Partnerzy serwisu:

Ile sprawnych wagonów piętrowych zostało w Przewozach Regionalnych?

Michał Szymajda 05.04.2017 7,2k

Ile sprawnych wagonów piętrowych zostało w Przewozach Regionalnych?
Wagony piętrowe PR w LesznieFot. Michał Szymajda, RK
Jeszcze 10 lat temu widok wagonu piętrowego nie był w Polsce niczym nadzwyczajnym. Późniejsze zmniejszenie się potoków podróżnych, wiek wagonów oraz przejęcie części przewozów przez spółki samorządowe sprawiło, że przejażdżkę „piętrusem” można uznać za rarytas.
Obecnie tylko dwóch przewoźników w Polsce dysponuje wagonami piętrowymi: Koleje Mazowieckie i Przewozy Regionalne. Ten pierwszy przewoźnik, w związku z dużymi potokami podróżnych na przyspieszonych liniach regionalnych i na trasach dalekobieżnych (w sezonie letnim), systematycznie inwestuje w tego typu tabor, czego dowodem są ostatnie zakupy pierwszych polskich wagonów Sundeck i poprzednio – zakupy zestawów Twindexx od Bombardiera. Pozostałe, znacznie starsze wagony wyprodukowane jeszcze w NRD użytkują Przewozy Regionalne.

– Aktualnie posiadamy 15 czynnych wagonów piętrowych: 7 DBme oraz 2 czteroczłonowe zestawy serii Bhp – informuje Michał Stilger z biura prasowego PolRegio. – Wagony piętrowe to tabor uzupełniający. Podstawowymi typami pojazdów są elektryczne zespoły trakcyjne i autobusy szynowe. Wagony piętrowe doraźnie wykorzystujemy w różnych oddziałach spółki jako tabor zastępczy, gdy w danym czasie nie dysponujemy wystarczającą liczbą sprawnych autobusów szynowych – powiedział . Spółka posiada jednak sporo więcej dwupokładowych pojazdów (m.in. odstawionych w Lesznie), które oczekują na kasację lub lepsze czasy.

– Obecnie w naszym oddziale w Gdyni przeprowadzamy naprawy czwartego poziomu utrzymania 4 wagonów DBme. W 2017 roku planujemy zrealizować również naprawy 7 innych wagonów tego typu. Wykonamy je we własnych bazach serwisowych zlokalizowanych w oddziałach warmińsko-mazurskim i wielkopolskim oraz w Zakładzie Napraw Taboru w Kruszewcu. Pojazdy te zaczną kursować po zakończeniu napraw oraz dokonaniu odbiorów technicznych – dodał rzecznik PolRegio. Wiadomo, że remontowane wagony otrzymują już nową malaturę PolRegio, jednak przewoźnik na razie nie chce chwalić się ich zdjęciami.

– W sezonie letnim z wagonów piętrowych zestawiamy część pociągów kursujących na trasie Gdynia - Hel. Tabor tego typu sprawdza się także podczas obsługi wydarzeń o charakterze masowym, jak np. Światowe Dni Młodzieży (lub Przystanek Woodstock dop. red). Wagony piętrowe kursuje także w składach pociągów specjalnych, zamawianych przez grupy zorganizowane – powiedział Michał Stilger
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
POLREGIO
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony