Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
Michał Szymajda ⚫ 15.05.2019 ⚫
26,1k


![Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia] Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20190515152753600655792878865454303236427234252827394048n.jpg_60-60.jpg)
![Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia] Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20190515152709602964053726025767111941908406234793377792n.jpg_60-60.jpg)
![Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia] Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20190515152710600655792878865454303236427234252827394048n.jpg_60-60.jpg)
![Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia] Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20190515152710602243434402469698770584352183158100197376n.jpg_60-60.jpg)
![Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia] Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/201905151527106039452720148621854903554858152317276389376n.jpg_60-60.jpg)
![Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia] Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/201905151527116034582524516358415478799135305184149241856n.jpg_60-60.jpg)
![Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia] Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20190515152711598703138651155538394942889551939735912448n.jpg_60-60.jpg)
![Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia] Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/201905151527125994810212903179977972678684209179981774848n.jpg_60-60.jpg)
![Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia] Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/201905151527126034781012598780675108754009797419054137344n.jpg_60-60.jpg)
![Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia] Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20190515152713598856244354799170195832913108529684414464n.jpg_60-60.jpg)
![Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia] Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/201905151527135991528626309365536429342303947674505707520n.jpg_60-60.jpg)
![Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia] Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/201905151527135989166113076727193969372490357449949708288n.jpg_60-60.jpg)
W sobotę 11 maja w trasę do Wrocławia wyruszył „Opolski ekspres dęty” z orkiestrą na pokładzie. Tegoroczny przejazd miał na celu pobicie rekordu przejazdu na trasie Opole Główne – Wrocław Główny.
Poprzedni rekord na tym odcinku został ustanowiony w 1937 roku, przez pociąg pod nazwą „Latający Ślązak” kursujący z Bytomia do Berlina. Odcinek ten spalinowy zespół trakcyjny pokonywał w 39 minut. Pomysłodawcy bicia rekordu – Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego i Przewozy Regionalne – chcieli przejechać odcinek między Opolem a Wrocławiem w 38 minut.
Pierwsza próba – przejazd na trasie do Wrocławia – nie okazała się sukcesem. Jednak w drodze powrotnej, dwa połączone ze sobą Impulsy, należące do opolskiego samorządu, dojechały do Opola w 36 minut, tym samym bijąc rekord czasu przejazdu między wojewódzkimi miastami.
– Impreza wpisała się w obchody 15-lecia wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. Należy zaznaczyć, że tabor, którym bity był rekord w 85% dofinansowany był właśnie ze środków pochodzących z funduszy europejskich – chwali się biuro prasowe przewoźnika. – Ogromne zasługi przypadają również maszynistom z Oddziału Opolskiego Polregio, którzy w tak doskonałym czasie poprowadzili pociąg po trasie – czytamy.
Jak informowaliśmy w lutym, obecnie trwa procedura przekazania do eksploatacji systemu ETCS/ERTMS na odcinku Opole – Wrocław – Legnica. Po odbiorze systemu każdy pociąg wyposażony w sygnalizację kabinową (ETCS) będzie mógł pojechać z prędkością 160 km/h bez konieczności obecności drugiego maszynisty w kabinie.
Aktualizacja: Dodaliśmy zdjęcia z przejazdu autorstwa Adama Kupniewskiego.
Pierwsza próba – przejazd na trasie do Wrocławia – nie okazała się sukcesem. Jednak w drodze powrotnej, dwa połączone ze sobą Impulsy, należące do opolskiego samorządu, dojechały do Opola w 36 minut, tym samym bijąc rekord czasu przejazdu między wojewódzkimi miastami.
– Impreza wpisała się w obchody 15-lecia wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. Należy zaznaczyć, że tabor, którym bity był rekord w 85% dofinansowany był właśnie ze środków pochodzących z funduszy europejskich – chwali się biuro prasowe przewoźnika. – Ogromne zasługi przypadają również maszynistom z Oddziału Opolskiego Polregio, którzy w tak doskonałym czasie poprowadzili pociąg po trasie – czytamy.
Jak informowaliśmy w lutym, obecnie trwa procedura przekazania do eksploatacji systemu ETCS/ERTMS na odcinku Opole – Wrocław – Legnica. Po odbiorze systemu każdy pociąg wyposażony w sygnalizację kabinową (ETCS) będzie mógł pojechać z prędkością 160 km/h bez konieczności obecności drugiego maszynisty w kabinie.
Aktualizacja: Dodaliśmy zdjęcia z przejazdu autorstwa Adama Kupniewskiego.
Komentarze:
Newag

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |