Partnerzy serwisu:

Handel dworcowy

Jakub Dybalski, Rynek Kolejowy 19.07.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2015-07-19 11:52:41 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Dworzec starego typu bez sklepów i galerii to raj dla mikola - można stać na peronie w deszczu i patrzeć się na puciongi, spisywać ich numery, robić zdjęcia, kręcić filmy na YT itp. Natomiast 99,99% społeczeństwa nie jest mikolami i ci ludzie nienawidzą dworców, pociągów, peronów, poczekalni itp. - oni po prostu chcą jak najszybciej znaleźć się w domu. Dlatego dla nich lepiej jest pójść sobie na pół godziny połazić po sklepach czy gdzieś niż sterczeć na peronie albo w poczekalni wśród spoconych ludzi.
2015-07-19 11:54:53 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Ale skąd wiadomo, że pasażerom się to nie podoba. To się pewnie nie podoba mikolom, którzy lubią nazywać się społecznikami, natomiast zwykli pasażerowie robią zakupy w galeriach dworcowych, co znaczy że wolą zakupy niż sterczenie na peronie czy siedzenie w ciasnej poczekalni.
2015-07-19 12:14:27 Autor: OJOJ
---.tktelekom.pl
58 mln sprzedano na tym, a drugie 58 mln na innych do tego to razem 116 mln. Proste:)
2015-07-19 12:35:39 Autor: Fir-Ley
---.dynamic.chello.pl
To, co zrobiono w Poznaniu to wybitny przejaw tumiwisizmu i pazerności na kasę zarówno decydentów, jak tych, którzy eksploatują galerię z doklejonym dworcem. Żeby dotrzeć do kas z ciężkim bagażem można wjechać na poziom kasowy ruchomymi schodami, ale czemu ma służyć to, że w drugą stronę już się nie da, jakoś do tej pory nikt nie potrafił i nie potrafi logicznie wytłumaczyć. Ględzenie o windach to pic na wodę - fotomontaż. Inna sprawą jest dostępność peronów od strony Dworca Zachodniego, przy budowie nowego dworca takie skierowanie potoków podróżnych przesiadających się to jest podręcznikowy przykład kompletnego braku jakiejkolwiek wyobraźni, poza wyobrażeniem tego ile kasy można było przytulić, puszczając prywaciarzowi w pacht atrakcyjny teren w samym centrum miasta. I tu popieram prezydenta Poznania, który stwierdził, że jeśli PKP nie przedstawi porządnego projektu, to materiały na budowę będzie woziła helikopterami, bo on - Prezydent Poznania - zmieni dopuszczalny tonaż na drogach dojazdowych i będą mogli go cmoknąć w pompkę.
2015-07-19 13:52:08 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Ludzie zrozumcie. Dla 99,99% ludzi puciong nie jest piękny, wspaniały i godny zainteresowania. To po prostu przedmiot - romantyczny jak odkurzacz. Odkurzacz służy do utrzymywania czystości, puciong służy do jechania. Ale nic poza tym. To tylko przedmiot.

Ludzie wolą pójść do galerii na zakupy niż czekać na peronie ( albo w ciasnej dusznej poczekalni) na puciong.

Samochód to co innego. Dla ok. 40 % populacji samochód jednak coś w sobie ma.
2015-07-19 15:20:12 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
za to poczekalnie buszowe są przestronę czyste, z klymą jak ta np przy ruskiej:))
korzystałeś z niej kiedykolwiek??
2015-07-19 15:27:59 Autor: Ave Ja
---.opera-mini.net
Często czytam np. ostatnio przy newsie o dworach w Mińsku i Koninie "dworce nie powinny być dla komercji tylko spełniać swoje funkcje". Ja jako mikol-racjonalista chciałbym się dowiedzieć jakie są te funkcje oprócz sprawnego kupna biletu, miejsca w poczekalni oraz wygodnego dojścia na peron, jakie są te niezbędne funkcje dworców?
2015-07-19 15:45:57 Autor: Gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No tak, zamiast zająć się budową niezbędnej południowej części linii obwodowej, to sobie supermarket budują. Brawo kolej!
2015-07-19 16:01:33 Autor: huciński ...
---.dynamic.chello.pl
Czym innym będzie galeria handlowa + centrum komunikacyjne w największych miastach, a czym innym podobne obiekty w mniejszych miastach.

W największych miastach, w C.K. przewija się ogromna masa ludzi, która to przyjeżdża do galerii przy dworcu różnymi środkami komunikacji publicznej, z powodu ograniczonej liczby miejsc parkingowych dla samochodów, na ogół docierają tam za pomocą transportu szynowego, kolej, tramwaje... W małych miastach już zdecydowanie za pomocą samochodu, niestety.

Na przykładzie np.Galerii Krakowskiej przy stacji Kraków Główny, widać że obiekt cieszy się powodzeniem, choć można mieć zastrzeżenia do samej niezbyt ładnej bryły budynku, nie pasującego do zabytkowego otoczenia. Ale lepsze to niż kiedyś krzywe budy ze smażalnią ryb, niż buda z frytkami, goframi, bułkami z serem albo zimnym 'mielonym'. Poza tym, dojeżdżając pociągiem można sobie wypić kufel piwa przy dworcu, albo lampkę koniaku, wina czy whisky, picie alkoholu wyklucza natomiast kierowanie samochodem, czy jazdę busem bez WC. Wiec pociągi z WC, są bardzo przydatne i pożyteczne.
2015-07-19 16:02:04 Autor: Fir-Ley
---.dynamic.chello.pl
Korzystając często z dworców uważam, że ich podstawowymi funkcjami, jakich można się spodziewać w cywilizowanym kraju są:

1. Sprawny zakup biletu na przejazd
2. Możliwość odpoczynku w godnych warunkach w przypadku oczekiwania
na przesiadkę.
3. Bezpieczne i sprawne dostanie się na peron.
4. Jasna, przejrzysta i aktualna informacja dla podróżnych.

Nie od rzeczy będzie ewentualnie możliwość zjedzenia czegoś w czasie oczekiwania na przesiadkę i ewentualne kupienie prasy lub możliwość uzupełnienia kosmetyczki o niezbędne elementy. Poczekalnie zawsze zapełnione ludźmi oczekującymi na przesiadkę, a przede wszystkim zawsze aktualny rozkład jazdy, pomimo faktu, że nawet 10 lat temu, kursowało o wiele więcej pociągów różnej kategorii, niż obecnie. W każdym razie po dworcach nie panoszyła miętolona krowa w bułce.
2015-07-19 16:03:42 Autor: Ave JA
---.static.ip.netia.com.pl
ARON mędrzec parczewski.
ostatnio jechałem tak zachwalanym busem przez Ciebie, bo innej alternatywy nie było.
Kolej zaorana, PKS zlikwidowany ino tylko Aronów pełno,
A więc wsiadam cena jak za zboże. Ale cóż jadymy.
Nas bust to nijaki mercedes Sprinter z siedzeniami tak ustawionymi że musiałem bokiem usiąć gdyż nie mogłem wstawić nóg miedzy siedzenia. Do środka przedostawał się zmród spalin,, okien otworzyć nie szło, klimatyzacji nie było, a i ludzie na stojąco jechali, na przystanku odpadło koło, w tej chwili zrezygnowałem z dalszej jazdy i pojechałem stopem.
Od wczoraj ( mam dwa tygodnie wolnego ) stoją sobie na przystanku przez trzy godziny, spisuje numery rejestracyjne pojazdów typu bus i wzywam Inspekcję transportu Drogowego. na każdy choćby lekko zarysowany bus.
Pytanie dla czego dziś przez trzy godziny nie przyjechał ani jeden a według ich rozkładu powinny być co najmniej cztery.
2015-07-19 16:25:40 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@aron
Ja jestem MiKolem i nie lubię galerii handlowych na dworcu ani poza dworcem.
2015-07-19 16:43:43 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Ave JA

paradoksalnie właśnie dzięki kontrolom ITD busy wygrały z PKSem i koleją. Busiarze są regularnie kotnrolowani, więc nie opłaca się dorzynać gratów tylko trzeba kupić coś nowszego. PKSu i kolei nikt nie kontrolował, więc dorzynali stare Autosany, Jelcze czy EN57. A ludzie patrzą na rocznik.
2015-07-19 16:45:38 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ EU07 - poczekalnia przy Ruskiej jest własnością marszałka województwa, a nie busiarzy. Zresztą teraz na busa można poczekać w galerii teraz i wiele osób tak robi - po prostu idzie na zakupy albo na spacer do galerii. A więc poczekalnia na Ruskiej nie ma już takiego znaczenia jak kiedyś.
2015-07-19 16:47:22 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - ale też to że przed podróżą puciongiem można sobie wypić zniechęca wiele osób do pucionguf, bo jaka to przyjemność jechać w puciongu obok śmierdzącego piwem gościa. Do busa jednak pijakowi wejść ciężej, jak ktoś śmierdzi to nie jest wpuszczany przez kierowcę.
2015-07-19 16:47:34 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
to kiedy miałeś ostatnio kontrole aronbusza
2015-07-19 16:50:55 Autor: huciński ...
---.dynamic.chello.pl
@ Ave JA

Dlatego ludzie wokół miast, coraz częściej zaczynają się domagać ucywilizowania transportu publicznego.
Tam gdzie są doprowadzone tory kolejowe domagają się reaktywacji albo zwiększenia oferty przewozowej pociągów,
tam gdzie są tylko drogi asfaltowe, domagają się niskopodłogowych autobusów (pod)miejskich, choćby 8,5 metrowych midi - busów.

Raz, że busy, zanikają na coraz bardziej rozległych obszarach, nawet w pobliżu miast, nie oplaca się im wozić ludzi do każdej wioski, każdego przysiółku, każdego sołectwa.
Dwa, ludzie mają dość podróży, jak szprotki w puszce, w ciasnym pojeździe

Tydzień temu włóczyłem się po okolicach Krakowa, i ze zdumieniem stwierdzam, transport publiczny za miastem uległ znacznemu pogorszeniu, mało pociągów, autobusów - absolutne minimum, busów także znacznie ubyło patrząc na rozkłady, co jeszcze było rok, parę lat temu. Tylko te blachosmrody -masa(kra), (oprócz Kasprowego Wierchu).
2015-07-19 16:59:49 Autor: huciński ...
---.dynamic.chello.pl
@ aron mędrzec parczewski

Ale to i tak lepiej, żeby delikwent z procentami, pojechał puciongiem, niż miałby usiąść za kierownicą auta.
Poza tym w puciongu, można się w ostateczności przesiąść, i odsunąć od pijaka, w busie, autobusie raczej trudno. Raz mi się zdarzyło z Nowego Sącza jechać PKS em z takim ochlaptusem, ale pasażerowie nie pozwolili sobie... i na szczęście awanturnik się wyciszył.
No i wypić sobie kielicha, a nawalić się... to są dwie różne sprawy...
2015-07-19 17:54:00 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - gdzie konkretnie zanikły busy w woj. małopolskim? Możesz pokazać która linia busowa została zlikwidowana na wsi i nic tam nie jeździ?
2015-07-19 17:54:45 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - ale to właśnie busy są cywilizowanym transportem a nie 4 puciongi na dobę.
2015-07-19 17:54:46 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
@aron
w jednym masz rację - pasażerowie patrzą na rocznik - najlepiej to widać na trasie Lublin _ swidnik
Ludzie wolą czekać pół godziny na podmiejski 55 niż jechać buszem
2015-07-19 17:56:35 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - to prawda, ale jak człowiek raz trafi w puciongu na pijaka, to potem jedzie już busem. Szczególnie młode kobiety jak trafią w puciongu w jednym przedziale na jakiegoś macho z wąsem po 2 piwach który będzie im sypał komplementy, to następnym razem wolą jechać busem.

Zresztą zrób test. Wypij 2 piwa i spróbuj wsiąść najpierw do busa, a potem do puciongu. Zobaczymy czy cię kierowca wpuści do busa :)
2015-07-19 17:57:40 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ EU07 - to że ludzie patrzą na rocznik widać po upadku PKSów, gdzie dorzynano stare Jelcze i Autosany bo nie było kontroli ITD w PKSach.

A co do linii do Świdnika to przecież liczba kursów busów nie uległa zmniejszeniu mimo uruchomienia linii MPK.
2015-07-19 18:02:26 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
masz takie dane??
pewnie i liczba pasażerów w buszach nie zmalała?
aronku nie czaruj, każdy kto był w Lublynie na Ruskiej wie jakie wynalazki jeżdżom do Hamburga - niektóre to i jelcze i autosany wiekiem biją;)
może poczytasz fora co ludzie pisza o buszach na tej lini
2015-07-19 18:04:44 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Liczba zmalała, ale nie na tyle żeby likwidowano kursy, bez przesady. Spadek o kilka procent to nie tragedia.
2015-07-19 19:27:21 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@hucinski
Galeria obok dworca Kraków Gł.jest obrzydliwa, zasłania stare ładne budynki. Ja już wolę budki z hotdogami niż ten badziew, ale niestety 99a% pasażerów ma inne zdanie i uwielbia galerie
2015-07-19 19:44:46 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
a dziwisz się? W galerii przynajmniej na łeb się nie leje. Sorry taki mamy klimat.
2015-07-19 19:59:21 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
@ aron
coś "kręcisz" z tym itd

http://m.lublin.gazeta.pl/lublin/56,106513,10546821,Rzechy_na_trasie_Swidnik___Lublin___Swidnik,,1.html

o atrakcjach podróżowania buszami możesz czytać na bieżąco - jakoś pochwał tam nie widzę

https://www.facebook.com/Chcemy.MPK.Lublin.Swidnik

co do dwóch piw - pewnie niedługo do busza będom tylko w krawatach wpuszczać - tylko czemu wokół "dworca" buszów tyle spelun, gdzie po robocie dwa piwa i do
domu buszem:) pewnie każdy "porządny" busziarz obowiązkow na wyposażeniu ma alkomat:)
2015-07-19 20:13:07 Autor: he_he
---.tktelekom.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-07-19 20:14:23 Autor: huciński ...
---.dynamic.chello.pl
@ aron mędrzec parczewski

Tak oto mieszkańcy powiatu wielickiego domagają się cywilizowanego transportu publicznego - czyli miejskiego autobusu i tak wyrażają się o busach :

"Na próżno szukać ich rozkładów jazdy na przystankach, a tabor którym świadczą usługi pozostawia wiele do życzenia ..." uważa Piotr ...

To o kosztach autobusu miejskiego:

"To nic w porównaniu do sum, które miesięcznie trzeba zapłacić za przejazd busami..."

http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/3939269,powiat - wielicki
- apelują -o- dziewiąty - autobus,id,thtml

A busy przestały jeździć w wiele miejsc, tylko nikt tym sobie głowy nie zawraca, bo mała grupa klientów busa jest mało słyszalna i nie ma "siły przebicia". Niestety nikt się nimi nie przejmuje.
2015-07-19 20:25:45 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Huciński - wymień choć to jedno z "wielu" miejsc gdzie przestały jeździć busy.
2015-07-19 20:28:22 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
ty od kilku lat nie możesz pokazać choć jednego z"wielu" aronbuszów:)
ale może pokażesz jeden z "wielu" dworców buszów - i nie mam tu na myśli ławki, kawałka wity i słupa na parkingu pod supermarketem:)
2015-07-19 20:29:44 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@hucinski im EU07
Nie lubię busów i nimi nie jeżdżę, ale nie oburzajcie się, bo busy nie jeżdżą za Wasze pieniądze tak jak puciongi, trombaje i avtobusy miejskie wielkopojemne. Te 2 ostatnie są na dodatek zawalidrogami - utrudniają ruch uliczny innym użytkownikom
2015-07-19 20:57:09 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
@Stefciu
dopłacam, dopłacam - podpytaj arona jakich umowach zatrudnia kierowców buszów - tobie może zdradzi rąbka tajemnicy:)
2015-07-19 22:33:03 Autor: huciński ...
---.dynamic.chello.pl
@ aron...

busy zniknęły choćby z krakowskiej komunikacji wewnątrz miejskiej, jeszcze 10 lat temu, były ( po 2, 3 złote). Ale już nie ma. poza tym do wielu wiosek busy docierają TYLKO w dni robocze i to tylko kilka razy dziennie, czyli to prawie, żadna oferta transportu publicznego

@ Stefciu

z punktu widzenia niektórych kierowców autobusy i tramwaje to zawalidrogi, podobnie jak z punktu widzenia pasażerów tych środków transportu - samochody to zawalidrogi/tory.

A propos pociągów, mówią w TV że 'pendolino' z Krakowa do Wawy z 20 :40, utknęło pod Miechowem, z Panią Premier na pokładzie, miejmy nadzieję że nic się poważnego nie stało, bo w Krakowie o 21:00 nawałnica była prawie jak cyklon tropikalny, strasznie.
2015-07-20 07:07:06 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - a ile było tych miejskich busów w Krakowie? 2? 3? chyba nie więcej. Napisz o busach podmiejskich których wg ciebie zniknęło wiele.

To że w weekend nie ma połączeń to norma też np. w Czechach czy na Słowacji. Wejdź sobie na idos.cz/autobusy i porównaj ofertę w dni robocze i w weekendy. Teraz gdy każdy ma samochód w weekendy nie ma już kogo wozić. Chyba że jest miejscowość turystyczna - typu Zawoja, Murzasichle wtedy busy są i to sporo.
2015-07-20 08:05:58 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@EU07
Przecie jak kierowca busa pracuje na umowie-zlecenie, KRUS albo umowie słownej (na czarno), to jak Ty możesz do tego dopłacać?
@hucinski
Dla pasażerów trombaja i avtobusa przegubowego blachosmrody i owszem są irytujące. Niestety to właśnie kierowcy samochodów płacąc akcyzę, VAT, mandaty im inne daniny publiczne finansują trombaje i wlk.pojemne avtobusy przegubowe, które później im tylko utrudniają przejazd. Busy nie są zawalidrogami i są uczciwe = nie są finansowane z pieniędzy wyrwanych siłą z kieszeni podatników
2015-07-20 08:37:42 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@hucinski
Cyklon tropikalny - nie przesadzaj. Ciśnienia 30m/s (prędkość średnia, a nie porywy) to chyba pod Miechowem nie było. Zwykły front chłodny: powietrze polarne morskie wyparło powietrze zwrotnikowe. Rzecz normalna w Polszy podczas lata. Sorry, taki mamy klimat
2015-07-20 10:37:12 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
errata:
ciśnienia 30 m/s
Na Ursynowie też wczoraj ładnie powiało, ale to normalne.

2015-07-20 14:58:42 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
@stefciu
a nie dopłacasz do Krusu??
@aron
pewnie w Czechach i na Słowacji też normą som buszy:)
dziś na ruskiej była regularna kontrola ITD?? przetrzepali ci aronbusza??:)
2015-07-20 15:44:24 Autor: huciński ...
---.dynamic.chello.pl
@ Stefan banderą

Ale drogi dla samochodów też są finansowane m.in. ze środków publicznych, więc ten kto jedzie tramwajem, a nie ma samochodu też jest pt, finansistą infry dla zawalitorów, czyli samochodów.

@ aron mędrzec parczewski

To ja " dziękuję" za taką ofertę przewozową busami, gdzie w weekend na wsiach nie ma czym dotrzeć do miasta, poza samochodem albo rowerem.
Tylko pozostaje współczuć mieszkańcom takich wiosek.
2015-07-20 18:06:37 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - gdyby marszałek zamiast dotować kolej regionalną w dni robocze zaczął dotować busy w weekendy to byłoby czym dojechać.

Choć z drugiej strony, w Czechach i na Słowacji komunikacja lokalna pozamiejska autobusowa jest dotowana, a jednak jest tam też masę wsi bez komunikacji w weekendy.
2015-07-20 18:07:26 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - drogi trzeba dotować czy tego chcesz czy nie. W przeciwnym razie wrócilibyśmy do dziurawych i wąskich dróg w stylu PRLowskim
2015-07-20 18:17:10 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
podobnie kolej - czy to ci się podoba czy nie
za PRL to chociaż do każdej wsi było 10-12 kursów pks w 1-5 i po kilka w 6-7
2015-07-20 18:21:12 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@hucinski
Blachosmrod zawalitor :)
Naprawdę musisz lubić trombaje.
Uwierz mi, że miałem niedawno b.podobne poglądy do Twoich w kwestii transportu ludzi. Nie wiedziałem jednak ile kosztują podatników trombaje i autobusy przegubowe i nie posiadałem samochodu.
2015-07-20 20:42:36 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ EU07 - za PRLu to do setek wsi nie było nawet asfaltu, a co mówić o PKSie.

Teraz do każdej wsi jest asfalt i golf w każdej zagrodzie.
2015-07-20 20:53:48 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
to rzeczywiście dobrobyt, szczególnie dla ludzi starszych
skoro jest tak super to czemu te zagrody się wyludniają??
2015-07-20 21:20:22 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ EU07 - uważasz że lepiej było ludziom starszym jak jeździli kuniem po polnej drodze w PRLu?

Wsie się wyludniają, bo dzięki busom, asfaltowi i golfom jest lepszy dostęp do edukacji.
2015-07-20 23:46:40 Autor: EU07-106
---.free.aero2.net.pl
no popatrz - kiedyś było kilka razy więcej kursów pks-ów do wsi niż teraz buszów i wsie się nie wyludniały
czyli lublyn to jednak wieś??
2015-07-21 07:01:41 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Za PRLu wsie też się wyludniały. W 1945 roku około 60% Polaków mieszkało na wsi, w 1990 roku ok. 50%.
2015-07-21 12:08:11 Autor: EU07-106
---.free.aero2.net.pl
ale nie sama ściana wschodnia - widać gdzie rzondzom buszy ludzie uciekają
Dworce kolejowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony