Partnerzy serwisu:

Stos umów z Plasser&Theurer. Grupa PLK kupuje nowoczesne maszyny

Jakub Madrjas 05.10.2022 2,9k

arrow
arrow
Stos umów z Plasser&Theurer. Grupa PLK kupuje nowoczesne maszyny
Fot. Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy
Stos umów z Plasser&Theurer. Grupa PLK kupuje nowoczesne maszyny
Stos umów z Plasser&Theurer. Grupa PLK kupuje nowoczesne maszyny
Stos umów z Plasser&Theurer. Grupa PLK kupuje nowoczesne maszyny
Stos umów z Plasser&Theurer. Grupa PLK kupuje nowoczesne maszyny
Stos umów z Plasser&Theurer. Grupa PLK kupuje nowoczesne maszyny
Stos umów z Plasser&Theurer. Grupa PLK kupuje nowoczesne maszyny
Aż siedem umów ze spółkami-córkami PKP PLK podpisała dziś austriacka firma Plasser & Theurer. Dzięki temu na polskich torach pojawią się nowe maszyny do prac torowych warte aż 300 milionów złotych.
Podpisane dziś umowy o wartości 300 milionów złotych to część programu dokapitalizowania spółek z grupy PKP PLK, rozpoczętego przed trzema laty. Zwiększa on potencjał spółek własnych zarządcy, które oprócz zadań utrzymaniowych zwiększają też udział w realizacji inwestycji - w tym roku mają wykonać prace warte aż miliard złotych.

Nowoczesne maszyny dla własnych spółek PLK

Najwięcej umów - aż trzy - podpisał Dolkom. Pierwsza dotyczy profilarki tłucznia USP 2000 C2, druga - podbijarki uniwersalnej UNIMAT 08-4x4/4S a trzecia dwóch sztuk transporterów do materiałów sypkich MFS 120 S.C. Umowę na dostawę nowych profilarek tłucznia podpisał też spółki: PNiUIK iZRK DOM. Spółce PPM-T przypadło z kolei największe zamówienie - na nowy pociąg do potokowej wymiany nawierzchni kolejowej RPM 1000, czyli tzw. kombajnu do naprawy podtorza. Kupi też podbijarkę UNIMAT 09-4x4/4S Dynamic.

- W Polsce jest tylko jeden, do tego kilkudziesięcioletni pociąg do naprawy podtorza, więc jest to szczególnie ważna inwestycja - podkreślił prezes PKP PLK Ireneusz Merchel. - To historyczne wydarzenie, bo takie maszyny mogą pracować nawet 40 lat - dodał prezes PPM-T Artur Szumisz dodając, że już w przyszłym tygodniu rozpocznie się przetarg na projektowanie centrum serwisowego dla nowych maszyn, a spółka będzie rozwijać kompetencje potrzebne do ich napraw.

Grupa PLK wzmacnia potencjał ze środków państwowych

Po zakończeniu realizacji tych umów program wyposażania naszych spółek w nowoczesny sprzęt będzie zrealizowany w ponad 70 procentach - poinformował prezes Merchel. Środki pochodzą z dokapitalizowania PLK przez budżet państwa. Jak dodał Merchel, obawy wykonawców przed konkurencją ze strony Grupy PKP PLK są przesadzone. - Nawet po przejęciu Trakcji nasz udział w rynku nie przekroczy 20%. Nie zdominujemy go. A spółki wykonawcze są nam potrzebne nie tylko do utrzymania, ale po to żeby szybko wkroczyć w przypadku słabości generalnego wykonawcy - tłumaczył .

- Polska jest dla nas bardzo ważnym rynkiem, dostarczyliśmy tu od 1968 roku 250 maszyn - dodał z kolei Thomas Schöpf, członek zarządu (CSO) Plasser & Theurer. Jak powiedział “Rynkowi Kolejowemu”, w ciągu najbliższych lat ok. 15% produkcji austriackiej firmy będzie kierowanych do Grupy PKP PLK.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony