Partnerzy serwisu:

ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]

inf. prasowa 11.12.2017 249

arrow
arrow
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
Fot. Siemens
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
Deutsche Bahn wprowadziła pięć pociągów ICE 4 do regularnej jazdy pasażerskiej na trasach między Hamburgiem i Monachium oraz Hamburgiem i Stuttgartem. W 2018 r. flota powiększy się o kolejne 9 pociągów. Docelowo do końca 2023 po niemieckich torach będzie jeździć aż 119 superszybkich pociągów ICE 4.
Deutsche Bahn planuje osiągnąć swoje ambitne plany rozwojowe za pomocą floty ICE 4. Plany strategiczne spółki zatwierdzone w roku 2015 zakładają rozwój oferty długodystansowej o 25% do roku 2030. DB chce przyciągnąć dodatkowe 50 milionów pasażerów rocznie, a ICE 4 stanowią główny element tego planu. Nowe pociągi rozpoczęły już kursowanie w Niemczech. Składy ICE4 kursują z prędkością 250 km/h i są wyposażone w europejski system sterowania pociągiem (ETCS).

- ICE 4 jest flagowym pociągiem na naszych trasach długodystansowych. Ten pojazd wyznacza nowe standardy komfortu dla naszych pasażerów. Mnóstwo miejsca na bagaż, zmodernizowana strefa rodzinna, specjalne przedziały dla matek z dziećmi, elegancka restauracja i innowacyjne oświetlenie zapewniają wygodę podróżnym. To także pierwszy pociąg ICE, w których pasażerowie będą w stanie podróżować ze swoimi rowerami - powiedziała Birgit Bohle, szefowa zarządu w spółce DB.

- ICE 4 to największe zamówienie na pociągi w niemalże całej 170-letniej historii Siemensa. Składy tworzą nową jakość w transporcie międzymiastowym dzięki swoim unikalnym rozwiązaniom technicznym. Idziemy zgodnie z harmonogramem i pierwsze pociągi rozpoczynają kursowanie w 2017 r. - tłumaczy Sabrina Soussan, prezes zarządu w branży Mobility Siemens AG.

Aż 24 konfiguracje składów

Składy ICE 4 zostały zaprojektowane tak, by można było dopasować je do spodziewanej liczby przewożonych pasażerów, maksymalnej prędkości oraz wybranego profilu trasy.

Stworzono 5 typów członów, z których można zaprojektować 24 konfiguracje. Warunkiem zasadniczym dla praktycznie dowolnie konfigurowalnych pociągów było zaprojektowanie tzw. członów silnikowych, które zawierają wszystkie niezbędne podzespoły trakcyjne w jednym segmencie, pod podłogą wagonu. Pociągi są tworzone przez złączenie (sprzęgnięcie) członów silnikowych, członu służbowego, członów pośrednich oraz dwóch członów końcowych. Przykładowo, dwunastosegmentowy pociąg ICE 4 jest napędzany przez sześć członów silnikowych i potrafi rozwinąć prędkość 250km/h.

Wiele innowacji


Zestaw dwunastoczłonowy ma 346 metrów długości i oferuje 830 miejsc siedzących wraz z półkami na bagaż przy każdym miejscu. Przedział rodzinny oferuje więcej miejsca w porównaniu z poprzednimi wersjami pociągów. Pociąg ma również dodatkową przestrzeń na wózki dziecięce w sekcji dla rodziców z małymi dziećmi, cztery miejsca na wózki inwalidzkie, oraz osiem stojaków na rowery w ostatnim wagonie.

Składy posiadają okna panoramiczne, klimatyzacja przystosowana jest do temperatur od -25 do 45 stopni. Innowacyjne oświetlenie zmienia się wraz z porą dnia i tworzy miłą atmosferę wewnątrz wagonów. System ma również tryb przygaszenia światła wczesnym rankiem, aby następnie przełączyć się na normalny tryb dzienny, a wieczorem symulować barwy zachodu słońca.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony