GUS: Stabilne udziały PKP Cargo w rynku po jedenastu miesiącach
PKP Cargo ⚫ 01.01.2016 ⚫
153
Archiwum RK
Komentarze:
2016-01-01 13:59:55 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
GUS ma te dane z UTK, UTK z GUS, czy każdy sobie liczy?
2016-01-01 18:54:48 Autor: Jakub Wędrowycz
---.google.com
GUS z UTK a UTK z obowiązkowych raportów przewoźników.
2016-01-01 18:54:55 Autor: Jakub Wędrowycz
---.180.156.206
GUS z UTK a UTK z obowiązkowych raportów przewoźników.
2016-01-01 20:55:17 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
Dane skąd są mniej istotne.
Ważne, że rola kolei w transporcie towarów jest coraz bardziej marginalizowana.
Przypominam: PKB Polszy wzrósł o 3 %, a na torach spadek.
Wniosek: unijny pomysł zrobienia z torów dróg, po których se każdy będzie jeździł jest chory. W Polszy doprowadził on do patologii w postaci PKP PLK i UTK.
Tory powinny służyć masowemu transportowi towarów, a nie karykaturalnym świadczeniom socjalnym skierowanym do ludzi wykluczonych z motoryzacji, typu TLK.
Ważne, że rola kolei w transporcie towarów jest coraz bardziej marginalizowana.
Przypominam: PKB Polszy wzrósł o 3 %, a na torach spadek.
Wniosek: unijny pomysł zrobienia z torów dróg, po których se każdy będzie jeździł jest chory. W Polszy doprowadził on do patologii w postaci PKP PLK i UTK.
Tory powinny służyć masowemu transportowi towarów, a nie karykaturalnym świadczeniom socjalnym skierowanym do ludzi wykluczonych z motoryzacji, typu TLK.
2016-01-01 21:18:38 Autor: onerail xd
---.centertel.pl
@stefan
Nie pisz, że kolej towarowa ma wyłącznie sens, bo gdyby tak było to zachodnioeuropejskie linie KDP nie cieszyłyby się ogromną popularnością. Znam ludzi, którzy nie lubią latać. Mają więc do wyboru jechać autem po autostradzie i stać godziny na bramkach na A1, jechać kilkanaście godzin DK91 lub ED250, które na dodatek teraz jest tańsze klasą ekonomiczną niż kiedyś. Poza tym nie bierze dotacji (w przeciwieństwie do TLK) i przynosi zysk. Czego więcej chcieć? Poza tym gdy ktoś chce jechać do Warszawy to na samolot trzeba czekać (kontrola i poczekalnia) oraz trzeba jakoś na lotnisko dojechać, a z tym u nas jest średnio.
Oczywiście infrastruktura kosztuje najwięcej, ale jest ona remontowana głównie z pieniędzy UE, a my tylko trochę dopłacamy. Ostatnio ludzie wracają do kolei.
Poza tym dla kolei nie ma równie komfortowej alternatywy, bo stan busów i autokarów zwykle jest tragiczny.
Ja osobiście uważam kolej za najbardziej komfortowy transport. Nie trzepie na zakrętach i wertepach. Oczywiście w kiblach komfort jest gorszy niż w dziobakach, ale i tak ciężko porównać trzepanie w nich do trzepania jakie jest w tylnej części Wetliny od Autosanu.
Nie pisz, że kolej towarowa ma wyłącznie sens, bo gdyby tak było to zachodnioeuropejskie linie KDP nie cieszyłyby się ogromną popularnością. Znam ludzi, którzy nie lubią latać. Mają więc do wyboru jechać autem po autostradzie i stać godziny na bramkach na A1, jechać kilkanaście godzin DK91 lub ED250, które na dodatek teraz jest tańsze klasą ekonomiczną niż kiedyś. Poza tym nie bierze dotacji (w przeciwieństwie do TLK) i przynosi zysk. Czego więcej chcieć? Poza tym gdy ktoś chce jechać do Warszawy to na samolot trzeba czekać (kontrola i poczekalnia) oraz trzeba jakoś na lotnisko dojechać, a z tym u nas jest średnio.
Oczywiście infrastruktura kosztuje najwięcej, ale jest ona remontowana głównie z pieniędzy UE, a my tylko trochę dopłacamy. Ostatnio ludzie wracają do kolei.
Poza tym dla kolei nie ma równie komfortowej alternatywy, bo stan busów i autokarów zwykle jest tragiczny.
Ja osobiście uważam kolej za najbardziej komfortowy transport. Nie trzepie na zakrętach i wertepach. Oczywiście w kiblach komfort jest gorszy niż w dziobakach, ale i tak ciężko porównać trzepanie w nich do trzepania jakie jest w tylnej części Wetliny od Autosanu.
2016-01-01 22:43:51 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@onerail
KDP też jest zazwyczaj deficytowe.
Pendo nie bierze dotacji - żart roku!
"pieniądze UE, a my tylko trochę dopłacamy" - żart dekady!
Też nie lubię latać i uważam, że pociąg jest fajnym i najbardziej uroczym środkiem transportu, ale niestety wiek XIX skończył się 116 lat temu. Motoryzacja i odrzutowce wyparły parochody z szyn i parostatki z żeglugi.
KDP też jest zazwyczaj deficytowe.
Pendo nie bierze dotacji - żart roku!
"pieniądze UE, a my tylko trochę dopłacamy" - żart dekady!
Też nie lubię latać i uważam, że pociąg jest fajnym i najbardziej uroczym środkiem transportu, ale niestety wiek XIX skończył się 116 lat temu. Motoryzacja i odrzutowce wyparły parochody z szyn i parostatki z żeglugi.
2016-01-02 15:29:59 Autor: Kalle Blomkvist
---.static.ip.netia.com.pl
W odpowiedzi na post Stefan banderą:
"@onerail
KDP też jest zazwyczaj deficytowe.
Pendo nie bierze dotacji - żart roku!
"pieniądze UE, a my tylko trochę dopłacamy" - żart dekady!
Też nie lubię latać i uważam, że pociąg jest fajnym i najbardziej uroczym środkiem transportu, ale niestety wiek XIX skończył się 116 lat temu. Motoryzacja i odrzutowce wyparły parochody z szyn i parostatki z żeglugi."
"Parochody" - owszem, może poza atrakcjami dla mikoli. Szybkie i komfortowe EZT - ani trochę, wystarczy się rozejrzeć. Pogódź się z tym. KDP też jest zazwyczaj deficytowe.
Pendo nie bierze dotacji - żart roku!
"pieniądze UE, a my tylko trochę dopłacamy" - żart dekady!
Też nie lubię latać i uważam, że pociąg jest fajnym i najbardziej uroczym środkiem transportu, ale niestety wiek XIX skończył się 116 lat temu. Motoryzacja i odrzutowce wyparły parochody z szyn i parostatki z żeglugi."
2016-01-02 18:48:41 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Kalle
W ruchu aglo i regio EZT tak, ale w prestige intercity nie mają sensu ekonomicznego w większości krajów świata.
W ruchu aglo i regio EZT tak, ale w prestige intercity nie mają sensu ekonomicznego w większości krajów świata.
2016-01-03 12:16:45 Autor: Kalle Blomkvist
---.static.ip.netia.com.pl
@Stiopa
Nie żadne "prestige", bo od "prestige" jest auto z szoferem albo własny Gulfstream czy LearJet, niezależnie od mrzonek p. Celejewskiego. W każdym normalnym kraju kolej nie jest "prestige", tylko normalnym środkiem komunikacji, nawet, jeśli umożliwia podróż we względnym komforcie.
Nie żadne "prestige", bo od "prestige" jest auto z szoferem albo własny Gulfstream czy LearJet, niezależnie od mrzonek p. Celejewskiego. W każdym normalnym kraju kolej nie jest "prestige", tylko normalnym środkiem komunikacji, nawet, jeśli umożliwia podróż we względnym komforcie.
2016-01-03 17:13:48 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Kalle
W Polszy kolej dalekobiezna nie jest normalnym środkiem transportu, na co wskazują ceny biletów.
Odwiedziła mnie 4-os rodzina spod Krakowa. Wypalili niecałe 50 l LPG w obie strony (u mnie LPG stoi teraz 1.89 zł/l, ich 16-letnia fura pali 8 l LPG na 100 km)
Proszę sobie policzyć bilety IC na tej trasie (ulga ustawowa 37% dla 2 pasażerów) + 2×koszt dojazdu na Krakau Hbf i Warszawę DC z ich/mojej chałupy.
W Polszy kolej dalekobiezna nie jest normalnym środkiem transportu, na co wskazują ceny biletów.
Odwiedziła mnie 4-os rodzina spod Krakowa. Wypalili niecałe 50 l LPG w obie strony (u mnie LPG stoi teraz 1.89 zł/l, ich 16-letnia fura pali 8 l LPG na 100 km)
Proszę sobie policzyć bilety IC na tej trasie (ulga ustawowa 37% dla 2 pasażerów) + 2×koszt dojazdu na Krakau Hbf i Warszawę DC z ich/mojej chałupy.
2016-01-04 08:28:11 Autor: kaml
---.dynamic.mm.pl
Ciekawe, że artykuł jest tylko o jednym przewoźniku, czy GUS podał wynik tylko jednej spółki ?
2016-01-04 18:59:58 Autor: Smok Wawelski
---.adsl.inetia.pl
Giełda

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |