Partnerzy serwisu:

Hyper Poland zebrał kolejne środki finansowe

inf. prasowa 09.03.2020 112

Hyper Poland zebrał kolejne środki finansowe
fot. Hyper Poland
Pod koniec lutego Hyper Poland, firma założona m.in. przez absolwentów Politechniki Warszawskiej, wystartowała z drugą rundą crowdfundingu udziałowego na brytyjskiej platformie Seedrs. Jej celem było zebranie 451 tysięcy euro na dalsze testy oraz rozwój kolei najnowszej generacji, opartej o lewitację magnetyczną i silnik liniowy, poruszającej się na istniejących torach kolejowych z prędkością do 415 km/h.
Po 10 dniach trwania kampanii udało się zebrać 100% środków (451 tys. euro). Największe grupy inwestorów w tej rundzie stanowią obywatele Wielkiej Brytanii i Polski. To także z tych krajów wpłynęło na konto Hyper Poland najwięcej pieniędzy. Warto dodać, że przy poprzedniej rundzie finansowania (której celem było pozyskanie 334 tys. euro) polska firma potrzebowała 7 dni, aby zebrać ponad dwukrotnie razy mniejszą kwotę (200 tys. euro).

– Czas, w którym udało nam się zebrać kolejne środki, pokazuje, jak bardzo jest wyczekiwany przez inwestorów indywidualnych nasz pełnoskalowy tor testowy, na którym w 2021 roku zostaną przeprowadzone testy systemu magrail – dodaje Przemysław Pączek, prezes i współzałożyciel Hyper Poland.

Kampania Hyper Poland na Seedrs cały czas trwa. Nadwyżka środków zostanie przeznaczona na szybsze uruchomienie kolejnych prac badawczo-rozwojowych, w szczególności związanych z rozwojem autorskiego mechanizmu pudła wychylnego, umożliwiającego jazdę na łukach nawet o 76% szybciej niż obecnie. W międzyczasie Hyper Poland przygotowuje się do budowy pełnowymiarowego toru systemu magrail. Pierwsze prace w tym zakresie ruszą w drugiej połowie 2020 roku.

Unikatowa technologia opracowana przez Hyper Poland, której elementy zostały zgłoszone do opatentowania, opiera się na technologii pasywnej lewitacji magnetycznej – magrail. Innowacyjne elementy instalowane na istniejących torach tradycyjnej kolei pozwolą pojazdom kolei magnetycznej na poruszanie się z prędkością sięgającą 300 km/h, a tam, gdzie powstały już tory kolei dużych prędkości - 415 km/h. To hybrydowe rozwiązanie pozwala na funkcjonowanie zarówno systemu magrail, jak i konwencjonalnych pociągów na tych samych liniach. W przyszłości da natomiast możliwość rozbudowy o próżniowe tunele, które zwiększą osiągane prędkości do 600 km/h (na torach konwencjonalnych) i do 1000 km/h w miejscach dostosowanych do podróży koleją dużych prędkości.

Trzecią i ostatnią fazą rozwoju jest budowa całkowicie nowej infrastruktury hyperloop, dzięki której pojazdy będą mogły przemieszczać się z prędkością 1200 km/h.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony