Partnerzy serwisu:

PLK pokazuje postęp prac na magistrali E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole [zdjęcia]

inf. pras, oprac.ms 18.05.2021 4,1k

arrow
arrow
PLK pokazuje postęp prac na magistrali E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole [zdjęcia]
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PLK pokazuje postęp prac na magistrali E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole [zdjęcia]
PLK pokazuje postęp prac na magistrali E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole [zdjęcia]
PLK pokazuje postęp prac na magistrali E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole [zdjęcia]
PLK pokazuje postęp prac na magistrali E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole [zdjęcia]
PLK pokazuje postęp prac na magistrali E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole [zdjęcia]
PLK pokazuje postęp prac na magistrali E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole [zdjęcia]
PLK pokazuje postęp prac na magistrali E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole [zdjęcia]
Zakończył się kolejny etap prac na stacjach i przystankach linii Opole – Kędzierzyn-Koźle. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych jest realizowana z udziałem środków unijnych z instrumentu CEF Łącząc Europę.
Na stacji Gogolin wybudowane zostały nowe, wyższe perony. Są nowe wiaty, ławki, oznakowanie i gabloty informacyjne. Obiekty wyposażone są w jasne, energooszczędne oświetlenie ledowe. Zakończył się pierwszy etap prac przy przejściu pod torami o długości ok. 40 m i szerokości 4 m. Trasa zapewni komunikację od ul. Krapkowickiej na perony i plac dworcowy z węzłem przesiadkowym. Przejście będzie służyć podróżnym i mieszkańcom. Przy wejściach przewidziano zadaszenia. Dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się znacznym ułatwieniem będą 3 windy.

Zasadnicze prace w tunelu zostały wykonane na odcinku od strony budynku dworcowego. Kolejny etap obejmie rejon pod torami. Budowa przejścia realizowana jest etapami, aby zapewnić kursowanie pociągów. Zakończenie budowy i udostępnienie obiektu planowane jest jesienią 2021.

Podróżni między Kędzierzynem-Koźlem a Opolem korzystają z nowych peronów na stacjach i przystankach: Kędzierzyn-Koźle, Raszowa, Zdzieszowice, Jasiona, Gogolin, Górażdże, Przywory Opolskie, Opole Grotowice, Opole Groszowice. W Zdzieszowicach, Opolu Groszowicach i przystanku Opole Grotowice przygotowywane są windy, które ułatwią dostęp osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Na stacji Opole Główne widać już nowy peron 1a. Montowane są płyty nawierzchniowe. Dla podróżnych na peronie przewidziano 75 metrową wiatę. Obiektu będzie podobny do pozostałych wiat peronowych. Nowy peron i dodatkowy tor usprawnią podróże w kierunku stacji Kędzierzyn-Koźle, Strzelce Opolskie i stacji Fosowskie. Ważnym elementem kolejowego projektu jest przebudowa mostów i wiaduktów między Opolem Głównym a Opolem Zachodnim. Poza obszarem pasażerskim inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych obejmuje m.in. przebudowę: torów, mostów, sieci trakcyjnej, urządzeń zabezpieczających oraz przejazdów kolejowo-drogowych. 

Inwestycja jest realizowana w ramach projektu: „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie” w zakresie linii nr 136 od km -0,206 do km 37,511 oraz linii nr 132 od km 94,281 do km 101,100. Wartość całości projektu wynosi 815,7 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych CEF w wysokości 397,3 mln zł.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony