Partnerzy serwisu:

Griffin z TSI

Rynek Kolejowy/Newag 06.03.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2015-03-06 13:21:30 Autor: MPT
---.adsl.inetia.pl
No i gratulacje :) A teraz wziąć dobry rozmach i podbijać rynki zagraniczne :)
2015-03-06 13:33:10 Autor: M62 -1296
---.dynamic.chello.pl
Wsadzić gościa na rozpadówkę SM42-2300.
Tam się najlepiej wykaże. Też się buja jak Mercedes.
2015-03-06 13:34:29 Autor: vvde
---.devs.futuro.pl
czy to oznacza, że IK odzyskał notyfikacje na certyfikowanie zgodnie z TSI, którą utracił jakiś czas temu?
2015-03-06 13:38:44 Autor: maszynista 7
---.static.ip.netia.com.pl
I najważniejsze niema tabliczki z rekomendacją ZZM.
2015-03-06 13:45:47 Autor: dawid99
---.icpnet.pl
To pokazuje, że polscy producenci oferują bardzo dobre lokomotywy. Jeszcze gdyby pierwsze przetargi pojawiły się na nie :) trzymam za to kciuki
2015-03-06 13:47:34 Autor: Fedix
---.play-internet.pl
IK nie ma notyfikacji na LOK&pass. Newag chyba dał się zrobić w konia....
2015-03-06 13:55:39 Autor: et21
---.17.37.107
Ciekawe skąd mają technologię wózków...
2015-03-06 13:55:44 Autor: jeko
---.158.222.134
Z bazy Komisji Europejskiej wynika, że IK może certyfikować w zakresie taboru konwencjonalnego wyłącznie:

NOI-CR - 2006/66/EC
PRM - 2008/164/EC
SRT - 2008/163/EC
WAG-CR - 2006/861/EC
WAG-CR Revision - 2009/107/EC

Co ciekawe nie mają też nowego TSI Wagony towarowe...

http://ec.europa.eu/enterprise/newapproach/nando/index.cfm?fuseaction=notification.html&ntf_id=246123&version_no=6
2015-03-06 14:37:36 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Super, piękna lokomotywa. Powodzenia, czas na podbój Europy!
2015-03-06 14:43:15 Autor: Wykolejeniec
---.175.202.240
"na szlakach z profilami tras sięgającymi 12 promili, gdzie bez jakichkolwiek przeszkód lokomotywa ciągnęła składy 3270 t." - i po co komu Dragon:)
2015-03-06 15:08:07 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
Jak to po co Dragon, wtedy 4000 ton można ciągać :)
2015-03-06 16:19:10 Autor: M62 1296
---.dynamic.chello.pl
Kolprem to i 5000 ton pociągnie ..spróbujmy"
2015-03-06 17:24:55 Autor: Frano
---.dynamic.gprs.plus.pl
Fajnie że wspomnieli o zawieszeniu. Tu w Cargo bedziemy jeszcze trzydzieści lat w bykach podskakiwać.
2015-03-06 19:22:51 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
Te 12 promil, to może było na 100 metrach. Widziałem go u siebie pod koniec lutego :)
2015-03-06 20:10:07 Autor: JG
---.icpnet.pl
Doprawdy super produkt. Dane mi było na niej pracować i szczerze mogę zapewnić iż loki z zachodu zostały z tyłu. Gama no cóż ktoś tu napisał o tabliczce w kabinie, faktycznie takowa jest w kabinie i tylko to nią wyróżnia, zaliczyłem na niej kilka służb. Szkoda że zespól projektowy Pesy przespał zajęcia z ergonomii na uczelni. A rekomendacje można sobie kupić, tym bardziej nie znam działacza Rady krajowej ZZM jako maszynisty za nastawnikiem.
2015-03-06 23:00:29 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
A President Miętek nie siada za kieratem?
2015-03-07 00:10:07 Autor: pineska
---.dynamic.chello.pl
To uzyskali tylko na podsystem "Tabor". A co z podsystemem "Sterowanie"
LOL
2015-03-07 07:54:09 Autor: gosc
---.leon.com.pl
I niech w końcu ice wymieni poczciwe siódemki .
2015-03-07 13:19:43 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post gosc:
"I niech w końcu ice wymieni poczciwe siódemki ."
No i wymienia, ale nie wszystko na raz.
2015-03-07 13:35:53 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post JG:
"Doprawdy super produkt. Dane mi było na niej pracować i szczerze mogę zapewnić iż loki z zachodu zostały z tyłu. Gama no cóż ktoś tu napisał o tabliczce w kabinie, faktycznie takowa jest w kabinie i tylko to nią wyróżnia, zaliczyłem na niej kilka służb. Szkoda że zespól projektowy Pesy przespał zajęcia z ergonomii na uczelni. A rekomendacje można sobie kupić, tym bardziej nie znam działacza Rady krajowej ZZM jako maszynisty za nastawnikiem."
http://www.opzz.org.pl/documents/38093/0/GM+9_2012?version=1.0
"Wspólnymi siłami
Laureaci konkursu "Kabina marzeń" i przedstawiciele Prezydium ZZM zapoznali się z lokomotywą Gama, której pierwszy egzemplarz właśnie zaprezentowano na największych w Europie targach kolejnictwa. To efekt modelowej współpracy związku z producentem taboru - firmą PESA Bydgoszcz.
Takie współdziałanie w Polsce to dość osobliwy przypadek, co w żadnym razie nie umniejsza pochwał dla prekursorów przedsięwzięcia. Stała się bowiem rzecz bez precedensu. W trakcie konstrukcji taboru producent wystąpił z "oddolną" inicjatywą - zwrócił się bezpośrednio do użytkowników. Faktycznie po raz pierwszy praktycy prowadzący na co dzień lokomotywy zostali poproszeni o opinie i sugestie już na etapie budowy pojazdów, a potem je wdrożyli - wyjaśnia prezydent ZZM Leszek Miętek. W annałach zapisze się bydgoska PE5A, która to postanowiła zasięgnąć języka bezpośrednio u maszynistów. Ci mieli okazję podzielić się spostrzeżeniami i uwagami na temat kabiny maszynisty w powstającej lokomotywie oraz zaprojektować miejsce pracy od podstaw wedle swojego uznania, a potem urządzić je i wyposażyć. Projekt przybrał formułę konkursu, o którego przebiegu informowaliśmy w Głosie Maszynisty. Najciekawsze prace zostały nagrodzone, a laureaci nawiązali kontakt z przedstawicielami producenta. Mieli oni okazję odwiedzić bydgoski zakład, spotkać się z projektantami i kierownictwem firmy. Zresztą nie tylko. W drugim z nich uczestniczył sam prezes Urzędu Transportu kolejowego Krzysztof Dyl. - Warto zauważyć, że wszelkie propozycje, sugestie, dobre rady, a nawet głosy krytyczne na temat rozwiązań stosowanych w innym taborze PESY spotkały się z dobrym odbiorem ze strony producenta - mówi Adam Półgrabek, jeden z laureatów konkursu. To dobrze rokuje na przyszłość. W toku dyskusji starano się wypracować kompromisowe uzgodnienia. Na przykład co do sposobu rozmieszczenia (z konkretnymi wskazaniami) urządzeń i przycisków na pulpicie i w kabinie, albo rozwiązań przyjętych w części socjalnej. - Lokomotywa robi duże wrażenie nie tylko pod względem wizualnym. Jest bardzo nowoczesna i funkcjonalna. Zapewni najwyższe standardy pracy maszyniście. Sam z wielką chęcią bym się nią przejechał - powiedział Arnold Modrzejewski, zwycięzca konkursu. Na to akurat przyjdzie maszynistom czekać do przyszłego roku. - Poza wieloma udogodnieniami pomocnymi bezpośrednio przy prowadzeniu pociągu jest wyposażona w lodówkę, czy kuchenkę mikrofalową - dopowiada Tomasz Jeżewski. Absolutnym novum i sensacją na niespotykaną skalę jest toaleta zabudowana w przedziale maszynowym. To jedna z najpilniej strzeżonych tajemnic pojazdu, który swoją uroczystą premierę miał na tegorocznych targach kolejowych Innotrans w Berlinie. Przedstawiciele PESY zapowiedzieli, że konsultacja przy okazji konstruowania Gamy nie jest ostatnią. Trzymamy za słowo i zachęcamy do dalszej owocnej współpracy, na której skorzystają wszyscy. Firma dzięki bezcennej wiedzy stworzy lepszy produkt, przyjazny dla użytkownika, a maszyniści będą czuli się w lokomotywie komfortowo. Mamy również nadzieję, że postawa PESY posłuży za wzór do naśladowania dla innych producentów taboru. raz."
2015-03-07 14:19:07 Autor: at
---.252.0.160.internetia.net.pl
Wokół Gamy był konkurs, impreza, owacje, goście... a Griffin po prostu jest dobrze zrobiony.
Griffin był prowadzony nie tylko przez polskich maszynistów. Każdy kto jeździł na współczesnym taborze jest w stanie prowadzić Griffina bez specjalnego przeszkolenia.
Rozmieszczenie urządzeń na pulpicie zgodne z UIC, terminale zrobione w sposób przejrzysty i intuicyjny z dużymi ikonami.
Dragony mają takie same pulpity.
2015-03-07 19:54:41 Autor: osm
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post zeus04:
"No i wymienia, ale nie wszystko na raz."
A na co, bo póki co widziałem tylko kolejne modernizacje, chyba po Ostrowie?
Cargo nie stać na Gamy, Gryfiny czy Dragony. A powinno być stać, bo to zupełnie inny standard, wysoka niezawodność, można je lepiej wykorzystywać dzięki długim okresom między przeglądami. Może i Cargo do tego dojrzeje. Starsze maszyny trzeba modernizować, ale trzeba też wprowadzać nowy tabor. Za kilka lat zabraknie ET22, ET41, ET42, ST44, ST43 (tym dwóm ostatnim to chyba nikt nie odważy się przedłużać świadectw sprawności niedługo) - co pociągnie ciężkie towary? Potem zacznie brakować EU07, które Cargo chętnie zapina do lżejszych pociągów i kontenerowców. Co je przejmie?
2015-03-08 00:07:56 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Gratulacje się należą za stworzenie lokomotywy będącej w stanie spełnić wymagania TSI.

Pytanie czysto informacyjne, czy Gama któreś z tych norm spełnionych przez Griffina sama spełnia?
2015-03-08 16:27:55 Autor: olac to
---.dynamic.chello.pl
kolprem zamawia serie 4 gryfinuw z KRANIKAMI
2015-03-08 19:41:04 Autor: Daj Ci Boże
---.dynamic.chello.pl
Gryfinki w Kolpremie będą miały złotą bańkę na pokładzie :]
2015-03-11 23:27:20 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Gratulacje :D!

Szkoda, że PKP IC na razie ich i innych nie będzie kupował...
2015-03-13 10:16:00 Autor: pw
---.static.3s.pl
No i cacy. Najważniejsze że jeździ i się sprawdza, i cieszy oko :). A propo gdzie teraz jeździ GAMMA?

Pojazd uzyskał TSI i żadnej fety, imprezy może chociaż jakieś małe przyjęcie dla prasy w końcu jest się czym pochwalić. Mam przynajmniej nadzieję że ludzie którzy projektowali ten pojazd jeszcze pracują w Newagu bo szkoda by było roztrwonić tak doświadczoną kadrę.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony