Partnerzy serwisu:

Gospodarka o obiegu zamkniętym: Ermewa wiedzie prym w drodze ku ekologicznej przyszłości

inf. prasowa 21.04.2022 526

arrow
arrow
Gospodarka o obiegu zamkniętym: Ermewa wiedzie prym w drodze ku ekologicznej przyszłości
fot. ERMEWA Fot. ERMEWA
Gospodarka o obiegu zamkniętym: Ermewa wiedzie prym w drodze ku ekologicznej przyszłości
Gospodarka o obiegu zamkniętym: Ermewa wiedzie prym w drodze ku ekologicznej przyszłości
Gospodarka o obiegu zamkniętym: Ermewa wiedzie prym w drodze ku ekologicznej przyszłości
Gospodarka o obiegu zamkniętym jest podstawą działalności spółki Ermewa, która specjalizuje się w wynajmie towarowych wagonów kolejowych.
Nie od dziś Ermewa jest orędownikiem transformacji sektora transportu w kierunku neutralności pod względem emisji CO2, a jej zaangażowanie w gospodarkę o obiegu zamkniętym jest znane od lat.
Teraz Ermewa podejmuje kolejne kroki – nowe biura firmy wyposażone są w meble wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu wagonów.
Ermewa SA, druga co do wielkości firma zajmująca się leasingiem wagonów towarowych w Europie z oddziałem w Europie Wschodniej z siedzibą w Pradze, realizuje dobre praktyki w zakresie inteligentnego planowania recyklingu i przedłużania okresu eksploatacji wagonów w swojej flocie od czasu założenia firmy w 1956 roku. Nacisk na gospodarkę o obiegu zamkniętym i jej znaczenie w firmie został podkreślony podczas konferencji w Paryżu, którą Ermewa zorganizowała w 2018 r. Peter Reinshagen, dyrektor zarządzający Ermewa, przedstawił podejście firmy oraz konieczność realizacji pięciu filarów gospodarki o obiegu zamkniętym w branży leasingu wagonów: budowa, ponowne wykorzystanie, konserwacja, odnawianie i wreszcie recykling.

Wagony kolejowe są dobrem kapitałowym o długim okresie użytkowania. Mogą one służyć przez nawet 40 lat lub dłużej. Długość użytkowania i cykl życia wagonów w Ermewa ma swój punkt wyjścia już na etapie budowy. Zdolność adaptacji do zmieniających się wymagań logistycznych ma niezwykle istotne znaczenie dla konkurencyjnych rozwiązań w transporcie kolejowym. Dlatego Ermewa ściśle współpracuje z producentami wagonów i wspiera projektowanie wagonów, które w jak największym stopniu przewidują przyszły rozwój techniczny.
Zanim wagon wyruszy w swoją pierwszą podróż, już w trakcie produkcji pozostawia ślad węglowy. Z tego względu ponowne użycie i możliwie jak największe wykorzystanie ma sens zarówno z punktu widzenia ekonomicznego, jak i ochrony środowiska.
Wagony kolejowe firmy Ermewa na przestrzeni lat wielokrotnie zmieniają użytkowników i w trakcie swojego cyklu życia są wykorzystywane w sposób optymalny. Wiąże się to z koniecznością przeprowadzania regularnej konserwacji w celu zapewnienia bezpieczeństwa, a także wydajności.
W trakcie długiego cyklu życia wagonów na pewnym etapie dochodzi do sytuacji, w której pewne typy wagonów nie są już pożądane przez rynek. Jest to moment, w którym Ermewa decyduje się na gruntowny remont wagonu. Renowacja i przebudowa są przeciwieństwem powszechnej mentalności wyrzucania, która stoi w opozycji do gospodarki o obiegu zamkniętym. Efektem takiego remontu są nowoczesne wagony, które będą niezawodnie jeździć po torach jeszcze przez co najmniej dziesięć lat. Czasami jednak gruntowna przebudowa nie jest właściwym rozwiązaniem, a na rynku po prostu nie ma już zapotrzebowania na dany typ wagonu. W takich przypadkach rozwiązaniem może być przebudowa i dostosowanie wagonu do nowych wymagań transportowych.

Ermewa przeprowadza rocznie około 58 000 prac konserwacyjnych, a co roku odnawianych jest 1300 wagonów kolejowych. Od pewnego momentu remont może nie być już opłacalny, a użytkowanie wagonu nie jest zalecane ze względów bezpieczeństwa. Jest on wówczas wyłączany z eksploatacji. Zadanie polega na znalezieniu najkorzystniejszego ekologicznie sposobu ponownego wykorzystania wszystkich elementów wagonu. Ermewa wykracza poza standardowe rozwiązanie, jakim jest recykling złomu z wagonów towarowych. Jej celem jest zapewnienie najwyższej jakości zwrotu w cyklu materiałowym/utylizacyjnym dla każdej części. Właściwie działające elementy mogą zostać wykorzystywane jako części zamienne. Pozostały metal można ponownie wykorzystać jako surowiec. Inne elementy, takie jak plandeki czy drewniane podłogi wagonów towarowych, Ermewa utylizuje we współpracy z projektantami. Działając wspólnie z nimi i firmami recyklingowymi, Ermewa opracowała produkty, które przywracają te materiały do obiegu gospodarczego. Akcesoria codziennego użytku, takie jak torby czy etui na paszporty, są produkowane z brezentu, który dawniej służył do przykrywania nadwozi wagonów. Drewno z podłóg wagonów kolejowych jest materiałem do produkcji serii designerskich mebli, stworzonych we współpracy z francuskim partnerem, firmą recyklingową SGM Recyclage. Stoły w salach konferencyjnych w biurach Ermewa są wykonane z drewna pochodzącego z ich własnych wagonów, które jeżdżą po torach od prawie 40 lat. To doskonały przykład na to, że gospodarka o obiegu zamkniętym jest wpisana w DNA Ermewa.

Rozwiązania stosowane od dawna w firmie Ermewa w zakresie obsługi floty są od kilku lat stopniowo wdrażane także wewnątrz firmy, począwszy od recyklingu materiałów biurowych i segregacji odpadów po wspólne rowery służbowe dla pracowników. Biznes przyjazny dla klimatu, a jeszcze lepiej – neutralny dla klimatu – to wyzwanie dzisiejszych czasów. Ermewa będzie kontynuować swój wkład w realizację dwóch głównych celów – niskiej emisji i wysokiej wydajności.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony