Partnerzy serwisu:

Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]

Michał Szymajda 15.05.2019 655

arrow
arrow
Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
Fot. Adam Kupniewski
Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
W sobotę 11 maja w trasę do Wrocławia wyruszył „Opolski ekspres dęty” z orkiestrą na pokładzie. Tegoroczny przejazd miał na celu pobicie rekordu przejazdu na trasie Opole Główne – Wrocław Główny.
Poprzedni rekord na tym odcinku został ustanowiony w 1937 roku, przez pociąg pod nazwą „Latający Ślązak” kursujący z Bytomia do Berlina. Odcinek ten spalinowy zespół trakcyjny pokonywał w 39 minut. Pomysłodawcy bicia rekordu – Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego i Przewozy Regionalne – chcieli przejechać odcinek między Opolem a Wrocławiem w 38 minut.

Pierwsza próba – przejazd na trasie do Wrocławia – nie okazała się sukcesem. Jednak w drodze powrotnej, dwa połączone ze sobą Impulsy, należące do opolskiego samorządu, dojechały do Opola w 36 minut, tym samym bijąc rekord czasu przejazdu między wojewódzkimi miastami.

– Impreza wpisała się w obchody 15-lecia wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. Należy zaznaczyć, że tabor, którym bity był rekord w 85% dofinansowany był właśnie ze środków pochodzących z funduszy europejskich – chwali się biuro prasowe przewoźnika. – Ogromne zasługi przypadają również maszynistom z Oddziału Opolskiego Polregio, którzy w tak doskonałym czasie poprowadzili pociąg po trasie – czytamy.

Jak informowaliśmy w lutym, obecnie trwa procedura przekazania do eksploatacji systemu ETCS/ERTMS na odcinku Opole – Wrocław – Legnica. Po odbiorze systemu każdy pociąg wyposażony w sygnalizację kabinową (ETCS) będzie mógł pojechać z prędkością 160 km/h bez konieczności obecności drugiego maszynisty w kabinie.

Aktualizacja: Dodaliśmy zdjęcia z przejazdu autorstwa Adama Kupniewskiego.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Newag
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony