż jakby jechał busem. Niewygodne siedzenia, hałas, rzucanie na boki - dziękuję za takie atrakcje.

No i faktem jest, że pociągi jeżdżą puste. Czemu akurat trudno się dziwić, skoro taki jest standard podróży. Studenci wybierają PKS, a turyści własne auta. Mieszkańcy w ogóle nie jeżdżą pociągami bo ceny biletów są dużo droższe niż busów. Ktoś kto wypisuje bzdury o wysokiej frekwencji w pociągach do Szklarskiej pewnie nigdy nie jechał tym pociągiem. Zresztą w oczach mikoli nawet jedna osoba na czwórkę siedzeń urasta do frekwencji 100%.
2015-10-15 07:11:06 Autor: n
---.tktelekom.pl
@wro74

1) Impulsy przyszły po to by jechać 160 km/h, tak prędkość jest tylko do Węglińca.

2) Nikt nigdy z podróżnych nie zniszczył żadnego Impulsa, przyczyny postoju to mi.in. drzewa spadające na sieć, np. koło Jaworzyny Śl.

PRZESTAŃ WRESZCZIE PISAĆ BZDURY
2015-10-15 09:41:29 Autor: zbychu
---.um.torun.pl
W odpowiedzi na post wro_74:
"@ Krzysztof_Wroc:

To masz złe informacje, bo wszystkie kible użytkowane przez KD są stare, tylko po lekkim liftingu. Komfort jazdy nie odbiega w nich znacząco od jazdy w typowych EN57, a na pewno jest dużo gorszy niż w Impulsach. Więc nie wypisuj bzdur, widać że mało jeździsz pociągami.

Stary EN57 wypożyczony od PR też jeździł pod banderą Kolei Dolnosląskich i to w największe upały (mimo że nie ma klimatyzacji). Więc uwagi pasażerów o niskim komforcie jazdy obciążają przewoźnika, który wypożyczył szrot, a nie firmę od której wypożyczono."
A widziałeś w ogóle kibla KD? Najwyraźniej nie potrafisz go odróżnić od kibla PR, zapewne dla Ciebie każdy żółto-biały kibel to KD.

A KD mają świetną opinię, również poza Dolnym Śląskiem i zaklinanie rzeczywistości nic tu nie pomoże.
2015-10-15 12:25:06 Autor: jarco
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post n:
"@wro74

1) Impulsy przyszły po to by jechać 160 km/h, tak prędkość jest tylko do Węglińca.

2) Nikt nigdy z podróżnych nie zniszczył żadnego Impulsa, przyczyny postoju to mi.in. drzewa spadające na sieć, np. koło Jaworzyny Śl.

PRZESTAŃ WRESZCZIE PISAĆ BZDURY"
1) Bzdura. To tylko w Polsce pociąg musi pędzić tyle, ile fabryka dała albo tory pozwalają. Za granicą na liniach magistralnych (np. Drezno - Decin) kursuje kolej podmiejska (S-Bahn) z prędkością 80 km/h. Inna sprawa, że KD mają po prostu za mało taboru na wykorzystywanie w pełni parametrów linii węglinieckiej. Czego efektem są liczne opóźnienia. Jak nie ma taboru to się trasuje pociągi na 120 i solidnie jeździ zgodnie z rozkładem jazdy, a nie potem świeci oczami przed pasażerami z powodu ciągłych opóźnień albo zabiera tabor z innych linii.

2) kolejna bzdura. 31WE nie jeżdżą do Jaworzyny, tylko do Węglińca. Więc jak coś im się stało to na linii węglinieckiej. I nie tylko z powodu drzew.

PRZESTAŃ CZŁOWIEKU W KOŃCU PISAĆ BZDURY I WCISKAĆ W ŻYWE OCZY KITY, ŻE CZARNE JEST BIAŁE!!!
2015-10-15 12:30:05 Autor: jarco
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post zbychu:
"A widziałeś w ogóle kibla KD? Najwyraźniej nie potrafisz go odróżnić od kibla PR, zapewne dla Ciebie każdy żółto-biały kibel to KD.

A KD mają świetną opinię, również poza Dolnym Śląskiem i zaklinanie rzeczywistości nic tu nie pomoże."
[Admin: zmoderowano]
2015-10-15 13:08:45 Autor: marwel
---.185.134.40
"Dla mnie jednak bardziej wiarygodne są opinie tych, którzy na co dzień korzystają z pociągów
KD. A KD Trolle... cóż, dobrze, że jeszcze nie piszą z tak egzotycznych lokalizacji, jak
Bułgaria czy Białoruś. Pijar z KD już od dawna tylko karykaturuje tę spółkę."

Dokładnie tak. A mieszkańcy mają coraz bardziej negatywne opinie na temat KD. Żeby daleko nie szukać - wczorajszy artykuł w "Gazecie Wrocławskiej":

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/8990475,pociagi-do-wroclawia-pojada-co-pol-godziny,id,t.html

Ale opinie czytelników w komentarzach to oczywiście też spisek wąsatych zwiącholi z PR przeciwko krystalicznie czystym, zawsze wspaniałym KD.

Co do Impulsów 31WE, to niedawno łebki wybiły przednią szybę w jednym z nich. I wcale nie na linii do Jeleniej Góry. Dlaczego niszczone są głównie jednostki 31WE? Ano właśnie dlatego, że one jeżdżą na linii zgorzeleckiej, podczas gdy 36WE na jeleniogórskiej. Nie przez przypadek zabierane są jednostki 36WE z linii jeleniogórskiej a na odwrót już nie. Po prostu z linii zgorzeleckiej nie ma czego zabierać.

Bydło powinno jeździć bydłowozami, a nie najlepszym taborem jaki ma przewoźnik!
2015-10-15 14:48:51 Autor: zbychu z Urzędu Miejskiego
---.85.44.204
[Admin: zmoderowano]
2015-10-15 15:03:01 Autor: zbychu
---.um.torun.pl
W odpowiedzi na post jarco:
" [Admin: zmoderowano] "
Tak, jestem z Torunia i nie jeżdżę co dzień KD. Ale przejeździłem w ciągu roku po Dolnym Śląsku (głównie pociągami KD) więcej km niż niejeden jeżdżący co dzień, także jakąś podstawę do swojej oceny mam, tym bardziej że jeżdżę nie tylko tam i nie tylko KD. Niewiarygodne, co?

Od rozkładu z grudnia 2014 r. KD już nie trasują żadnych pociągów na 160 km/h, do Węglińca jeżdżą tylko 130 km/h. Dzięki temu poprawiła się punktualność (bo wcześniej mimo rozkładu na 160 km/h bardzo często żałowali drugiego mechanika), a pasażerowie (jak widać także "jeżdżący co dzień") najwyraźniej niczego nie zauważyli.
2015-10-15 15:57:42 Autor: zbyszek bez kiszek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Ale przejeździłem w ciągu roku po Dolnym
Śląsku (głównie pociągami KD) więcej km niż niejeden jeżdżący co dzień"
[Admin: zmoderowano]

"Od rozkładu z grudnia 2014 r. KD już nie trasują żadnych pociągów na 160 km/h, do Węglińca
jeżdżą tylko 130 km/h. Dzięki temu poprawiła się punktualność (bo wcześniej mimo rozkładu
na 160 km/h bardzo często żałowali drugiego mechanika), a pasażerowie (jak widać także
"jeżdżący co dzień") najwyraźniej niczego nie zauważyli."

Czyli Impulsy na E30 spokojnie można zastąpić kiblami, co postuluje część pasażerów.
2015-10-16 14:11:08 Autor: Yoshi
---.play-internet.pl
[Admin: zmoderowano] A o impulsach to sobie mozecie pomarzyc, na zdezelowana linie do JG nadaja sie tylko kible i tak zostanie.
2015-10-16 18:50:02 Autor: marco
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post zbychu:
"A widziałeś w ogóle kibla KD? Najwyraźniej nie potrafisz go odróżnić od kibla PR, zapewne dla Ciebie każdy żółto-biały kibel to KD.

A KD mają świetną opinię, również poza Dolnym Śląskiem i zaklinanie rzeczywistości nic tu nie pomoże."
Jasne, jakiś "zbychu" z Torunia najlepiej wie, jak funkcjonują Koleje Dolnosląskie. Na pewno
jeździ codziennie pociągami tej spółki. A raczej wie to, co przeczytał w internecie (bardzo
wybiórczo zresztą, bo opinie na temat KD są bardzo różne, co widać nawet pod tym artykułem) i
wydaje mu się, że pojadł wszystkie rozumy.

Dla mnie jednak bardziej wiarygodne są opinie tych, którzy na co dzień korzystają z pociągów
KD. A KD Trolle... cóż, dobrze, że jeszcze nie piszą z tak egzotycznych lokalizacji, jak
Bułgaria czy Białoruś. Pijar z KD już od dawna tylko karykaturuje tę spółkę.
2015-10-16 19:28:46 Autor: jaretzky
---.free.aero2.net.pl
[Admin: zmoderowano] Co do linii jeleniogórskiej to jest ona prawie w całości już wyremontowana na 130 km/h.
2015-10-17 01:51:11 Autor: Yoshi
---.play-internet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-10-17 02:08:57 Autor: robcik
---.185.147.55
@Yoshi: A ty co robisz? Bo ja widzę, że tylko trollujesz. Poczytaj misiaczku artykuły na ten temat to się dowiesz, że cała linia jest już prawie wyremontowana. Ale ty nie masz pojęcia o takich rzeczach bo inaczej byś pisał merytorycznie, a ty tylko atakujesz swoich rozmówców i ich obrażasz. Taki typowy internetowy truteń, który w przeciwieństwie do poprzednika nie zna się na niczym a potrafi tylko bełkotać jak czubek z ADHD. Zajmij się odrabianiem lekcji na poniedziałek pryszczaty trollu jak spać nie możesz.
2015-10-17 02:21:16 Autor: wrocLove
---.free.aero2.net.pl
@Yoshi zamknij morde kd-trollu jak sie nie znasz zasrańcu. Linia jest wyremontowana i moze nawet będzie na odcinkach 160 km/h, więc kible na ta linię sie nie nadają. Tylko impulsy, które trzeba zabrać kurwiszonom z Legnicy, takim jak ty palancie.
2015-10-17 15:11:00 Autor: su46
---.226.214.36
@ wrocLove & gorky: A u was wszystko w porządku z głową? Jeden z aero, drugi z jakiegoś hiszpańskiego hosta (daję głowę że to jeden i ten sam troll). Dajcie sobie spokój z takim językiem. Wrocławskie bydło podszywające się pod miłośników kolei z okolic Lwówka, co łatwo poznać bo oni nie używają wulgarnego języka i piszą merytorycznie. Lwówek został zarżnięty, ale nie z powodu jakiegoś Jarka i Antka tylko z dwóch czynników: niskiej prędkości i nieustannego wygaszania frekwencji przez KD puszczaniem busów w miejsce szynobusów. Trollo-hołotę to wy (ty?) prezentujecie (prezentujesz), prawdziwi miłośnicy kolei nie mają z wami (tobą) nic wspólnego.
2015-10-17 16:47:07 Autor: Zbysiek
---.226.213.28
Ktoś tu ma jakiś uraz do Lwówka i Jeleniej Góry. Chyba wiadomo kto. Morpheo z Legnicy znowu ujada? Po stylu i tematyce wpisów widać że tak. Nie jest żadną tajemnicą, że kiedyś jakiś pasażer rozkwasił mu mordę w szynobusie w Lwówku za pyskowanie i do dzisiaj leczy traumę z tego powodu na forach. Wybierz się w końcu do Bolesławca na leczenie i nie zaśmiecaj forów. Masz tam po drodze do Lwówka a bilety na pociągi pracownicy KD mają za darmo. Nie tylko linia do twojej Legnicy jest na Dolnym Śląsku, legnicki trollu.
2015-10-18 10:48:51 Autor: Krzysztof_Wroc
---.mick.pl
[Admin: zmoderowano]

Skoro dla kogoś podróż składem AL/AKD jest niekomfortowa, to trudno dyskutować o gustach. Częściowo mógłbym się zgodzić. Ktoś jednak napisał kilka bzdur na temat prędkości na linii 274. Przypomnijmy zatem fakty:

W torze nr 1 mamy 130km/h na odcinku 7,5 km, 120km/h na odcinkach po 2, 4 i 6 km. Pozostałe ~100km linii na 100, 80 i 60km/h.

W torze nr 2 mamy 8,5km na 130km/h oraz 20+8km na 120km/h.
Cała reszta 100,80,60.

Część pociągów (5/8) z JG jedzie dalej do Szklarskiej, gdzie mamy maksymalnie 40-60km/h z ograniczeniami i krótki odcinek na 70.

Do tego objazdy przez Gądów po bardzo kiepskim torze.

Dlatego V_handlowa jeszcze tydzień temu wynosiła około 50km/h na odcinku Wrocław - JG i 45km/h na odcinku Wrocław - SPG.

Na E30 handlowa przekracza 80km/h.

Wydaje się to dość sensownym powodem wysyłania częściej impulsów na E30, a ALek na 274 niż odwrotnie, chociaż zdarzyło mi się jechać ALką do Węglińca i wiele razy Impulsem do Szklarskiej...
2015-10-18 14:35:01 Autor: Janusz67
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[zmoderowano]
2015-10-18 22:04:47 Autor: Andrzej K.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Co do trollowania... Powyższe dwa wpisy "Zbysiek" i "SU46"mają niemal identyczne IP, a
użytkownik
85.44.204 już 5 razy pisał to samo pod różnymi artykułami :) Trochę dziwne jak na zwykłego
pasażera."

To "niemal" znaczy bardzo dużo. Jak w szkole rozwiązywałeś zadania z matematyki, to też nie
widziałeś różnicy pomiędzy wynikiem, dajmy na to, 253 a 235, bo to wynik "niemal identyczny"? A
co to za sieć z hostem mick.pl? Wygląda na to, że to ty sam trollujesz, korzystając z pomocy
różnych anonimizerów a winę próbujesz zwalać na innych. Te hiszpańskie hosty to też twoja
robota?

"Skoro dla kogoś podróż składem AL/AKD jest niekomfortowa, to trudno dyskutować o gustach."

O gustach dyskutować można, trudno natomiast dyskutować z obiektywnymi faktami. A z czymś takim
mamy do czynienia tutaj, bo tylko laik który ani razu nie jechał pociągiem może napisać, że
komfort jazdy w EN57 jest taki sam jak w Impulsie.

W takim razie KD należałoby pociągnąć do odpowiedzialności prawnej za marnowanie publicznych
pieniędzy, bo po co kupować drogie impulsy, jak za dużo niższą kwotę można zmodernizować
stare klopy, skoro komfort jest porównywalny?

"W torze nr 1 mamy 130km/h na odcinku 7,5 km, 120km/h na odcinkach po 2, 4 i 6 km. Pozostałe
~100km
linii na 100, 80 i 60km/h.

W torze nr 2 mamy 8,5km na 130km/h oraz 20+8km na 120km/h.
Cała reszta 100,80,60."

Na razie. Przypomnę, że cały czas toczą się remonty, a docelowa prędkość na całej trasie to
120-130 km/h (poza kilkoma ostrymi łukami w Wałbrzychu). Nie różni się to od prędkości
impulsów na zgorzeleckiej, gdzie też pociągi są wytrasowane na nie więcej niż 130 km/h.

"Część pociągów (5/8) z JG jedzie dalej do Szklarskiej, gdzie mamy maksymalnie 40-60km/h z
ograniczeniami i krótki odcinek na 70."

Jest to bardzo krótki odcinek. Poza tym, właśnie długość trasy decyduje, że należy zapewnić
bardziej komfortowe jednostki niż stare EN57. Prędkość to nie wszystko. No chyba że ktoś
bardzo chce odstraszyć pasażerów od pociągów na tej trasie (PKS zaciera ręce), bo pasażerowie
nie będą jeździć starymi kiblami w XXI wieku i zwyczajnie podziękują kolei za taką usługę.
Tłumaczenia Krzysztofa z Wrocławia w żaden sposób ich nie przekonają.

"Do tego objazdy przez Gądów po bardzo kiepskim torze."

Objazdy niedługo się kończą.

"Dlatego V_handlowa jeszcze tydzień temu wynosiła około 50km/h na odcinku Wrocław - JG i 45km/h
na odcinku Wrocław - SPG."

Prędkość handlowa uwzględnia też zatrzymania na stacjach, czas na krzyżowanie czy duże
rezerwy na trasie (np. nierzadko postój 20 minut i więcej w Jeleniej Górze). Więc nie może być
miernikiem. Dużo lepszym miernikiem jest prędkość dopuszczalna, a ta, jak napisałem, wkrótce
(po remontach) będzie 120-130 km/h. Do Jelcza-Laskowic prędkość handlowa jest jeszcze niższa, a
impulsy tam jeżdżą.

"Na E30 handlowa przekracza 80km/h."

Czyli kibel też da radę, a jest pojemniejszy niż impuls.

"Wydaje się to dość sensownym powodem wysyłania częściej impulsów na E30, a ALek na 274 niż
odwrotnie"

No to jest bzdura, gdyż:
1) 36WE zostały zakupione na linię jeleniogórską,
2) mają większy komfort jazdy, co jest ważne dla pasażerów w przypadku długich relacji,
3) kible są pojemniejsze, przez co bardziej nadają się na E30, gdzie pasażerowie już nie
mieszczą się do pociągów.

Za puszczeniem Impulsów na E30 przemawia tylko wyższa prędkość (choć i tak wielkiej różnicy
pomiędzy 130 km/h a 120 km/h nie ma).

Czyli mamy trzy poważne argumenty za impulsami na jeleniogórskiej przeciw jednemu za impulsami na
zgorzeleckiej. Podawanie stale tylko jednego argumentu (prędkość) jest tendencyjnym i wybiórczym
przedstawianiem zagadnienia.

Co więcej, sami pasażerowie z Legnicy i okolic twierdzą, że woleliby jechać dłużej, ale w
przyzwoitych warunkach, niż cisnąć się w małych, trzyczłonowych impulsach, a często wręcz
zostawać na peronie. Więc twoje teoretyczne dywagacje niewiele są warte w porównaniu z faktami i
preferencjami samych pasażerów, nie tylko z Jeleniej Góry.
2015-10-20 14:16:58 Autor: wrocLove
---.free.aero2.net.pl
@su46 przepraszam poniosło mnie. Tak jestem z Wrocławia ale w przeciwieństwie do wrocławskich krzykaczy uważam, że kolej powinna dobrze funkcjonować na całym Dolnym śląsku a nie tylko wokół rogatek Wrocławia. impulsy powinny śmigać na linii do jeleniej Góry, na którą je zakupiono. Nie po to wyremontowano tę trasę żeby nadal zarzynać ruch starymi klopami.

pozdrawiam
2015-10-23 11:35:54 Autor: web
---.static.ip.netia.com.pl
Impulsy elektryczne tez mogłyby jeździć do Oleśnicy i Laskowic Jelcza tam też jest linia zelektryfikowana. Niektóre jednostki elektryczne Przewozów Regionalnych i to te które są z czerwonymi nowymi siedzeniami są w ogóle nie wyciszone jedzie się jakby pracowało się w jakiejś fabryce.
2015-10-24 19:59:10 Autor: @ web
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Impulsy elektryczne powinny jeździć na najdłuższych trasach, bo są wygodne i stosunkowo mało pojemne. Na przykład do Szklarskiej Poreby. Do obsłużenia Oleśnicy i Jelcza najlepiej nadają się kible, bo trasy są krótkie, a jednostki pojemne. I nie ma tam 160 km/h.
Giełda
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony