Partnerzy serwisu:

Harsco: Grunt to indywidualne podejście i zaawansowana technologia

Leonard Dolecki 01.10.2018 1

arrow
arrow
Harsco: Grunt to indywidualne podejście i zaawansowana technologia
Fot. JM, Rynek Kolejowy
Harsco: Grunt to indywidualne podejście i zaawansowana technologia
Harsco: Grunt to indywidualne podejście i zaawansowana technologia
Utrzymanie torów kolejowych to nie zawsze łatwa sprawa. Szczególnie jeśli dotyczy to np. najdłuższego tunelu kolejowego na świecie albo szwajcarskich linii w terenach górskich. Do takich zadań stworzone są maszyny firmy Harsco. Producent zaznacza, że najważniejsze w jego pracy jest odpowiednie dopasowanie nowoczesnej technologii do każdego miejsca.
Leonard Dolecki, „Rynek Kolejowy”: Jakiego typu maszyny w swoim asortymencie ma Harsco i w jakich miejscach mają one swoje zastosowanie?

Marek Matuszewski, Sales Manager, Eastern Europe, Harsco Rail Europe GmbH:
Harsco posiada szeroki typoszereg maszyn do budowy i utrzymania torów kolejowych i tramwajowych. Jeśli chodzi o rynek europejski, to na ten moment są dostępne zgarniarki tłucznia z zasobnikiem 5m3, pociągi szlifierskie z 10/20/30/40 zespołami szlifującymi, wielofunkcyjne pojazdy użytkowe, pociągi do potokowej wymiany nawierzchni oraz kompaktowe dwudrogowe szlifierki do utrzymania torów tramwajowych i metro.

Jakie największe wyzwania stoją przed maszynami stosowanymi do utrzymania infrastruktury kolejowej? Co jest najważniejsze w ich konstruowaniu?

Uważam, że indywidualne podejście i zaawansowana technologia. Patrząc nawet na przykład SBB [koleje szwajcarskie – dop. red.], widzimy że producenci i konstruktorzy muszą dostosować swoje maszyny do konkretnych potrzeb danego projektu. Każda z dostarczonych jednostek to modularnie zbudowana maszyna, przy której tworzeniu od początku brali udział specjaliści z SBB. Myślę, że na rynkach wymagających tak to będzie wyglądało.

Harsco w tunelu Gotarda

Jednym z najciekawszych miejsc, w którym wykorzystywane są maszyny do utrzymania infrastruktury marki Harsco, jest tunel Gotarda, który jest najdłuższym dotąd wybudowanym tunelem na świecie. Ma on 57 km i znajduje się w Alpach Szwajcarskich.

W grudniu 2017 r. dostarczono sześć pierwszych maszyn Xem181. Otrzymały one nawet swoje nazwy na cześć miejsc, przez które przebiegała stara trasa kolejowa przez Przełęcz Świętego Gotarda (Erstfeld, Wassen, Airolo, Ambri-Piotta, Giornico i Biasca). Pojazdy stacjonują w bazach w Erstfeld i Biasca.

Zostały one specjalnie zaprojektowane dla tego zadania. 80-tonowe pojazdy z silnikiem wysokoprężnym są wyposażone w klimatyzowany moduł dla personelu z aneksem kuchennym i toaletą. Moduły pasażerskie muszą być klimatyzowane ze względu na wysokie temperatury w tunelu, które mogą sięgać nawet 40O.

Dodatkowo, maszyny te mogą być obsługiwane z kabiny lub za pomocą pilota zdalnego sterowania. Posiadają wysięgniki, które pozwalają na prace na ścianie lub suficie tunelu.
Harsco ma dostarczyć łącznie 31 pojazdów serwisowych w ramach kontraktu zawartego w 2013 r. Całkowita wartość kontraktu to niemal 100 mln dolarów. W zamówieniu zawierają się wagony płaskie oraz ruchome bramy uszczelniające, które można wykorzystać do uszczelnienia odcinków tunelu, aby zapobiec turbulencji wiatru podczas prac konserwacyjnych.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony