Partnerzy serwisu:

Greenbrier Wagony Świdnica dołącza do inicjatywy uruchomienia produkcji wagonów dla PKP Cargo

Jakub Madrjas 06.06.2019 70

Greenbrier Wagony Świdnica dołącza do inicjatywy uruchomienia produkcji wagonów dla PKP Cargo
Fabryka Wagonów Gniewczyna w 2011 rokuFot. JM, Rynek Kolejowy
Spółka Wagony Świdnica podpisała list intencyjny z PKP Cargo w sprawie uruchomienia produkcji i napraw wagonów. Dołącza tym samym do inicjatywy ogłoszonej w kwietniu przez przewoźnika i Agencję Rozwoju Przemysłu. Z powodu negocjacji opóźnił się harmonogram ewentualnej inwestycji.
Spółka PKP Cargo podpisała w kwietniu list intencyjny z Agencją Rozwoju Przemysłu w sprawie współpracy przy uruchomieniu produkcji i napraw wagonów towarowych. Informowano wówczas, że jedną z analizowanych możliwości jest wykorzystanie do produkcji upadłej fabryki wagonów w Gniewczynie. PKP Cargo informowało również, że do projektu może dołączyć należąca do Greenbrier spółka Wagony Świdnica, będąca największym eksporterem taboru z Polski. 

– Z satysfakcją odnotowujemy dążenie władz PKP Cargo do rozwoju sektora transportu kolejowego. Doceniamy fakt zwrócenia się PKP Cargo do naszej firmy z propozycją rozmów przy projekcie, w którym nasz potencjał i know-how mógłby przysłużyć się modernizacji taboru kolejowego w Polsce, ale jest zbyt wcześnie, aby wypowiadać się na temat rezultatów rozmów – skomentował wówczas dla "Rynku Kolejowego" Dariusz Czerniak, dyrektor sprzedaży spółki Wagony Świdnica.

Greenbrier ma nowoczesne know-how

Teraz Wagony Świdnica oficjalnie dołączają do projektu. Jak informuje PKP Cargo, wczoraj (5 czerwca) podczas międzynarodowych targów logistycznych w Monachium podpisana została przez obie spółki nowa wersja listu intencyjnego. W najbliższym czasie nową wersję ma parafować również ARP. – Dokument jest modyfikacją listu, który został podpisany w kwietniu tego roku przez PKP Cargo i ARP, ale z powodu trwających negocjacji z Greenbrierem, trzeba było zaktualizować terminy dotyczące prac przygotowawczych do ewentualnej realizacji wspólnego przedsięwzięcia – przyznaje przewoźnik. 

Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo podkreśla, że podpisanie listu przez przedstawicieli Wagonów Świdnica to bardzo ważny moment, gdyż do inicjatywy przyłącza się partner branżowy. – Wagony Świdnica są częścią międzynarodowej Grupy Greenbrier, znanego producenta taboru kolejowego. Tym samym nowa fabryka uzyska dostęp do nowoczesnego know-how – wyjaśnia Warsewicz.

Prezes dodaje, że PKP Cargo będzie pierwszym klientem fabryki. – Mamy duże zapotrzebowanie na nowoczesny tabor, gdyż jako największy przewoźnik w Polsce musimy dbać o podnoszenie jakości naszych usług transportowych i logistycznych, a tego nie da się osiągnąć bez odpowiedniego zaplecza w postaci lokomotyw i wagonów – mówi Warsewicz. I zwraca uwagę, że decyzja o podjęciu współpracy przez PKP Cargo, Greenbriera i ARP zapadła po dokładnej analizie rynku, z której wynika, że popyt na wagony jest duży i rosnący w całej Europie. Dlatego ta inwestycja ma jego zdaniem dobre perspektywy biznesowe.

Gniewczyna blisko

PKP Cargo poinformowało, ze "zarząd Greenbriera jest przekonany, że przez to wspólne przedsięwzięcie, Wagony Świdnica i Greenbrier mogą także znacząco przyczynić się odbudowy i poprawy floty wagonów towarowych PKP Cargo".

W komunikacie czytamy również, że wstępne plany zakładają uruchomienie produkcji w nieczynnym zakładzie w Gniewczynie na Podkarpaciu, gdzie kilka lat temu ustała produkcja taboru kolejowego. Decyzja o lokalizacji zakładu jest jednak bliżej, ale wciąż pod uwagę brane są również inne lokalizacje. Warunkiem jest możliwość szybkiego uruchomienia linii montażowych – już w 2020 roku.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony