Hołda: Warto inwestować w zieloną energię [film]
RK ⚫ 08.10.2021 ⚫
580
Do grona uczestników programu „Zielona Kolej”, dołączyły spółki: Ecco Rail i Koleje Mazowieckie. Zbliża to cały sektor do osiągnięcia ambitnych celów środowiskowych. Działalność na rzecz ekologii będzie ważnym czynnikiem zachęcającym klientów biznesowych i pasażerów – mówi członek zarządu PKP Energetyka, Leszek Hołda.
Program Zielona Kolej zakłada, że do 2030 r. 85% zużywanej na kolei energii będzie pochodziło ze źródeł odnawialnych. – Osiągnięcie tego celu jest wyzwaniem – przyznaje Hołda. – Za tym projektem stoi jednak cała branża, która postanowiła o jego realizacji. Program jest realny, choć trudny i kompleksowy. Będzie wymagał realizacji inwestycji o wartości 6-10 mld zł – informuje. Wcześniej do programu przystąpili: DB Cargo Polska, CTL Logistics, Łódzka Kolej Aglomeracyjna i Koleje Śląskie.
Dołączenie do Programu ma także wyraźny wymiar promocyjny i marketingowy. – Przewoźnicy będą mogli przekazać swoim klientom, że dbają o klimat i środowisko – i że docelowo będą przewozili pasażerów i towary w sposób neutralny klimatycznie, bez generowania śladu węglowego. To bardzo ważny komunikat, który będzie sprzyjał rozwojowi biznesu. Według naszych analiz Zielona Kolej może przyczynić się do wzrostu przewozów pasażerskich i towarowych nawet do 12% – podkreśla Hołda. – Transport drogowy jest bardzo silnym konkurentem. Kolej ma jednak wiele atrybutów, które – odpowiednio wykorzystane – będą pozytywnie wpływać na decyzje pasażerów i nadawców towarów. Program Zielona Kolej będzie tu ważnym impulsem – dodaje.
Dołączenie do Programu ma także wyraźny wymiar promocyjny i marketingowy. – Przewoźnicy będą mogli przekazać swoim klientom, że dbają o klimat i środowisko – i że docelowo będą przewozili pasażerów i towary w sposób neutralny klimatycznie, bez generowania śladu węglowego. To bardzo ważny komunikat, który będzie sprzyjał rozwojowi biznesu. Według naszych analiz Zielona Kolej może przyczynić się do wzrostu przewozów pasażerskich i towarowych nawet do 12% – podkreśla Hołda. – Transport drogowy jest bardzo silnym konkurentem. Kolej ma jednak wiele atrybutów, które – odpowiednio wykorzystane – będą pozytywnie wpływać na decyzje pasażerów i nadawców towarów. Program Zielona Kolej będzie tu ważnym impulsem – dodaje.
Komentarze:
PKP Energetyka

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |