Partnerzy serwisu:

Grendowicz prezesem Polskich Inwestycji Rozwojowych

RMF FM/Rynek Infrastruktury 07.03.2013 88

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2013-03-07 17:55:23 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
No to czas ZACZYNAĆ budowę szybkiej linii kolejowej w Polsce!

A nie tylko KILKUNASTU nowych dwupasmowych dróg.
2013-03-07 18:40:16 Autor: p
---.ghnet.pl
pierdu, pierdu, kolejne spółki, kolejny prezes, kolejne stanowiska dla kolesi, a inwestycji brak
2013-03-07 18:42:22 Autor: p
---.ghnet.pl
@Robert Wyszyński
Robercie masz jakiegoś bzika z tą szybką koleją, popatrz na obecną czasy o godzinę dłuższe niż autobusem np. Katowice Kraków, Bielsko Biała Kraków przecież to tragedia jest z takich Katowic do Krakowa TLK powinna jechać góra 50 min. Na Gdańsk przez Czewę też tragedia. Kolej się sypie a ty o KDP.
2013-03-07 20:12:00 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
@p: @Robert Wyszyński Robercie masz jakiegoś bzika z tą szybką koleją

Tak, ma bzika... I mnóstwo rzeczowych argumentów, które WIELOKROTNIE tu przedstawiał, z którymi ja też się zgadzam
2013-03-07 20:46:17 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
No właśnie... tradycyjną koleją tego nie uratujesz, ewentualnie utrzymasz stagnację, co też jest wątpliwe przy SPOSOBIE tych modernizacji oraz ich kosztach.

A sieć KDP wprowadza nową jakość i przyciąga całkiem NOWYCH klientów, wszystko sprawdzono już w świecie, ale ja mam \"bzika\", a reszta Europy i świata nie ma :-)
2013-03-07 20:46:44 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Powyższe było do @p
2013-03-08 08:00:07 Autor: p
---.ghnet.pl
Wyremontujmy 22 tys. torów do prędkości minimum 120 km/h, a potem myślmy o KDP, koniec kropka, zresztą na remont całej sieci będzie potrzeba z 80 mld.
2013-03-08 08:02:16 Autor: p
---.ghnet.pl
Chodziło mi o tys. km torów.
Ja też mam swoje argumenty, pociągi KDP są bardzo drogie, w Hiszpanii mimo ogromnych cen biletów, przynoszą potężne straty. Przykład Niemiec i sprawnie zorganizowanych linii na v max 200 km/h i 160 km/h pokazuje, że KDP pod 350 km/h nie jest potrzebne!!!
2013-03-08 08:06:03 Autor: p
---.ghnet.pl
Jak to nie uratuję tego zwykłą koleją jak teraz na większości tras średnia handlowa wynosi 32 km/h od co np. Katowice-Kraków. Te pociągi się tłoczą a nie jadą. Przecież to gorzej niż kolej towarowa w USA, która jak wiemy jest fatalna. Podnieśmy prędkości maksymalne do 160 km/h a handlowe do 100 km/h. Zlikwidujmy głupie postoje, zmniejszmy czas oczekiwania na stacjach dla pociągów TLK z 15 min do 1 min, a czasy przejazdów będą atrakcyjne.
2013-03-08 08:29:19 Autor: p
---.ghnet.pl
Apropos jeszcze linii LGV, Wielka Brytania nie ma i wszyscy są happy, a pociągi są bardzo szybkie. Zresztą UK zastanawia się czy nie wybrać nowszego systemu Ultraspeed na vmax 500-550 km/h. Może też powinniśmy poczekać jakieś 15 lat i wybudować nowy system wg koncepcji Thysenn group, a obecnie doprowadzić do porządku naszą sieć, zautomatyzować ją, wprowadzić system ETCS poziomu 2 lub 3 na wszystkich liniach.
2013-03-08 08:50:23 Autor: Rekin
---.static.3s.pl
Popłakałem sie ze śmiechu. Polska metoda zarządzania - stworzyć kolejną spółkę i której zarząd przeżre kolejne pieniądze, bo spółki wcześniej stworzone przeżerają pieniądze i nie potrafią robic tego co do nich zależy. Nie ma to jak gaszenie pożaru benzyną.
2013-03-08 11:05:07 Autor: ks
---.scansafe.net
Wczoraj słyszalem że prezes będzie miał rynkowe wynagrodzenie odpowiednie do stanowiska gdyż jest jedynie kilka osób w Polsce mających odpowiednie doświadczenie na to stanowisko. Wynagrodzenie rynkowe to około 100-140tys PLN miesięcznie. Pan prezes odchodząc z poprzedniej pracy z banku dostał podobno 6mln PLN odprawy. Czy to prawda?
2013-03-08 14:42:05 Autor: p
---.ghnet.pl
Myślisz, że prezes będzie się na czymś znał, to jest POsada POlityczna.
2013-03-08 18:06:13 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
@p

\"Wyremontujmy 22 tys. torów do prędkości minimum 120 km/h, a potem myślmy o KDP, koniec kropka, zresztą na remont całej sieci będzie potrzeba z 80 mld.\"

Wyremontujmy 22 tys. km dróg krajowych, a DOPIERO potem myślmy o autostradach i drogach szybkiego ruchu, koniec kropka.

Takie chwyty to nie do mnie.
2013-03-08 18:07:43 Autor: p
---.ghnet.pl
Pan mnie nie doczytał napisałem że lepiej poczekać 15 lat i wdrożyć system Thysenn krupp.
2013-03-08 18:10:58 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
p - cytat

\"Podnieśmy prędkości maksymalne do 160 km/h a
handlowe do 100 km/h. Zlikwidujmy głupie postoje, zmniejszmy czas oczekiwania na stacjach dla pociągów TLK z 15 min do 1 min, a czasy przejazdów będą atrakcyjne.\"

Nie będą - będą podobne do czasów na autostradach i eskach - i po skończeniu autostrad i esek nastąpi rzeź połączeń ekspreosowych, podobnie jak teraz na relacjach Warszawa - Wrocek (Ceemka jest tu tylko pretekstem) czy EN Kiepura i inne EC-ki, a potem IC-ki.

Pociąg od dworca do dworca musi być minimum 50% szybszy, a optymalnie 100% niż samochód \"od drzwi do drzwi\" (aby przyciągnąć starych i NOWYCH klientów). Inaczej jest zjazd i to ostry. I tak będzie - bez sieci KDP.
2013-03-08 18:13:24 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Na co my mamy czekać, jak jesteśmy w tyłku za marokańskimi \"Murzynami\" i za tureckimi \"mułłami\", bo ci zap...ją 250 km/h na 2 liniach i zaraz na trzeciej! Już OBECNIE jest późno na budowę sieci KDP.

My w buszu jesteśmy. I w nim zostaniemy bez szybkiej sieci.
2013-03-08 18:20:23 Autor: p
---.ghnet.pl
Polecam obejrzeć projekt KDP dla Anglii opracowany przez firmę Thysenn Krupp, który o dziwo jest o 30% tańszy niż linie LGV
link do strony: http://www.500kmh.com/
Taki pociąg jechałby z Krakowa do Katowic w 11 min wliczając postoje.
_____________________________________________
link do pdf: http://www.500kmh.com/UKU_Factbook2.pdf
Skoro jest tańszy i znacznie szybszy, bardziej ekonomiczny to po co pchać się w LGV.
2013-03-08 18:22:35 Autor: p
---.ghnet.pl
http://www.500kmh.com/UKU_London-North_BizCase2008.pdf
2013-03-08 22:24:48 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Chyba od 10 lat twierdzę że kolej magnetyczna się nie przyjmie, prócz kawałków lotniskowych. Bo nie jest kompatybilna z systemem kolei klasycznej, co stawia ja na pozycji przegranej, mimo deklarowanych czasów jazdy.

I to się sprawdza. Sieć klasyczna KDP może dotrzeć do każdej dziury, jeśli jest taka potrzeba - bez zbędnej przesiadki. Kolej magnetyczna - nie.
2013-03-09 10:21:37 Autor: p
---.ghnet.pl
Jesteś antynowoczesny, KDP ma inne zasilanie (25 KV AC prąd przemienny) niż kolej klasyczna (3 KV prąd stały) więc kompatybilne z koleją klasyczną nie jest.
Popatrz na Japonię tam nawet ma inny rozstaw szyn, pociągi szybkie nie wjadą na tory klasyczne. Rzadko zdarza się by we Francji, Hiszpanii, czy Włoch pociągi klasy AGV, TGV, czy Velaro zjeżdżały z linii LGV, Polska nie ma jeszcze systemu KDP więc nie potrzebujemy kompatybilności z obecnym gdyż go nie mamy. Cały czas mówisz że najważniejszy jest czas, ale klasyczne KDP jest 2,5 raza wolniejsze niż w/w system nie tylko z powodu prędkości 500 vs 300 km/h ale także przyspieszeń do 300 klasyczny system potrzebuje 30 km/h toru system w/w 5 km i tylko 2 min, podobnie z wyhamowaniem składów.
2013-03-09 10:33:29 Autor: p
---.ghnet.pl
Oby się nie okazało że UK wybudują ten system a Polska znowu będzie 100 lat za murzynami.
Powinno zrobić się rzeczową analizę, który system jest bardziej opłacalny biorąc pod uwagę koszty eksploatacji pojazdów ok. 2 razy wyższe w tradycyjnym LGV oraz koszty utrzymania torowisk też znacznie wyższe w tradycyjnym systemie.
Nowoczesny system ultraspeed jest praktycznie bezobsługowy, nie ma maszynistów, ruchem 100 pociągów kieruje program komputerowy, który nadzoruje tylko 15 osób, dzięki nowoczesnym zakrzywianym zwrotnicom nie występuje ich zużycie, nie ma także zużycia szyn gdyż pojazdy te nie posiadają kół, nie ma potrzeby odśnieżania go zimą, gdyż nie występuje zjawisko ubicia śniegu, system jest w danej chwili zasilany tylko w tej sekcji, w której przebywa pociąg dzięki czemu jest znacznie ekonomiczniejszy od LGV. Trzeba sobie jasno powiedzieć czy Polskę stać na drogie LGV, czy może wybudować nowy tańszy lepszy ergonomiczniejszy system od podstaw. Ja wiem o co panu chodzi, pan po prostu broni pracy maszynistów, pan zdaje sobie sprawę że wylądowaliby w pośredniaku gdyby ten system wprowadzić!!!
2013-03-10 20:50:14 Autor: jurasN
---.internetdsl.tpnet.pl

jurasN
@p

Niezmiennie podziwiam Roberta Wyszyńskiego, że chce mu się Tobie tłumaczyć dlaczego niektóre z Twoich tez są niesłuszne. Ewidentnie odlatujesz, ale ja cierpliwości TAKIEJ nie mam...
Pozdrawiam.
2013-03-12 14:57:42 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
2013-03-08 08:06:03 Autor: p ---.ghnet.pl
Jak to nie uratuję tego zwykłą koleją jak teraz na większości tras średnia handlowa wynosi 32 km/h od co np. Katowice-Kraków. Te pociągi się tłoczą a nie jadą. Przecież to gorzej niż kolej towarowa w USA, która jak wiemy jest fatalna.


No to kolego popatrz jak jeżdżą towarowce w USA:
http://www.youtube.com/watch?v=ea73q7FmkvY

70 mph to jest 112 km/h.

Albo tutaj czajnik i 143 kontenerowce (35mph czyli 55km/h)
http://www.youtube.com/watch?v=XhgHrDbN4EU

Widział ktoś u nas towarowca na E20 z prędkością powyżej 100 km/h?
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony