Partnerzy serwisu:

Grupa PKP zapowiada gotowość na świąteczny szczyt przewozowy

inf. prasowa 28.03.2018 61

Grupa PKP zapowiada gotowość na świąteczny szczyt przewozowy
Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
Zapewnione jest całodobowe wsparcie podróżnych, pomoc informatorów na dworcach i dodatkowe miejsca w pociągach m.in. na trasach z Warszawy do Trójmiasta i Krakowa. Przez święta w gotowości pozostają też zespoły techniczne. Straż Ochrony Kolei wzmocniła patrole i monitoruje tereny kolejowe – informuje PKP PLK w imieniu Grupy PKP.
Jak zapewniają przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych, dyspozytorzy spółki monitorują sytuację na sieci kolejowej. W zależności od pogody podejmowane są działania, by linie były właściwie przygotowane do przejazdu pociągów. W okresie Świąt Wielkanocnych w gotowości pozostaje 170 zespołów szybkiego usuwania awarii i 20 zespołów kolejowego ratownictwa technicznego. Załogi 70 pociągów sieciowych są przygotowane do naprawy usterek sieci trakcyjnej. Zapewniono 7 dodatkowych lokomotyw osłonowych, które można wykorzystać do udrażniania szlaków kolejowych w przypadku uszkodzenia i zatrzymania pociągu.

Na okres świąteczny PKP Intercity przygotowało więcej miejsc w pociągach kursujących na najpopularniejszych trasach, m.in. z Warszawy do Krakowa, Trójmiasta, czy Szczecina. Przewoźnik na bieżąco będzie analizował frekwencję i w miarę możliwości dostosowywał tabor do potrzeb pasażerów – informuje Grupa PKP.

Osoby, które planują podróż lub chcą dowiedzieć się, jakim zainteresowaniem cieszy się dane połączenie, mogą śledzić prognozy frekwencji w pociągach PKP Intercity na stronie www.intercity.pl. W aktualizowanej codziennie zakładce Prognoza frekwencji w pociągach znajduje się lista składów wraz z szacowanym zapełnieniem. Przewoźnik zachęca pasażerów do planowania wyjazdów z wyprzedzeniem. Wcześniejszy zakup biletów gwarantuje miejscówkę, zapewniając komfortową podróż.
W okresie wzmożonego ruchu pasażerskiego, związanego z wielkanocnymi wyjazdami, na największych dworcach dyżurować będą mobilni informatorzy. Udzielą podróżnym informacji na temat ruchu pociągów, lokalizacji peronów czy dostępnych ofert biletowych.

7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę działa Centrum Wsparcia Klienta, które zapewnia pasażerom wsparcie na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnień oferuje pomoc np. poprzez organizację dojazdu do miejsca docelowego, zapewnienie poczęstunku czy noclegu. CWK współpracuje także z obsługą składów pasażerskich.

Podróżni mogą liczyć na wsparcie pracowników InfoDworców. To punkty informacyjne, znajdujące się na kluczowych dworcach kolejowych: Bydgoszcz Główna, Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Katowice, Kraków Główny, Łódź Fabryczna, Poznań Główny, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Warszawa Zachodnia i Wrocław Główny. Ich obsługa odpowiada na pytania dotyczące funkcjonowania dworca i usług dostępnych na terenie obiektu oraz służy pomocą podróżnym, którzy nie znają topografii miasta.

W okresie wielkanocnym każdej doby nad bezpieczeństwem podróżnych czuwać będzie blisko 400 funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei (SOK) wspieranych przez ok. 100 policjantów, strażników miejskich, żandarmów i strażników granicznych. Dodatkowe patrole pojawią się  w ponad 600 pociągach pasażerskich oraz na stacjach, dworcach i przystankach. Funkcjonariusze wykorzystają także specjalistyczny sprzęt m.in. mobilne centra monitoringu, fotopułapki i noktowizory. Przez całą dobę czynny jest numer alarmowy SOK.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony