Partnerzy serwisu:

IC Hutnik - pierwszy Flirt w PKP Intercity [zdjęcia]

jm/tl, Rynek Kolejowy 13.12.2015 1,8k

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-12-13 08:19:05 Autor: przedziały albo samolot
---.dynamic.chello.pl
Bez mała osiem i pół godziny w takim tramwaju ?????? Wykluczone.Albo przedziały albo samolot.
2015-12-13 09:30:23 Autor: rsx78re
---.play-internet.pl
Jak ktoś chce jechać prosto do Katowic to wybierze prędzej EIP, IC na Flirtach to prędzej jak jedzie się np z Gdańska do Łodzi, albo z Bydgoszczy do Radomska, swego czasu 12 godzin w Stoczniowcu jeżdżącym jeszcze do Krakowa nie wytrzymałem i od tamtego momentu to na takie podróże albo nocny albo EIP
2015-12-13 09:50:29 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Pusty! Nie lepsza byłaby EU07 i 2 wagony? Po co 8?

Bydgoszcz-Łęgnowo awaria taboru - Flirt się zepsuł, ale go naprawili i jedzie dalej!
2015-12-13 10:24:33 Autor: Avejj
---.242.138.101
Powiedz jeszcze że 111A bardziej komfortowe i cichsze xDD

Jedynym minusem jest to, że nie można wyłączyć oświetlenia, ale przecież nie świeci ono w twarz, a jeżdżę codziennie różnymi odmianami EN57, w każdym jest jasno i dosyć głośno, i nie ma problemu żeby spać ani czytać - nie wiem jak w takim razie może być to problemem w wyciszonym Flircie.

Ale na 99% pisał to kulejarz jeżdżący w 1 klasie na sieciowym i tęskniący za pustym przedziałem tylko dla siebie, albo miłośnik picia alkoholu w przedziale.

Bo jeśli jedziesz w przedziale zapełnionym, to jest on o wiele mniej wygodny niż pojedynczy fotel w bezprzedziałowcu, z podłokietnikami z obu stron fotelu i dużą ilością miejsca na nogi. No ale mokry sen Mikoli to pusty przedział tylko dla nich ;)
2015-12-13 11:09:07 Autor: ola
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
konduktor przystojniak....
2015-12-13 11:38:50 Autor: życzliwy durniom
---.dynamic.chello.pl
@Avejj


A na jakie odległości jeździsz owymi EN57 ? Pewnie z gimnazjum do domu.To może pojeździj ponad 8 godzin takim tramwajem pilnując na każdej stacji pośredniej swojego bagażu żeby ci go ktoś nie ukradł jak to ma miejsce w Pendolino ...
2015-12-13 11:59:57 Autor: ep40
---.dynamic.mm.pl
W EN57 można wyłączyć oświetlenie przez wykręcenie świetlówek, tu nie da się.
2015-12-13 12:17:01 Autor: Abejj
---.242.138.101
W odpowiedzi na post życzliwy durniom:
"@Avejj


A na jakie odległości jeździsz owymi EN57 ? Pewnie z gimnazjum do domu.To może pojeździj ponad 8 godzin takim tramwajem pilnując na każdej stacji pośredniej swojego bagażu żeby ci go ktoś nie ukradł jak to ma miejsce w Pendolino ..."
Jechałem ostatnio do Gdańska, bagaż sobie leżał na końcu przedziału a ja siedziałem jakieś 10 rzędów dalej, nikt mi nic nie ukradł.

Jeżdżę godzinę w jedną stronę do pracy wężykującym EN57, 2x dziennie w sumie, przecież to dużo większe obciążenie niż nawet 8 godzin w cichutkim Flircie z wygodnymi siedzeniami, zagłówkami i dużą ilością miejsca na nogi?

Zresztą powiedz to tym wszystkim "durniom" z zachodniej Europy którzy konsekwentnie od pół wieku takie składy wprowadzają wszędzie. Powiedz to idiotom Japończykom, przecież każdy jeden Shinkansen jest bezprzedziałowy. Chiński Maglev - także bezprzedziałowy.

Rozumiem że kolejarz, którego boli że nie będzie miał całego przedziału dla siebie, będzie w rogu kamera i bedzei musiał sie zachowywać?

Bo 90% pasażerów, bez klucza konduktorskiego do zamykania przedziału, woli wagon bezprzedziałowy gdzie nei musi się kisić w ciasnym przedziale z 7 nieznajomymi osobami, gdzie miejsca na nogi jest dokłądnei tyle samo co w EN57 (mierzyłem kiedyś), gdyż tacy ludzie jeżdżą pociagami dla ludzi w normalnych godzinach szczytu keidy pociagi są pełne, a nie "pociągami dla kolejarzy" w dziwnych godzinach albo przeciwpotoku
2015-12-13 12:51:13 Autor: życzliwy durniom
---.dynamic.chello.pl
[zmoderowano] Na punkcie EN57 też masz jakiś kompleks czy coś.One jeszcze długo będą jeździć bo modernizacja do EN57A kosztuje około 5 milionów a cena jednostkowa nowych 18-24 milionów.To samo w sobie jest odpowiedź.Poza tym te nowe mają prędkość 160 km/h która w ruchu podmiejskim przy przystankach co 1-1,5 km jest zupełnie zbędna.Różnice w komforcie to jasna sprawa ale życie to nie jest koncert życzeń.
Na zachodzie składów bezprzedziałowych jest coraz więcej ale nie wypierają wagonów. Tam gdzie się jeździ 250 km/h i więcej przedziały nie są konieczne zresztą tam jest inny standard tych pociągów. Wystarczy zobaczyć "przedział" klasy Premium w RailJet.To klasyczny przedział bez drzwi warto zwrócić uwagę jak są umiejscowione fotele.To jest właściwa formuła komfortu a nie jakieś tramwajowe Flirty czy Darty na podróż bliską 9 godzin. ... Zresztą nie ma co kruszyć kopii.Ja zawsze jak będę mógł wybiorę przedział a jak ktoś lubi stodoły to jego sprawa.Jest jeszcze sprawa bezpieczeństwa w razie wypadku. Bezprzedziałowiec bez ścianek działowych zawsze lepiej się będzie składał w pół niż klasyczny wagon.
Przyjemnej podróży!
2015-12-13 13:28:59 Autor: Sisi
---.play-internet.pl
Fajne te flirty z pesy. Mmm mmm na prawdę super im wyszły.
2015-12-13 13:32:38 Autor: lorneta
---.centertel.pl
Świetny reportaż - zdjęcia fragmentów drzwi i tabliczki znamionowej.
2015-12-13 15:40:06 Autor: Abejj
---.242.138.101
W odpowiedzi na post życzliwy durniom:
" [zmoderowano] Na punkcie EN57 też masz jakiś kompleks czy coś.One jeszcze długo będą jeździć bo modernizacja do EN57A kosztuje około 5 milionów a cena jednostkowa nowych 18-24 milionów.To samo w sobie jest odpowiedź.Poza tym te nowe mają prędkość 160 km/h która w ruchu podmiejskim przy przystankach co 1-1,5 km jest zupełnie zbędna.Różnice w komforcie to jasna sprawa ale życie to nie jest koncert życzeń.
Na zachodzie składów bezprzedziałowych jest coraz więcej ale nie wypierają wagonów. Tam gdzie się jeździ 250 km/h i więcej przedziały nie są konieczne zresztą tam jest inny standard tych pociągów. Wystarczy zobaczyć "przedział" klasy Premium w RailJet.To klasyczny przedział bez drzwi warto zwrócić uwagę jak są umiejscowione fotele.To jest właściwa formuła komfortu a nie jakieś tramwajowe Flirty czy Darty na podróż bliską 9 godzin. ... Zresztą nie ma co kruszyć kopii.Ja zawsze jak będę mógł wybiorę przedział a jak ktoś lubi stodoły to jego sprawa.Jest jeszcze sprawa bezpieczeństwa w razie wypadku. Bezprzedziałowiec bez ścianek działowych zawsze lepiej się będzie składał w pół niż klasyczny wagon.
Przyjemnej podróży! "
"Bezprzedziałowiec bez ścianek działowych zawsze lepiej się będzie składał w pół niż klasyczny wagon" xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD Tyle wystarczy na ten temat ekspercie xD


Ale idąc twoim tokiem rozumowania - dlaczego samoloty międzykontynentalne nie mają przedziałowej klasy biznes? Dlaczego mam lecieć Dreamlinerem z JFK na Okęcie 10h JAK W STODOLE! Domagam się przedziału! Co to jest ściankę działową postawić?

Dlaczego mam jechać ICE z Hamburga do Monachium 8 godzin w bezprzedziałowcu???

Tak ku***sz logikę że tak pięknej beki z komentarzy na RK dawno nei miałem ;)

Abstra ąc od tego, że już Niemcy przed wojną wprowadzając wagony motorowe SVT137 na luksusowe, najszybsze połączenia stosowali bezprzedziałowość. Zdecydowana większość EZT jest bezprzedziałowa, wszystkie Shinkanseny, w Europie np. w Beneluxie od 1956 czyli od EZT Mat'54 stawiają w zdecydowanej większości na bezprzedziałowce.

Nawet nasza mityczna Luxtorpeda, z ultradrogimi biletami, była bezprzedziałowa :)

Tak wygląda jazda Leo Expressem w 2 kl. z wnętrzem podobnym do Flirta jeżdżącego na Siedlce-Warszawa. Czy jest to brak komfortu, kiedy nasze ED160 maja każdy wagon podzielony na pół, a przejścia międzywagonowe klasyczne?
https://www.youtube.com/watch?v=UAKQ1iYd43U
2015-12-13 18:01:07 Autor: rychu
---.hsd1.il.comcast.net
motorniczy tego tramwaju nie ma kabiny odgrodzonej od czesci pasazerskiej?
2015-12-13 18:19:14 Autor: Monczan
---.timplus.net
Brzydki z zewnątrz, funkcjonalny wewnątrz, ma jeździć i jeździ. Wyczuwam legendę polskich torów za 20 lat, tak jak teraz siódemka.
2015-12-13 19:16:25 Autor: życzliwy durniom
---.22.167.100
Ty porównujesz konstrukcję wagonu do konstrukcji samolotu ???? No to się nadajesz na posła. Powodzenia !
2015-12-13 20:01:40 Autor: Abejj
---.242.138.101
W odpowiedzi na post życzliwy durniom:
"Ty porównujesz konstrukcję wagonu do konstrukcji samolotu ???? No to się nadajesz na posła. Powodzenia !"
A co to za problem dorobić ściankę działową xDD

Oczywiście nie masz argumentów, bo odpowiedziałeś jednym zdaniem, żadnej merytorycznej odpowiedzi,

Wieć zapytam jeszcze raz:

Jak pasażerowie ICE mogą się KISIĆ 8 godzin za 200 EURO w BEZPRZEDZIAŁOWYM TRAMWAJU SIEMENS VELARO Z HAMBURGA DO MONACHIUM ???
2015-12-13 20:12:43 Autor: Abejj
---.242.138.101
Jak pasażerowie Luxtorpedy mogli podróżować bezprzedziałowym badziewiem, które miało siedzenia takie jak Bonanza ("nie wiedziałam że takie pociągi jeszcze kursują" - minister Joanna Mucha, 2014), tylko bardziej miękkie, z prawdziwej skóry.

Jak to mogło uchodzić za synonim luksusu, kiedy można było wybrać puciong z parowozem i wagonem przedziałowym?

I jeszcze bilet na tę Luxtorpedę, to bezprzedziałowe badziewie, kosztował w przeliczeniu na współczesne pieniądze 1500 zł
2015-12-13 21:24:01 Autor: życzliwy durniom
---.22.167.100
Merytoryczna dyskusja z kimś kto porównuje wagon do samolotu ? To chyba żart.Skąd wiesz że Ludzie jeżdżą Velaro w Niemczech od stacji początkowej do końcowej a nie zmieniają się na stacjach pośrednich ? Z jaką to Velaro jeździ prędkością ? Czy ty myślisz że owo Velaro to taki sam standard komfortu jak Flirt czy Dart ? Na podstawie czego twierdzisz że 90% woli wagony bezprzedziałowe ? Robiłeś jakieś badania ? Pytania są retoryczne. Zobacz sobie standard Preminum w RailJet to może załapiesz (wątpliwe wielce) że nawet konstruktorzy składów bezprzedziałowych zrozumieli że nie ma wyższego komfortu niż przedziały. I zaprojektowali prawie przedział bo tylko nie ma drzwi.Może to jest jakiś kompromis.Takie składy jak Flirt mają jeszcze te wadę że nie da się dołączyć jednego czy kilku wagonów żeby elastycznie reagować na zainteresowanie podróżnych.Można tylko połączyć dwa całe składy. To samo mieli Niemcy z ICE ale sobie z tym poradzili.
2015-12-13 22:09:14 Autor: Abejj
---.242.138.101
W odpowiedzi na post życzliwy durniom:
"Merytoryczna dyskusja z kimś kto porównuje wagon do samolotu ? To chyba żart.Skąd wiesz że Ludzie jeżdżą Velaro w Niemczech od stacji początkowej do końcowej a nie zmieniają się na stacjach pośrednich ? Z jaką to Velaro jeździ prędkością ? Czy ty myślisz że owo Velaro to taki sam standard komfortu jak Flirt czy Dart ? Na podstawie czego twierdzisz że 90% woli wagony bezprzedziałowe ? Robiłeś jakieś badania ? Pytania są retoryczne. Zobacz sobie standard Preminum w RailJet to może załapiesz (wątpliwe wielce) że nawet konstruktorzy składów bezprzedziałowych zrozumieli że nie ma wyższego komfortu niż przedziały. I zaprojektowali prawie przedział bo tylko nie ma drzwi.Może to jest jakiś kompromis.Takie składy jak Flirt mają jeszcze te wadę że nie da się dołączyć jednego czy kilku wagonów żeby elastycznie reagować na zainteresowanie podróżnych.Można tylko połączyć dwa całe składy. To samo mieli Niemcy z ICE ale sobie z tym poradzili."
A możesz mi w końcu odpowiedzieć, czy będziesz pieprzył 3 po 3. Zrobiłem sobie dla jaj tekst z samolotem, ale powiedz - za co płacą pasażerowie Premium w samolocie (a jest przecież jeszcze wyższa klasa Business), który nie leci pół godziny jak samolot Wrocław-Warszawa, tylko 9 czy 10 godzin, mimo że mają jakieś tam poczęstunki, to jednak nie mają przedziału który chroni ich przed hałasami i współpasażerowie sobie gadają i w sumie przecież są wszyscy w jednej przestrzeni która nei jest komfortowa???

Ja sie pytam, jak według ciebie mogą jeździć pasażerowie z Hamburga do Monachium 8 godzin, i jaki wpływ na to ma że jadą miejscami 300 km/h, skoro i tak spędzają tyle czasu w puciongu co pasażerowie Szczecin-Kraków? No chyba nie wmówisz mi że nie istnieją ludzie, którzy z drugiego największego w Niemczech miasta nie jeżdżą w interesach do jednego z największych portów w Europie, gigantycznego centrum logistycznego?
Tak wygląda 2 klasa w ICE na Siemens Velaro:
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Interior_of_2nd_class_carriage_of_ICE_3_train.jpg

Także twierdzę, że stopień komfortu Flirta przy prędkości 160 jest praktycznei identyczny jak Velaro przy 250/300. Wszyscy mogą zobaczyć, że zarówno fotele, jak i ilość miejsca dla człowieka jest bardzo podobna. Przy prędkości 160 Flirt biegnie bardzo spokojnie i cicho.
A zresztą niedługo Szwajcarzy zrobią Flirta na 249 km/h, to wtedy bedzie wszystko jasne czy high-speed im też wyjdzie.



Sam na siebie tę pułapkę zastawiłeś, jak wszyscy fanatyczni wyznawcy przedziału - twierdzisz że "niedasie jechać tramwajem kilka godzin", kiedy w środkach transportu uważanych za dużo bardziej ekskluzoywne niż IC, jadących na jeszcze dłuższych trasach, są identyczne przestrzenie pasażerskie, i jakoś nei słychać skowytu że jak tak można wozić w wagonach bydlęcych.

Na 99% jesteś kolejarzem/mikolem, który nie marzy o niczym innym tylko o zamykaniu drzwi od przedziału kluczem konduktorskim.
2015-12-13 22:13:54 Autor: Abejj
---.242.138.101
I powiedz mi, jak to możliwe, dla 98,8% społeczeństwa - (odejmuję 0,2% mikoli i 1% byłcyh obecnych kolejarzy, chociaż mikole to nie więcej niż liczba lajkujących profil RK czyli 20 tys. + parę tysięcy starszych ludzi) - ikona klasycznego luksusu, i czasów świetności kolei to Luxtorpeda - wagon motorowy BEZPRZEDZIAŁOWY?

W sondach na temat wyboru wagonów jest pół na pół - z tym że wiekszość ich uczestników to mikole, reszta to ludzie związani z koleją. Ankiet takich nei ma na stronach typu Onet.pl wp.pl czy pudelek.pl - wtedy mógłbyś mieć rzeczywiste wyniki, bo tam siedzi naród. A nie na mikolskich forach, które w sume inieraz lubię.
2015-12-13 23:53:39 Autor: życzliwy durniom
---.22.167.100
W którym to miejscu napisałem że "niedasie jechać tramwajem kilka godzin" ??? Ależ da się. Tacy jak ty dadzą radę.Za to człowiek inteligentny wybierze rozwiązanie dla siebie bardziej komfortowe.Tzn. jak mam jechać cały dzień to pojadę pociągiem nocnym na leżąco albo w przedziale.Jest jeszcze samolot.I to by było na tyle bo mnie nudzą twoje wypociny.Więcej nie znaczy mądrzej.Bez odbioru.
2015-12-14 00:51:24 Autor: Abejj
---.242.138.101
W odpowiedzi na post życzliwy durniom:
"W którym to miejscu napisałem że "niedasie jechać tramwajem kilka godzin" ??? Ależ da się. Tacy jak ty dadzą radę.Za to człowiek inteligentny wybierze rozwiązanie dla siebie bardziej komfortowe.Tzn. jak mam jechać cały dzień to pojadę pociągiem nocnym na leżąco albo w przedziale.Jest jeszcze samolot.I to by było na tyle bo mnie nudzą twoje wypociny.Więcej nie znaczy mądrzej.Bez odbioru."
"Tacy jak ty dadzą radę. Za to człowiek inteligentny wybierze rozwiązanie dla siebie bardziej komfortowe" - czyli do niemieckiego ICE Siemens Velaro, które też ostatnio kupili Brytyjczycy czy wcześniej Rosjanie, nie wsiadają ludzie inteligentni, którzy mogliby jechać w wygodnym przedziale? Czy ludzie jadący Trójmiasta do Krakowa ponad 5 godzin też nie są inteligentni? Przecież mogliby jechać wygodnym przedziałowym TLK z drobnymi przesiadkami. Albo wyspać się w TLK Karpaty.

Ale nadal nie wiem, jak to jest że cały świat to idioci i kupują te bezprzedziałowe składy na pociągi ekspresowe i dalekobieżne. I puszczają je na dalekie trasy, dorównujące tej naszej Przemyśl-Szczecin.

Not sure if troll or just stupid, ale bawią mnie tacy, nomen omen, durnie ;)
2015-12-14 09:51:07 Autor: życzliwy durniom
---.dynamic.chello.pl
Jak to nie wiesz dlaczego kupują ????? tak wielki netowy "ekspert" od wszystkiego nie wie ???? To ja ci wyłożę choć pewnie nie pojmiesz .Otóż ci idioci kupują bezprzedziałowe stodoły w pędzie do większych zysków bo zmieszczą więcej foteli.Komfort podróżnego jest na przeciwległym biegunie ale zawsze jest jakaś grupa idiotów którzy dają sobie wmówić że jest inaczej i że to dla ich dobra i wygody będą musieli wstawać żeby przepuścić pasażera spod okna albo będą kogoś budzić żeby spod tego okna wyjść i że nie mogą pilnować swoich bagaży bo te muszą być gdzieś indziej ... O jeździe z hordą kiboli czy wesołych rezerwistów nie warto wspominać przecież to komfort jak nie wiem co ... ja dalej będę jeździł w przedziałach bo je uważam za lepsze podobnie jak bardzo duża grupa pasażerów ale nie jestem wrogiem stodół bezprzedziałowych.One mnie nie przekonają bo na to nie ma argumentów z tym że w zachodnich pociągach jeżdżących 250 czy 300 lub więcej km/h odpowiednim komforcie i przy krótkich czasowo odstępach między stacjami przedziały nie muszą być konieczne. Ale to nie dotyczy dalekobieżnych tramwajów o V max 160 km/h do wielogodzinnej mordęgi.Zabytkowej luxtorepedzie nic do tego bo koło też było kiedyś tylko drewniane a teraz już nie jest.Najważniejsza jest wolność wyboru niech każdy jeździ (albo lata) tym co mu odpowiada.Jak dla mnie - Vivat przedziały !
2015-12-14 11:07:08 Autor: Abejj
---.242.138.101
W odpowiedzi na post życzliwy durniom:
"Jak to nie wiesz dlaczego kupują ????? tak wielki netowy "ekspert" od wszystkiego nie wie ???? To ja ci wyłożę choć pewnie nie pojmiesz .Otóż ci idioci kupują bezprzedziałowe stodoły w pędzie do większych zysków bo zmieszczą więcej foteli.Komfort podróżnego jest na przeciwległym biegunie ale zawsze jest jakaś grupa idiotów którzy dają sobie wmówić że jest inaczej i że to dla ich dobra i wygody będą musieli wstawać żeby przepuścić pasażera spod okna albo będą kogoś budzić żeby spod tego okna wyjść i że nie mogą pilnować swoich bagaży bo te muszą być gdzieś indziej ... O jeździe z hordą kiboli czy wesołych rezerwistów nie warto wspominać przecież to komfort jak nie wiem co ... ja dalej będę jeździł w przedziałach bo je uważam za lepsze podobnie jak bardzo duża grupa pasażerów ale nie jestem wrogiem stodół bezprzedziałowych.One mnie nie przekonają bo na to nie ma argumentów z tym że w zachodnich pociągach jeżdżących 250 czy 300 lub więcej km/h odpowiednim komforcie i przy krótkich czasowo odstępach między stacjami przedziały nie muszą być konieczne. Ale to nie dotyczy dalekobieżnych tramwajów o V max 160 km/h do wielogodzinnej mordęgi.Zabytkowej luxtorepedzie nic do tego bo koło też było kiedyś tylko drewniane a teraz już nie jest.Najważniejsza jest wolność wyboru niech każdy jeździ (albo lata) tym co mu odpowiada.Jak dla mnie - Vivat przedziały !"
"Otóż ci idioci kupują bezprzedziałowe stodoły w pędzie do większych zysków bo zmieszczą więcej foteli" - ja nawet ci nie będę psiał o nowych wagonach żeby ukazać twoje kłamstwo, najlepiej to pokażą wagony zmodernizowane, np. modernizacja klasycznych przedziałowych 111A, które mają 80 miejsc siedzących:
-wariant tańszy - 111Arow czy 162A - 78 miejsc siedzących
-wariant droższy - np. 168A - 56 miejsc + 2 na wózki, można powiedzieć że ilość miejsca dopowiada wagonom klasy Z się 11 przedziałom po 6 foteli

"będą musieli wstawać żeby przepuścić pasażera spod okna albo będą kogoś budzić żeby spod tego okna wyjść" - tak, bo w przedziale to chyba lewitujesz nad kilkoma współpasażerami, a nie jednym jak w bezprzedziałowym, który wystarczy że podkuli nogi i nawet nie musi wstawać

"O jeździe z hordą kiboli czy wesołych rezerwistów nie warto wspominać przecież to komfort jak nie wiem co" - jak trafi ci się chlejąca ekipa zamknięta w twoim przedziale jest jeszcze przyjemniej, wtedy jest jeszcze bardziej komfortowa, nawet dla jadącego samotnie faceta, a co dopiero dla kobiet!

"nie mogą pilnować swoich bagaży bo te muszą być gdzieś indziej" - ciekawe jak to możliwe, że miliony ludzi te wszystkie kilkadziesiąt lat kiedy był wyłącznie wagony przedziałowe, zostało okradzionych?

"bo na to nie ma argumentów z tym że w zachodnich pociągach jeżdżących 250 czy 300 lub więcej km/h odpowiednim komforcie i przy krótkich czasowo odstępach między stacjami przedziały nie muszą być konieczne. Ale to nie dotyczy dalekobieżnych tramwajów o V max 160 km/h do wielogodzinnej mordęgi" - PYTAM SIĘ JESZCZE RAZ - czym różni się jazda Flirtem z Bydgoszczy do Warszawy 3h, czy nawet z Katowic do Gdyni 8,5 h, kiedy na Zachodzie pociagi jeżdżą na równei długich trasach, i jak to możliwe że tamte przyzwyczajone do dobrobytu społeczeństwa nei protestują, nei robią petycji?
Powiedz, jakie znaczenie ma dla pasażera czy jedzie 300 km/h, czy 160 km/h, kiedy jego czas podróży jest identyczny? Czy jadąc 300 km/h mniej się męczysz w podróży? xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD



Każdy twój argument jest OBiektywnie beznadziejny.
Możesz sie obronić tylko argumentami SUBiektywnymi, typu:
"lubię przedział jak jest pusty i jade sam" albo
"kupiłem na Alegro klucz konduktorski i zamykam sie w przedziale bardzo frekwencyjnego połąćzenia Warszawa-Wrocław przez Łódź,Ostrów,Oleśnicę"
itp. itd.
2015-12-18 12:32:54 Autor: on
---.sta.asta-net.com.pl
da sie wyłączyć ...ale z pulpitu maszynisty i zostaje wtedy światełko do czytania
2016-01-07 21:55:31 Autor: Cliq
---.wet-group.com
Do przedzialowcow: jaka to przyjemnosc ogladac 3 (albo 4) ryje naprzeciwko przez 5 godzin?
STADLER
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony