Partnerzy serwisu:

Hamulcowy na polskim torze

Piotr Stefaniak, wnp.pl, 16 lutego 2010 16.02.2010 78

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2010-02-16 10:48:40 Autor: Woojtek
---.15.202.62
Nic nowego wszyscy wiedzę te prawdy tylko jakoś od 20 lat nikomu nie zależy na tym, żeby się zmieniło coś w tej kwestii.
2010-02-16 10:49:27 Autor: ...
---.tktelekom.pl
ha, ha, budujmy KDP - będzie cacy ... :-)
2010-02-16 11:13:14 Autor: Gubernator Kalifornii
---.netia.com.pl
Piotrze Stefaniak: My to wszyscy widzimy. Wiemy o tym od dawna, lamentujemy przy każdej możliwej okazji. Jeśli nawet jakiś poseł, czy włodarz kolejowy to przeczyta, to czy coś z tego zostanie w główce? Przecież to kolejny opis czegoś oczywistego. Czy mógłby Pan zaproponować coś, co mogłoby poprawić ten stan rzeczy? Pokazać jakie byłyby korzyści?
np:
- wprowadzenie ulg podatkowych dla firm korzystających z usług kolejowych
- wprowadzenie ograniczeń dla transportu ciężarówkami (obecnie wiele firm transportuje między sobą gigantyczne ilości przewozów masowych właśnie ciężarówkami zamiast koleją mimo, że obie firmy mają bocznice kolejowe. Nie wierzycie? To sprawdźcie transport mączki kamiennej z KW Czatkowice do Elektrowni Jaworzno lub chociażby transport samochodów osobowych z Włoch do Litwy prowadzony kolumnami lawet ciężarowych).

Na pewno nie chodzi mi o takie poprawianie kolei, jakie chce nam zafundować Pan Jacek Prześluga kolejną opłatą scedowaną na przewoźnika - tym razem dworcową. Potrzebne są uregulowania prawne stosowane np. w Europie Zachodniej, gdziekolwiek tam, gdzie kolej ma się dość dobrze. Potrzebne są przykłady działań korygujących / naprawczych, które musi ktoś przekazywać naszemu rządowi. Rząd lamenty, skutki, etc już zna, ale nie wie co ma na to poradzić. Woli pomyśleć o zmianie konstytucji, żeby ludzie mieli o czym gadać... Obecny rząd nie ma pomysłów (przynajmniej nie ma dobrych pomysłów). Jemu trzeba pomóc.
Dlatego dobrze byłoby, żeby ludzie bardzo zaangażowani w kolej, np. Syryjczyk, Piechniczek, Furgalski, czy też cały ZD TOR pokazali przykłady działań rządowi, a nie tylko chwalili się znajomością przyczyn i wielkości liczbowych degradacji polskiej kolei...
2010-02-16 11:25:09 Autor: Bert
---.infineo.pl
Powiem wam dlaczego pociągi towarowe tak wolna jeżdżą. Po prostu na stacjach nie ma torów zdolnych je pomieścić. A jeśli pociągi jadą wolno to dłużej są na torach szlakowych, w sumie na szlaku jest więcej wagonów, czyli więcej miejsca na stacji. Proste prawda?



Taki żarcik. :)
2010-02-16 13:09:07 Autor: mala
---.dynamic.gprs.plus.pl
Idąć dalej Bert tym tokiem, czym wiecej ładunków na drogach tym mniej wagonów i lokomotyw na szlakach i stacjach i tym szybciej pociagi jezdzą. Logika pokręcona, ale nie wiem czy to jest żart czy cos w tym jest.
2010-02-16 13:58:58 Autor: kolejarz
---.adsl.inetia.pl
Kolejny nawiedzony z cyklu pierdu-pierdu teraz ja.
Można całymi latami opowiadać takie bajki i co z tego?
2010-02-16 16:21:01 Autor: Bartek Sadowski
---.243.200.98
Gubernatorze Kalafiorni: Piechniczek??? Entliczek Pętliczek?
Może jednak miałeś pan na myśli posła Piechocińskiego?
2010-02-16 21:07:05 Autor: Gubernator Kalifornii
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Oj przepraszam :) Oczywiście Piechociński.
2010-02-17 18:21:12 Autor: zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
dupek
2010-02-20 11:14:08 Autor: Zawiadowca
---.chello.pl
Tak rozmyła się dyskusja, która mogła być bardzo ciekawa i przynieść jakieś konkretne konkluzje. Artykuł Piotra Stefaniaka bardzo dobry, więcej takich kolei potrzeba, wtedy może ktoś się ocknie ?!
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony