Partnerzy serwisu:

Głogów Wróblin - przebudowa zakończona pod nową nazwą

inf. pras oprac. JM 26.10.2021 2,7k

arrow
arrow
Głogów Wróblin - przebudowa zakończona pod nową nazwą
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Głogów Wróblin - przebudowa zakończona pod nową nazwą
Głogów Wróblin - przebudowa zakończona pod nową nazwą
Głogów Wróblin - przebudowa zakończona pod nową nazwą
Głogów Wróblin - przebudowa zakończona pod nową nazwą
PKP PLK poinformowały o zakończeniu przebudowy stacji Wróblin Głogowski. Przy okazji zmieniono jej nazwę na Głogów Wróblin.
W oczekiwaniu na dużą modernizację linii nadodrzańskiej (273) PKP PLK prowadzi punktowe prace. Właśnie poinformowano o zakończeniu modernizacji stacji Wróblin Głogowski. W czerwcu zmieniono jej nazwę na Głogów Wróblin. 

Jak podkreśla PLK, Głogów Wróblin to ważny punktu na linii Wrocław – Szczecin (Nadodrzance) i mapie przewozów kolejowych Legnicko-Głogowskiego Okręgu Miedziowego. Stacja jest ważna dla obsługi pobliskiej huty miedzi. W ciągu doby przejeżdża tędy ok. 45 pociągów towarowych. Kursują składy dalekobieżne i zatrzymuje się ponad 20 pociągów regionalnych.

Zakres przebudowy stacji Głogów Wróblin

Na stacji przebudowano ok. 5 km torów. Wymieniono 10 rozjazdów, zapewniających sprawne przejazdy składów z toru na tor. Zainstalowane zostały elektryczne urządzenia ogrzewania rozjazdów (EOR), gwarantujące kierowanie ruchem w warunkach zimowych. Naprawiony został most i przepusty. Dobre utrzymanie torów zagwarantuje też odtworzone odwodnienie. Przebudowa objęła także dwa perony, które zostały przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zostało zamontowane ledowe oświetlenie, oraz wiaty i ławki.

Jak informuje PLK, prace przyniosły korzyści dla ruchu pasażerskiego i towarowego, bo zlikwidowane zostały ograniczenia prędkości  - przejazd pociągów pasażerskich możliwy jest z prędkością do 120 km/h a towarowych z prędkością do 100 km/h 

Przed pierwotnym terminem

Wartość umowy wynosi 27,6 mln zł netto. Zadanie zostało finansowane ze środków budżetowych. Roboty wykonała firma Infrakol z Jawora. Co ciekawe, prace zostały wykonane wcześniej, niż pierwotnie zapowiadano - w 2019 roku informowano bowiem o zaplanowaniu prac do marca 2022 roku.

W ubiegłym roku na stacji doszło do niebezpiecznego zdarzenia na stacji - maszynista składu towarowego nie zatrzymał pociągu przed semaforem, pomimo sygnalizowanego sygnał stój. Pociąg wjechał na tor, po którym z przeciwnego kierunku jechał pociąg pasażerski, ale zadziałały procedury i pociągi zostały zatrzymane w odległości 1,5 kilometra od siebie. 
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony