Partnerzy serwisu:

II Ogólnopolskie Sympozjum Bezpieczeństwa i Inżynierii Transportu Kolejowego

art. sponsorowany 02.11.2022 919

arrow
arrow
II Ogólnopolskie Sympozjum Bezpieczeństwa i Inżynierii Transportu Kolejowego
fot. ITK ITK
II Ogólnopolskie Sympozjum Bezpieczeństwa i Inżynierii Transportu Kolejowego
II Ogólnopolskie Sympozjum Bezpieczeństwa i Inżynierii Transportu Kolejowego
II Ogólnopolskie Sympozjum Bezpieczeństwa i Inżynierii Transportu Kolejowego
II Ogólnopolskie Sympozjum Bezpieczeństwa i Inżynierii Transportu Kolejowego
II Ogólnopolskie Sympozjum Bezpieczeństwa i Inżynierii Transportu Kolejowego
Za nami II Ogólnopolskie Sympozjum Bezpieczeństwa i Inżynierii Transportu Kolejowego, które miało miejsce w dniach 26-28 października 2022 r. Kilkudziesięciu przedstawicieli różnych sektorów branży kolejowej spotkało się w Krakowie na corocznym wydarzeniu organizowanym przez Instytut Transportu Kolejowego.
Podczas trzydniowej konferencji reprezentanci m.in. przewoźników kolejowych, firm zajmujących się budownictwem kolejowym i zakładów utrzymaniowych zdobywali wiedzę i dyskutowali na tematy związane z licznymi wyzwaniami stojącymi przed całą branżą kolejową. Tematyka podejmowana w wygłoszonych prezentacjach była odpowiedzią na najbardziej aktualne kwestie jakie dotykają transportu kolejowego w Polsce. Szczególnie istotna dla uczestników sympozjum była także możliwość bezpośredniej rozmowy z przedstawicielami najważniejszych instytucji w kraju.

Sympozjum zainaugurowali Prezes Urzędu Transportu Kolejowego dr inż. Ignacy Góra prezentacją na temat Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów oraz Przewodniczący Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych Tadeusz Ryś i Zastępca Przewodniczącego PKBWK Karol Trzoński prezentacją dotyczącą statusu prawnego PKBWK i przyczyn wypadków kolejowych na podstawie raportów z wypadków badanych przez Komisję.
Wiele cennych informacji na temat wnioskowania o jednolity certyfikat bezpieczeństwa dla kilku krajów i wytycznych Agencji Kolejowej Unii Europejskiej w zakresie Systemów Zarządzania Bezpieczeństwem (SMS) i Utrzymaniem (MMS) przekazał uczestnikom Sympozjum przedstawiciel ERA - Piotr Cukierski. Kwestie związane z bezpieczeństwem transportu kolejowego poruszali w swoich wystąpieniach zarówno prelegenci Instytutu Transportu Kolejowego, omawiając wpływ jakości utrzymania pojazdów kolejowych na bezpieczeństwo ruchu, jak również reprezentanci Partnera Wydarzenia – Jednostki Certyfikującej i Laboratorium Signal Cert, którzy skupili się na roli niezależnej oceny bezpieczeństwa (ISA) w procesie aprobaty systemów urządzeń SRK.

Podczas drugiego dnia Sympozjum przedstawiciele UTK kontynuowali podjętą przez Prezesa Ignacego Górę tematykę szkolenia maszynistów na symulatorze oraz omówili kwestie związane z dopuszczaniem pojazdów i elementów infrastruktury.
Trzeci dzień Sympozjum poświęcony był najnowszym rozwiązaniom proponowanym branży kolejowej przez Instytut Transportu Kolejowego. Dr inż. Wojciech Gamon zaprezentował system zarządzania flotą pojazdów z wykorzystaniem narzędzi IT, natomiast dr inż. Paweł Rolek przedstawił propozycję spółki Rail-Bet dotyczącą innowacyjnych betonowych płyt przejazdowych nowej generacji. Omówiono również ekspertyzę UTK na temat zarządzania konfiguracją pojazdów kolejowych.
Różnorodna tematyka, obecność doświadczonych prelegentów i przedstawicieli najważniejszych krajowych i zagranicznych instytucji, ciekawe wystąpienia i owocne dyskusje to niewątpliwe sukcesy Ogólnopolskiego Sympozjum Bezpieczeństwa i Inżynierii Transportu Kolejowego, które kolejną edycją wpisało się na stałe w kalendarz corocznych wydarzeń w branży kolejowej.
Kolejna edycja wydarzenia planowana jest w październiku 2023 roku.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony