Hyper Poland zamierza zebrać 450 tysięcy euro na kontynuację projektu
Michał Szymajda ⚫ 21.02.2020 ⚫
2,5k

fot. Hyper Poland
Hyper Poland ogłosiła drugą rundę finansowania na brytyjskiej platformie inwestycyjnej Seedrs. Spółka planuje zebrać ponad 450 tysięcy euro, które przeznaczy na kolejne testy oraz rozwój swojego projektu, opartego o lewitację magnetyczną i silnik liniowy.
Głównym celem Hyper Poland jest przywrócenie przewagi konkurencyjnej istniejącym liniom kolejowym poprzez modernizację i dostosowanie obecnej infrastruktury do standardu kolei dużych prędkości. Zdaniem inicjatorów projektu efektem tego będzie zwiększenie wykorzystania kolei w stosunku do obecnie dominującego transportu drogowego i lotniczego.
Kolej magnetyczna na klasycznych torach
Technologia opracowana przez Hyper Poland, której elementy zostały zgłoszone do opatentowania, opiera się na technologii pasywnej lewitacji magnetycznej – magrail. Innowacyjne rozwiązania instalowane na istniejących torach tradycyjnej kolei pozwolą pojazdom kolei magnetycznej na poruszanie się z prędkością sięgającą 300 km/h, a tam, gdzie powstały już tory kolei dużych prędkości – 415 km/h.
W teorii hybrydowe rozwiązanie ma pozwolić na funkcjonowanie zarówno systemu magrail, jak i konwencjonalnych pociągów na tych samych liniach. W przyszłości ma dać możliwość rozbudowy o próżniowe tunele, które zwiększą osiągane prędkości do 600 km/h (na torach konwencjonalnych) i do 1000 km/h w miejscach dostosowanych do podróży koleją dużych prędkości. Trzecią i ostatnią fazą rozwoju ma być budowa całkowicie nowej infrastruktury hyperloop, dzięki której pojazdy będą mogły przemieszczać się z prędkością 1200 km/h.
Pełnowymiarowy tor testowy
Po sukcesie, jakim była budowa i demonstracja toru testowego z kapsułą w skali 1:5 w październiku 2019 roku, Hyper Poland skupia się na przygotowaniu pełnowymiarowego toru, który powstanie w latach 2020-2021. Finalnym celem polskiego start-upu jest stworzenie najbardziej innowacyjnego, szybkiego i niezwykle efektywnego pod względem energetycznym nowego środka transportu. Nie tylko poprawi on możliwości przewozu towarów i osób, całkowicie zmieni także krajobraz ekonomiczny, społeczny i środowiskowy.
W 2019 roku firma Hyper Poland otrzymała grant w wysokości 16,5 mln zł przyznany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
– Środki, które zbierzemy, posłużą w pierwszej kolejności jako 20-procentowy wkład własny do grantu z NCBR. W praktyce oznacza to, że za każde 1 euro zainwestowane przez platformę Seedrs dostajemy kolejne 4 euro dotacji. Z tego mechanizmu zaczęliśmy korzystać w sierpniu ubiegłego roku, a objął on część środków zebranych w pierwszej rundzie finansowania inwestorskiego, zorganizowanej między marcem a majem 2019 roku – wyjaśnia Przemysław Pączek, prezes Hyper Poland.
Kolej magnetyczna na klasycznych torach
Technologia opracowana przez Hyper Poland, której elementy zostały zgłoszone do opatentowania, opiera się na technologii pasywnej lewitacji magnetycznej – magrail. Innowacyjne rozwiązania instalowane na istniejących torach tradycyjnej kolei pozwolą pojazdom kolei magnetycznej na poruszanie się z prędkością sięgającą 300 km/h, a tam, gdzie powstały już tory kolei dużych prędkości – 415 km/h.
W teorii hybrydowe rozwiązanie ma pozwolić na funkcjonowanie zarówno systemu magrail, jak i konwencjonalnych pociągów na tych samych liniach. W przyszłości ma dać możliwość rozbudowy o próżniowe tunele, które zwiększą osiągane prędkości do 600 km/h (na torach konwencjonalnych) i do 1000 km/h w miejscach dostosowanych do podróży koleją dużych prędkości. Trzecią i ostatnią fazą rozwoju ma być budowa całkowicie nowej infrastruktury hyperloop, dzięki której pojazdy będą mogły przemieszczać się z prędkością 1200 km/h.
Pełnowymiarowy tor testowy
Po sukcesie, jakim była budowa i demonstracja toru testowego z kapsułą w skali 1:5 w październiku 2019 roku, Hyper Poland skupia się na przygotowaniu pełnowymiarowego toru, który powstanie w latach 2020-2021. Finalnym celem polskiego start-upu jest stworzenie najbardziej innowacyjnego, szybkiego i niezwykle efektywnego pod względem energetycznym nowego środka transportu. Nie tylko poprawi on możliwości przewozu towarów i osób, całkowicie zmieni także krajobraz ekonomiczny, społeczny i środowiskowy.
W 2019 roku firma Hyper Poland otrzymała grant w wysokości 16,5 mln zł przyznany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
– Środki, które zbierzemy, posłużą w pierwszej kolejności jako 20-procentowy wkład własny do grantu z NCBR. W praktyce oznacza to, że za każde 1 euro zainwestowane przez platformę Seedrs dostajemy kolejne 4 euro dotacji. Z tego mechanizmu zaczęliśmy korzystać w sierpniu ubiegłego roku, a objął on część środków zebranych w pierwszej rundzie finansowania inwestorskiego, zorganizowanej między marcem a majem 2019 roku – wyjaśnia Przemysław Pączek, prezes Hyper Poland.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |