Partnerzy serwisu:

Hiszpania: Więcej szybkich pociągów kosztem połączeń nocnych

Tomasz Kościelny 17.02.2018 46

Hiszpania: Więcej szybkich pociągów kosztem połączeń nocnych
Fot. MASM/GFDL, Wikimedia Commons
Firma Talgo przebuduje pociągi nocne państwowego przewoźnika na tradycyjne. Inwestycja obejmie zarówno wnętrza wagonów, jak i podwyższenie maksymalnej prędkości – z 220 do 330 km/h.
Umowa, którą zrealizuje firma Talgo, dotyczy trzynastu pociągów nocnych, jednak został w niej zawarty zapis o ewentualnym rozszerzeniu kontraktu o sześć kolejnych pociągów. Wartość podstawowej części zamówienia (przebudowa 156 wagonów) to 107 mln euro. W wersji rozszerzonej (dodatkowe 72 wagony) będzie wyższa o 44 mln euro.

Pociągi, które zostaną przebudowane, zostały wyprodukowane przez Talgo jako pierwsze przeznaczone do obsługi linii dużych prędkości. Wykorzystywano je do obsługi dalekobieżnych połączeń nocnych (obecnie obsługują połączenia o nazwie "Tren hotel"). Jednak wraz z rozwojem sieci kolei dużych prędkości, Renfe sukcesywnie ograniczało siatkę pociągów nocnych. W tej chwili funkcjonują tylko trzy takie połączenia.

Pociągi zostały pierwotnie dostosowane do obsługi linii z prędkością do 220 km/h i są wyposażone w system zmiennego rozstawu kół. Dzięki temu mogą poruszać się zarówno po sieci KDP (1435 mm) oraz po hiszpańskiej sieci konwencjonalnej (1668 mm).

Przebudowa pociągów ma za zadanie przede wszystkim zwiększyć ilość taboru niezbędnego do obsługi dziennych połączeń KDP, a takich właśnie pociągów Hiszpania potrzebuje. W marcu minionego roku Ministerstwo Rozwoju oraz Renfe zapowiedziały nowe inwestycje taborowe. 2 mld euro na lata 2017-2028 ma pozwolić m.in. na zakup nowych pociągów do obsługi linii dużych prędkości.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony