Hongkong od września 2018 z KDP
Michał Szymajda ⚫ 27.08.2018 ⚫
2,5k






Chiny rozwijają swoją sieć KDP. Pierwszy szybki pociąg zabierze pasażerów w kurs z Hongkongu za kilka tygodni.
Administracja specjalnego okręgu Hongkong potwierdziła, że rozkładowa eksploatacja szybkich pociągów kursujących z tego miasta do Shenzen i Guangzhou rozpocznie się 23 września.
– Kolej dużych prędkości otworzy nowy rozdział w podróżach do i z Hongkongu i wpłynie pozytywnie na ekonomiczny rozwój miasta i regionu. W silniejszy sposób zostaniemy połączeni z ojczyzną – powiedział Frederick Ma, prezes korporacji MTR, która zajęła się budową ostatniego 26-kilometrowego odcinka do Hongkongu i otrzymała koncesje na 10-letnie operowanie na linii.
Właśnie ustalono taryfy na przejazd linią. Nie będą one mogły rosnąć, jeśli nie zgodzi się na to przedstawiciel rządu chińskiego odpowiedzialny za transport. Szczegółowo opracowano też warunki płatności za użytkowanie torów pomiędzy MTR a Koleją Kauluńsko-Kantońską, w której rękach pozostanie infrastruktura.
Pierwszy odcinek linii obecnie wydłużonej do Hongkongu, pomiędzy Guangzhou Nan i Shenzhen Bei o długości 102 km, został otwarty w grudniu 2011 roku. Już w 2009 było wiadomo, że linia zostanie wydłużona do Hongkongu. Pierwotnie otwarcie planowano na 2015, jednak budowa 26-kilometrowego tunelu między Hongkongiem a Shenzen napotkała znacznie większe problemy, niż tego oczekiwano. Cała linia od Hongkongu do Guangzhou Nan ma obecnie 128 kilometrów długości. Podróż na całym odcinku potrwa 48 minut.
Tabor wybrany do obsługi linii to ośmiowagonowe składy zespolone CRH380A zdolne poruszać się z prędkością do 350 km/h, wyprodukowane w Chinach przez koncern CSR Sifang.
– Kolej dużych prędkości otworzy nowy rozdział w podróżach do i z Hongkongu i wpłynie pozytywnie na ekonomiczny rozwój miasta i regionu. W silniejszy sposób zostaniemy połączeni z ojczyzną – powiedział Frederick Ma, prezes korporacji MTR, która zajęła się budową ostatniego 26-kilometrowego odcinka do Hongkongu i otrzymała koncesje na 10-letnie operowanie na linii.
Właśnie ustalono taryfy na przejazd linią. Nie będą one mogły rosnąć, jeśli nie zgodzi się na to przedstawiciel rządu chińskiego odpowiedzialny za transport. Szczegółowo opracowano też warunki płatności za użytkowanie torów pomiędzy MTR a Koleją Kauluńsko-Kantońską, w której rękach pozostanie infrastruktura.
Pierwszy odcinek linii obecnie wydłużonej do Hongkongu, pomiędzy Guangzhou Nan i Shenzhen Bei o długości 102 km, został otwarty w grudniu 2011 roku. Już w 2009 było wiadomo, że linia zostanie wydłużona do Hongkongu. Pierwotnie otwarcie planowano na 2015, jednak budowa 26-kilometrowego tunelu między Hongkongiem a Shenzen napotkała znacznie większe problemy, niż tego oczekiwano. Cała linia od Hongkongu do Guangzhou Nan ma obecnie 128 kilometrów długości. Podróż na całym odcinku potrwa 48 minut.
Tabor wybrany do obsługi linii to ośmiowagonowe składy zespolone CRH380A zdolne poruszać się z prędkością do 350 km/h, wyprodukowane w Chinach przez koncern CSR Sifang.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |