Partnerzy serwisu:

Hyper Poland zaprezentował przejazd modelu Magraila

inf. pras. oprac. jm 26.10.2019 37

arrow
arrow
Hyper Poland zaprezentował przejazd modelu Magraila
fot. Hyper Poland
Hyper Poland zaprezentował przejazd modelu Magraila
Hyper Poland zaprezentował przejazd modelu Magraila
Hyper Poland zaprezentował przejazd modelu Magraila
W tym tygodniu w Warszawie odbyła się demonstracja technologii magrail rozwijanej przez Hyper Poland. Pokazany został przejazd pojazdu kolei magnetycznej w skali 1:5 na torze testowym o długości 48 metrów. 
O spółce Hyper Poland, która chce rozwijać technologię kolei magnetycznej zintegrowanej z istniejącymi szlakami kolejowymi piszemy w tym wątku. Warto może przypomnieć że spółka otrzymała grant z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w wysokości 16,5 mln zł na dalsze prace badawczo-rozwojowe nad napędem i zawieszeniem.

Zaczyna i kończy na kołach
 
W tym tygodniu w Warszawie odbyła się demonstracja technologii rozwijanej przez Hyper Poland. Pokazany został przejazd pojazdu kolei magnetycznej w skali 1:5 na torze testowym o długości 48 metrów. Jak podaje spółka, przedstawiony 22 października demonstrator Hyper Poland umożliwił pomyślne wykonanie testów następujących podsystemów: lewitacji i napędu (sprawdzenie zgodności parametrów lewitacji oraz silnika liniowego z modelami numerycznymi, testy kompatybilności elektromagnetycznej, testy przeciążeniowe silnika, testy dynamiczne), elektroniki (komunikacji i pracy czujników) oraz mechaniki, w tym integralności konstrukcji pojazdu oraz toru. Maksymalna prędkość podczas tego przejazdu wynosiła ok. 50 km/h, przyspieszenie 6 m/s2 i opóźnienie 15 m/s2.

– Ta demonstracja jest tak naprawdę tylko niewielką próbką tego, na czym polega technologia magrail. Po pierwsze, pojazd przyspiesza za pomocą kół, a gdy osiągnie prędkość przelotową, zaczyna lewitować. Dlatego przez większość czasu koła nie są używane. Podczas hamowania pojazd ponownie ląduje na kołach – powiedziała Natalia Strawa, inżynier specjalista ds. dynamiki pojazdu w Hyper Poland cytowana w komunikacie.

Będą budować tor w Żmigrodzie


Według Hyper Poland, na liniach kolejowych, gdzie pociągi są w stanie poruszać się z prędkością do 160 km/h, pojazdy typu magrail są w stanie osiągnąć prędkości niemal dwukrotnie wyższe (do 300 km/h), a na liniach Kolei Dużych Prędkości do 415 km/h. Ma to być możliwe dzięki wykorzystaniu lewitacji magnetycznej, silnika liniowego, specjalnego mechanizmu przechylania oraz stosunkowo niskiej wysokości i małej masy.

Jak podano, w drugiej połowie 2020 roku w Żmigrodzie na terenie Instytutu Kolejowego rozpocznie się budowa pełnowymiarowego toru testowego systemu magrail. 


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony