Partnerzy serwisu:

Gigantyczny kontrakt dla Stadlera od Kolei Kazachskich. Kupią 537 wagonów

Michał Szymajda 14.12.2022 6,6k

Gigantyczny kontrakt dla Stadlera od Kolei Kazachskich. Kupią 537 wagonów
Wagon sypialny dla Kolei AzerskichFot. Stadler
Obawy o uszczuplenie wschodnich rynków, w związku z wygaszaniem zakładu na Białorusi, okazały się dla Stadlera nieuzasadnione. Po kontrakcie dla Azerów, do szwajcarskiego producenta spłynął olbrzymi kontrakt z Kazachstanu.
Biuro prasowe Stadlera poinformowało właśnie o zawarciu umowy z Kolejami Kazachskimi. Przedmiotem zamówienia azjatyckiego państwa jest aż 537 wagonów (w umowie ramowej) z 20-letnim serwisem! To największe zamówienie w historii Kolei Kazachskich i jedno z największych w historii Stadlera (więcej wart jest kontrakt na budowę ponad 500 tramwajów dla niemieckich miast)

Powstaną 234 wagony sypialne po 40 miejsc każdy i 233 wagony-kuszetki z 58 miejscami. Ponadto Kazachowie zamówili 35 wagonów pasażerskich, każdy z 18 miejscami siedzącymi dla personelu i dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej oraz 35 wagonów pasażerskich z generatorem elektrycznym. Rozstaw torów w Kazachstanie, jak na byłą republikę radziecką przystało, wynosi 1520 mm, wagony będą mogły jechać z prędkością 160 km/h. Wagony będą łączone w 15-wagonowe składy. Będą mogły pracować w zakresie temperatur od -50 do 45°C.

O tym, że Stadler ma szanse na olbrzymie zlecenie z Azji można było domniemywać już w ubiegłym roku, gdy prezydent Kazachstanu Kasym-Żomart Tokajew i ówczesny prezydent Konfederacji Szwajcarskiej Guy Parmelin podpisali umowę o strategicznym partnerstwie.

Co bardzo ważne, kontrakt obejmuje również transfer technologii ze Szwajcarii do Kazachstanu oraz produkcję wagonów na miejscu, w lokalnej fabryce w Astanie, która przejdzie niezbędną transformację (obecnie pracuje tam 100 pracowników). Stadler zapowiedział też współpracę z uczelniami technicznymi w Kazachstanie. Wygląda to więc na coś więcej niż jedynie plan budowy wagonów.

– Cieszymy się na tę długoterminową współpracę z KTZ i dostarczanie naszym najnowocześniejszym technologiom i kompetencjom kolei w Kazachstanie. Dzięki temu projektowi Stadler wejdzie na nowy rynek i rozszerzy swoją obecność geograficzną w krajach WNP. Wierzymy, że dzięki naszym innowacyjnym produktom i wiedzy specjalistycznej możemy pomóc przenieść transport publiczny w Kazachstanie na wyższy poziom – powiedział Peter Spuhler, prezes zarządu Stadlera.

Przypomnijmy, że produkcję innego „wschodniego” zamówienia, na zespoły trakcyjne dla Azerbejdżanu, przejął polski zakład w Siedlcach. Prawdopodobnie także produkcja Flirtów dla Finlandii, na tor o szerokości 1520 mm, również trafi do Polski.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony