Partnerzy serwisu:

Na większości ważnych magistral w Holandii pociągi IC co... 10 minut

Michał Szymajda 12.09.2020 374

Na większości ważnych magistral w Holandii pociągi IC co... 10 minut
Pociąg IC na stacji Utrecht Centraalfot. M. Szymajda
Koleje Holenderskie kończą kilka projektów taborowych, dzięki czemu będą mogły znacznie zwiększyć częstotliwość kursowania pomiędzy najważniejszymi miastami w kraju. Rozkład jazdy, który Nederlandse Spoorwegen zamierzają realizować od grudnia 2021 jest imponujący.
Pomiędzy Amsterdamem, Lotniskiem Schiphol, Leiden, Hagą i Rotterdamem pociągi IC pojadą co dziesięć minut przez większość dnia. Obecnie (z wyłączeniem szybkich pociągów kursujących między Hagą a Rotterdamem) linią konwencjonalną pociągi między wspomnianymi miastami kursują co 15 minut.

Podobny 10 minutowy takt będzie uzyskany pomiędzy Amsterdamem (lub lotniskiem Schiphol) a Utrechtem i Nijmegen. NS zamierza od grudnia 2021 zwiększyć też liczbę sprinterów (odpowiedniki naszych pociągów regionalnych) kursujących między Schiedam, Rotterdamem a Dordrechtem. W 2025 roku Ministerstwo Transportu Holandii chciałoby zlecić któremuś z operatorów podobny takt między Rotterdamem a Hagą.

Eksperyment z 10 minutowym taktem Koleje Holenderskie rozpoczęły w grudniu 2017 roku. 6 razy na godzinę pociągi kursują między Amsterdamem – Utrchtem – Den Bosch i Eindhoven. Zwiększenie częstotliwości okazało się sukcesem: w dwa lata liczba pasażerów na tych kierunkach wzrosła o 15%.

Obecnie trwają dostawy nowych ezt dla standardu połączeń IC, zakończyła się także dostawa 58 ezt Stadlera dla ruchu regionalnego ruchu kolejowego, kontynuowane są dostawy regionalnych zespołów trakcyjnych od hiszpańskiego CAF. Dwa pierwsze typu pojazdów produkowane są w Polsce. Nowy tabor pozwoli na zwiększenie częstotliwości obsługi połączeń.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony