Partnerzy serwisu:

Gdzie potrzebujemy nowych linii kolejowych? Propozycje PKP IC

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 06.09.2015 1,9k

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-09-06 08:31:54 Autor: Krzychu2637
---.play-internet.pl
Jesteście tragiczni, droga redakcjo.
Wiecie na czym polega lobbing? Jeśli pisze się, że linie mało istotne są koniecznie potrzebne, wtedy jest szansa, że linię najważniejszą uda się zbudować. Jeśli większość propozycji trzeba rozważyć, to nie będzie z tego nic. Kolejne rządy rozważają od 25 lat, a efektów brak, nie musicie im podpowiadać takich oryginalnych działań jak rozważanie.
2015-09-06 08:38:24 Autor: Jonasz
---.internetia.net.pl
Niech w końcu plk ogłasza przetargi na roboty budowlane !!! Bo za chwilę nie będzie miał kto robić, ceny już sięgnęły dna...
2015-09-06 08:38:52 Autor: Jonasz
---.internetia.net.pl
Niech w końcu plk ogłasza przetargi na roboty budowlane !!! Bo za chwilę nie będzie miał kto robić, ceny już sięgnęły dna...
2015-09-06 08:39:06 Autor: Jonasz
---.internetia.net.pl
Niech w końcu plk ogłasza przetargi na roboty budowlane !!! Bo za chwilę nie będzie miał kto robić, ceny już sięgnęły dna...
2015-09-06 08:41:01 Autor: pwlk
---.centertel.pl
Marzenia sciętej głowy. Przecież już było, że wydatki na budowę nowych linii w najbliższych latach wyniosą 0 (zero, null). Chyba, że po miejmy nadzieję zmianie władzy coś się poprawi, ale nie liczyłbym specjalnie na to.
2015-09-06 08:57:23 Autor: Markos
---.google.com
PKP IC zadawaj lepiej o system rezerwacji w EIC. Wagon 4 full reszta pusta.
2015-09-06 08:57:33 Autor: Markos
---.play-internet.pl
PKP IC zadawaj lepiej o system rezerwacji w EIC. Wagon 4 full reszta pusta.
2015-09-06 09:23:37 Autor: Markos
---.google.com
[Admin: zmoderowano]
2015-09-06 09:23:51 Autor: Markos
---.play-internet.pl
Ludzi starych nie powinni wpuszczać do EIC. Siedzą i tylko bąki puszczają. Powinien być limit wiekowy ewentualnie wydzielony wagon i niech sobie tam gazuja
2015-09-06 09:33:14 Autor: Lech
---.adsl.inetia.pl
Markos
Jesteś taki głupi sam z siebie, czy ci za to płacą?
2015-09-06 09:39:12 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
@Markos

Musisz mieć poważne problemy zdrowotne, związane pewno z udarem miejsca na mózg...
2015-09-06 09:40:42 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Markos:
"Ludzi starych nie powinni wpuszczać do EIC. Siedzą i tylko bąki puszczają. Powinien być limit wiekowy ewentualnie wydzielony wagon i niech sobie tam gazuja"
A TY to jak długo będziesz młody? A może nigdy nie gazowałeś?
Starość nie radość, młodość nie wieczność. Lada dzień po
niedzieli Ciebie też dopadnie. Może przemyśl najpierw to co
chcesz napisać.
2015-09-06 10:01:00 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
Zamiast głupio śnić o nowych liniach PIC powinien jak najszybciej w końcu wytrasować USTRONIE po CMK, zabierając go w końcu z dezelowanej 8 gdzie traci 2h i pasażerów
2015-09-06 10:23:19 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
jedyna sensowna nowa linia to połączenie Pyrzowic z Dąbrową Górniczą Ząbkowicami. Kilkanaście kilometrów połączy dwa lotniska: drugie i czwarte w Polsce oraz lotnisko KTW airport z Krakowem i centrum aglomeracji!!!! I zanim zabierzecie się za budowę nowych linii zmodernizujcie porządnie Gliwice - Katowice - Kraków.
2015-09-06 10:32:59 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
PIC i kolejny "sajens fikszon",

co tam jeszcze wymyślą?
może odbudowa linii Giżycko - Kruklanki?

zamiast kompleksowych rozwiązań - lokalne hucpy,
PIC - właściciel 20 nowych pociągów, kilkunastu lokomotyw i kilkudziesięciu wagonów do przewozu pasażerów - aspiracje ma faktycznie jak stąd do Mongolii...
2015-09-06 10:48:22 Autor: kali74
---.sgyl.cable.virginm.net
Pragnę uspokoić wszystkich moich przedmówców...
Do 2023 roku nie powstanie żaden odcinek nowej linii kolejowej poza, być może jakimś kawałkiem ogryzka o długości kilkutysięcy metrow-jak to się szumnie nazywa "nową linią kolejową" na lotnisko Chopina!
Rozważać to trzeba było w pierwszej perspektywie unijnej 2004-2007 albo i wcześniej, kiedy było wiadomo że wejdziemy do Unii Europejskiej. Wtedy trzeba było powołać jakiś zespół roboczy który ocenilby projekty infrastrukturalne tak drogowe jak i kolejowe i szybko pochylac się nad projektami i pozwoleniami tak, żeby w tej perspektywie budzetowej je kończyć drodzy przedmówcy a nie snuć wizję sience-fiction.
Teraz to się można co najwyżej w doope cmoknac i podziękować poprzednim rządom za to, że jak zwykle mają inne, "ważniejsze" rzeczy na głowie!
Trzeba byc również nie w pełni eozumu, żeby uwierzyć w bajki o powstaniu blisko 4000 km nowych dróg do rzeczonego 2023go roku! Jak powstanie tysiąc km to będzie cud nad wislą!
Pragnąłbym tylko wszystkim przypomniec że "orzygotowania" do budowy kujawskiego odcinka drogi ekspresowej S5 trwają od 2008 roku...dzisiaj mamy połowę 2015go!
2015-09-06 11:08:49 Autor: PITZ filia
---.play-internet.pl
Moze nie z nowych, ale juz istniejacych, propozycja PITZ-u:

Reaktywacja LK nr 30, zawieszonej w kwietniu 2000 r, odcinek Parczew Kolejowa - Łuków, a tam skomuniowanie z osobowymi KM w kierunku Siedlec/Warszawy i wspolny bilet, wzajemne honorowanie biletów PR+KM i jazda 160 km/h od Siedlec.. Jak myślicie?


..
..
..




Ha ha ha! ŻARTOWAŁEM! Beda trzy pary regio PR i koczowanie w Łukowie. Wsiadajcie do busza.
2015-09-06 11:16:06 Autor: BarteS
---.dynamic.chello.pl
Gdzie nowe linie kolejowe?

Jeśli w Lubelskim to w pierwszej kolejności Krasnystaw - Trawniki!
Jeśli już naprawiać to w pierwszej kolejności połączenie między dwoma największymi miastami w województwie.
2015-09-06 11:27:06 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@PITZ Filia

Już niedługo rozkopią Siódemkę, więc TLK/IC do Lublyna będą jeździć przez Łuków-Parczew-Lubartów
2015-09-06 11:31:35 Autor: PITZ filia
---.play-internet.pl
@BarteS
Polaczenie kulejowe Krasnystaw - Trawniki juz było - jako wąskotorówka 600mm, utworzone w 1915 roku i zlikwidowane jeszcze prawdopodobnie w trakcie I WŚ.
Jak widac juz rosyjski car myslal przyszlosciowo i wiedzial, ze puciongi w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego. Znaczy sie car wtedy jeszcze nie wiedzial, ze powstanie wojewodztwo lubelske.
2015-09-06 11:34:49 Autor: teletechnik
---.olsztyn.vectranet.pl
Uważam, że cała linia oznaczona w SRJ (to były takie grube księgi) nr 431, relacji Działdowo - Chojnice powinna zostać zmodernizowana.
Powtarzam się "lobby paliwowe nie śpi", haha.
2015-09-06 11:41:21 Autor: PITZ filia
---.play-internet.pl
@Ave Ja
Puciongi TLK/IC na szczescie w wyjatkowo ekskluzywnej taryfie, gdzie 53 km Łuków - Parczew, normalny 2 klasa to 19 zlotych, czyli ok 36 groszy za kilometr. Nie kazdy jest godzien, aby doswiadczyc prestyżu PIC-u. Takie stawki moze nie robia wrazenia na menadzerach i innych korposzczurach ze stolycy, ale najpierw do tej stolycy trzeba jakos dotrzec. Tymczasem wlasny pojazd na LPG albo ON z Ukrainy wychodzi zdecydowanie taniej. O ofercie buszowej nie wspominajac.
2015-09-06 11:50:36 Autor: ble
---.play-internet.pl
Seria linii z ktorych czesc jest zBajki pt " przyblizamy Warszawe Prowincji" Tak jak sie sadzi , ze linia NS - Krk przyciagnie galicyjskich gastarbaiterow i zaczna oni znowu jezdzic do warszawy na budowy. Premium IC . Niee, no nie badzcie smieszni. PKP IC raczej powinno badac nie czasy przejazdu ale ankietowo kierunki . I wyszlo by im ptanie mieszkancow NS i okolic - dlaczego nie jezdza pociagi na Wegry, bo zeby pojechac w wakacje na gorace zrodla w ktore tak Wegrzy inwestuja trzeba miec auto. Busiarze tez nie maja oferty a zazwyczaj zbiorowo jezdzi sie z PTTK. I tak zabraliscie nam srednio atrakcyjny pociag do Bukaresztu i Budapesztu- srednio atrakcyjny , bo nigdzie nie stawal i to bym pociag dla Senatorow i poslow. O presovcanie nie wspomne . Nim tez mozna bylo dojechac w fajne okolice slowacji. Takze dajcie se sianka z tym okupacyjnym miastem na wschodzie i pozwolcie ludziom wyjezdzac w piekne okolice- np na Wegry a nie nad jakis zakichany , zasinicowany i zarypany spadochronami Baltyk. Bo wwa turystycznie to raczej malo atrakcyjnie. A jak ktos jedzie rypac na budowie to nie pendo !! Tylko passatem rocznik 99 przez 8 h.
2015-09-06 11:53:36 Autor: firebwoy
---.radom.vectranet.pl
Warto się zapoznać z uwagami złożonymi przez Bractwo Rowerowe:
http://bractworowerowe.blox.pl/2015/08/Krajowy-Program-Kolejowy-2023-nasze-uwagi.html
2015-09-06 11:59:59 Autor: A_A
---.tktelekom.pl
A jak bufet jest nieczynny w premium to jest jeszcze premium?
2015-09-06 12:04:05 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
@ble

Jedź sobie na Węgry - tam jest tak atrakcyjnie turystycznie, że oszaleć ze szczęścia można,
Budapeszt i ... nic więcej,
no - może Balaton - madziarskie morze, gdzie na paru kąpieliskach moczy się kilkadziesiąt tysięcy ludzi,
piękne Węgry - tak to było za RWPG...
2015-09-06 12:41:58 Autor: Jaa
---.free.aero2.net.pl
W latach 1997/98 jezdzilem z drugiego konca Polski do Grudziadza (odbywalem zasadnicza sluzbe wojskowa w Grudziadzu),i jezdzilem albo z Dzialdowa,albo z Malborka do Grudziadza.Myslalem ze po 17 latach jest tam elektryka i dojazd normalny ,a tam jezdzi autobus szynowy.Czy dalej jest XVIII wiek?
2015-09-06 12:54:48 Autor: aron medrzec parczewski
---.nette.pl
O ile od bidy mozna zrozumiec linie Sochaczew - Plock - Wloclawek to po co komu linia Milanow - Biala Podlaska? Zeby jedzily nia szynobusy z 30 osobami na pokladzie?
2015-09-06 12:56:55 Autor: stary człowiek i może :)
---.146.133.76.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
W odpowiedzi na post Markos:
" [Admin: zmoderowano] "
Jesteś tępym jak pysk karpia sqr*wy*sy*nem. Mam nadzieję, że jak już kiedyś będziesz starym człowiekiem, to ktoś ci na chodniku w imię sprawiedliwości laskę z kopa potraktuje.
2015-09-06 13:05:25 Autor: analityk Mikołaj
---.eaw.com.pl
@Jaa

Jest XVIII wiek, a nawet wczesniej, bo do Grudziądza z Działdowa już nie dojedziesz.
2015-09-06 13:07:35 Autor: aron medrzec parczewski
---.nette.pl
Jest polaczenie Mobilis Torun - Brodnica - Dzialdowo. Trasa zakrecona, ale na pewno sensowniejsza niz Grudziadz - Dzialdowo.
2015-09-06 13:23:51 Autor: QAZ
---.garwolin.vectranet.pl
Linia Modlin - Płock-Włocławek powinna jak najszybciej zostać zbudowana, tym bardziej że koszt nie jest taki duży. To skandal żeby 120-tysięczne miasto położone w samym środku Polski miało tak fatalną sieć połączeń kolejowych.
2015-09-06 13:40:18 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
@aron
pewnie - ekonomiczniej jest w busza upchać 30 osób
2015-09-06 13:54:34 Autor: PITZ filia
---.play-internet.pl
^^
30 osób w szynobusie to bardzo dobry wynik, biorac pod uwage slabo zaludniona sciane wschodnia.
Muchowozy Kuleji Ślonskich, realizowane starymi EN57 np. Oświęcim - Czechowice Dziedzice czy Pszczyna - Żory nie osiągają nawet 20% owych 30stu.
I tak - ekonomia jest bezlitosna: taniej jest przewiezc 30stu pasazerow buszem.
2015-09-06 14:47:34 Autor: peter
---.systemia.pl
Sceptycy budowy i reaktywacji linii kolejowych - oczywiście z minister Misią na czele!!! Ruszcie leniwe tyłki na krótką wycieczkę po Republice Czeskiej. Tam wam wytłumaczą czy warto i czy można. Specyfiką kolejowej Polski jest to, że nie warto i nie można. Prawdopodobna przyczyna tkwi w naszym anty-cudzie gospodarczym powodującym, że generalnie wszystkie inwestycje mają wspólną cechę: SĄ NAJDROŻSZE W SKALI UNII, KONTYNENTU a CZĘSTO I ŚWIATA. Każdy wie dlaczego ale nie powie bo to tajemnica. W przypadku kolejnictwa oczywiście wszystko generalnie się nie opłaca. Każdy przeciętny Polak ma opla za 5000 złotych i sam dojedzie gdzie tylko chce. Zawodowo natomiast powozi 25 letnim tirem którym jedzie jak chce i gdzie chce - siejąc strach i śmierć na drogach. Kolej na Ewę i Misię mości Panowie. Jak je wywalimy jedno jest pewne, gorzej nie będzie.
2015-09-06 15:41:30 Autor: PISuar - nie
---.centertel.pl
@peter

Będzie, bo piach i cement pójdzie na budowę parków, skwerów, rond i pomników Lecha i Marii.
2015-09-06 15:57:37 Autor: Świetokrzyski vlak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A co z liniami kolejowymi które usprawniły by ruch kolejowy, ważne z punktu widzenia najkrótszych połączeń , czy one mają być zapomniane i zrujnowane, czyżby konstruując mapę IC zapomniało o nich celowo:

Do budowy:

1- Busko Zdrój - Żabno w kierunku na Tarnów , celowo zapomniana ,czy małopolskie jej nie chce około 40 km ???

2 -Wieluń _ Bełchatów - Piotrków Trybunalski - Tomaszów Mazowiecki - CMK

3- Przedłużenie CMK Grodzisk - Płock - Włocławek - Trójmiasto

Do odbudowy i modernizacjii:

1- Racławice Ślaskie - Głubczyce - Racibórz - obejście Śląska od południa

2-Modernizacja magistrali Podsudeckiej Kedzierzyn Kożle -Nysa -Jaworzyna Ślaska - Legnica z elektryfikacja i odbudową drugiego toru

3 - Modernizacja linii Wałbrzych - Ruda - Kłodzko z odbudową drugiego toru

4- Modernizacja Berlinki Legnica -Żagań - Żary - Lubsko - Gubin z elektryfikacją i odbudową i odbudową drugiego toru

5- Modernizacja Ostbahn Kostrzyn - Krzyż - Piła Chojnice - Tczew - Elbląg - Braniewo z elektryfikacją i odbudową drugiego toru

6- dobudowa drugiego toru Wejcherowo - Słupsk - Koszalin - Białogard
2015-09-06 16:00:32 Autor: ola
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Możecie wstawiać jeszcze MNIEJSZE obrazki? Nie dość że w tekście są małe, to jak je się kliknie i tak są małe... gratulacje...
2015-09-06 16:22:07 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
To ile linii kolejowych zbudowano w Czechach w ciągu ostatnich 20 lat?
2015-09-06 16:22:54 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
O ile wzrosła liczba zabitych na polskich drogach w porównaniu z rokiem 1992?
2015-09-06 16:54:30 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
"PKP Intercity wskazuje na brak uzasadnienia dla zadania inwestycyjnego „Budowa nowej linii kolejowej nr 582 Czarnca – Włoszczowa Płn”, ponieważ czas przejazdu przez Czarncę i Włoszczowę Płn. będzie porównywalny z czasem przejazdu linią nr 8 przez Skarżysko Kamienną i Radom"

Gdyby odcinek Warszawa - Warka - Radom był zaczęty ok. 2008 jak planowano, to byłby już na ukończeniu (vide E65 czy E30) albo nawet skończony (cuda się zdarzają). Proponuje panom z PIC przejechać się jakimś pociągiem TLK z na odcinku Warszawy do Dęblina. Z Pilawy do Dęblina potrafi złapać 40 minut opóźnienia i więcej. Do tego tor Mińsk - Pilawa też się już sypie, niedługo Vmax będzie porównywalny z odcinkiem ósemki W-wa - Radom...

Czyli będzie tak jak wszyscy mówią - jednocześnie rozkopią siódemkę i ósemkę budując drugie toru, 13 będzie zajeżdżona, słynnej łącznicy nie będzie, a 22-ka będzie zajeżdżona. Słoiki pojadą do Warszawy busami... TLK wszystkie pojadą CMK a Lublin zostanie odcięty od Warszawy na 10 lat...
2015-09-06 17:02:21 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
" dodanie elektryfikacji odcinka Piła – Kostrzyn i Jabłonowo Pomorskie – Grudziądz – Laskowice Pomorskie."

Jak ten 1 odcinek jest bezdyskusyjny to ten drugi albo Laskowice - Działdowo albo Laskowice - Grudziądz.

Ale jakim problemem jest Gama 111Ed ale z większymi silnikiem spalinowym i zapasem paliwa? Takich gam kupić ze 20 i w sam raz na Kraków - Kołobrzeg p. Skarżysko, W-wę, Działdowo, Grudziądz i Piłę? Czy śmiganie p. Ełk i Korsze?
2015-09-06 17:02:27 Autor: peter
---.systemia.pl
W 2012 roku w wypadkach na polskich drogach zginęło 3 571 osób. W ciągu ponad 30 – letniego okresu analizy liczby ofiar śmiertelnych wypadków drogowych wróciliśmy do punktu wyjścia z początku lat osiemdziesiątych ubiegłego wielu. Wystarczy??
2015-09-06 17:10:03 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Do tego, budowa Łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie w ocenie PKP IC jest nieuzasadniona, ponieważ czas przejazdu na trasie Rzeszów – Zagórz będzie porównywalny z czasem przejazdu w ramach istniejącej linii kolejowej 618 Jasło Towarowa – Sobniów. Dlatego przewoźnik proponuje budowę nowych odcinków: Wojaszówka – Krosno lub Strzyżów nad Wisłokiem – Sanok"


Po co? Do Zagórza powinno się jeżdzić od strony Krakowa przez Tarnów i Gorlice Zagórzany. Jakiś pociąg p. Lublin może jechać przez Rzeszów.


"Przewoźnik domaga się też wpisania na listę podstawową budowy linii Podłęże – Piekiełko."

Po co? Wywalcie idiotyczne rezerwy i zwiększcie Vmax teelek. Np. porównajcie sobie na ocinku Kraków - Krynica TLK Łukasiewicz i Jaworzynę...
2015-09-06 17:29:01 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
@peter

"generalnie wszystkie inwestycje mają wspólną cechę: SĄ NAJDROŻSZE W SKALI UNII, KONTYNENTU a CZĘSTO I ŚWIATA"

Ile kosztuje w Europie budowa 1 km drogi 2x2 albo pełna modernizacja (lub budowa) 1 km zelektryfikowanej linii kolejowej dwutorowej? I jak się to ma do cen w Polsce?
2015-09-06 17:31:58 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
A ja postuluję budowę linii kolejowej Zakopane - Bukowina Tatrzańska,
z ywentualnym przedłużeniem do Morskiego Oka,

zieloni byndom zadowoloni z oszczędzania maltretowanych koni...
2015-09-06 17:33:21 Autor: Legniczanin
---.211.126.7
Budowa nowego odcinka z Wrocławia w kierunku Oleśnicy nie ma najmniejszego sensu. Wystarczy modernizacja dotychczasowego odcinka i za niewielkie pieniądze można uzyskać porównywalny efekt. Po co wywalać pieniądze w błoto? Jak władze Wrocławia uważają inaczej, to niech z własnej kieszeni sfinansują tę linię. Podobnie jak inne wrocławskie fanaberie, np. metro czy tunel pod wrocławskim lotniskiem, które Wrocław chciałby, żeby sfinansowało im państwo. Ministerstwo całkiem słusznie wykopało te wszystkie projekty z listy krajowej.

Natomiast ważniejsza niż elektryfikacja Węgliniec - Zgorzelec jest elektryfikacja odcinka Lubań - Zgorzelec, dzięki czemu cały ważny turystycznie ciąg z Niemiec w Karkonosze byłby już zelektryfikowany. Jaka frekwencja była w pociągach Wrocław - Goerlitz - wszyscy pamiętamy. Pociągi woziły powietrze. Co więcej, poprzez elektryfikację odcinka Lubań - Zgorzelec udałoby się upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, bowiem z Wrocławia też można dojechać do Zgorzelca przez Lubań. Przy czym pociągi zahaczałyby dodatkowo o duże miasto powiatowe jakim jest Lubań, co z pewnością nie bez wpływu pozostałoby na frekwencję.
2015-09-06 17:43:21 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Maurycy+:
"A ja postuluję budowę linii kolejowej Zakopane - Bukowina Tatrzańska,
z ywentualnym przedłużeniem do Morskiego Oka,

zieloni byndom zadowoloni z oszczędzania maltretowanych koni..."
Do Morskiego Oka to podstawa.....niczym słowacka "elektricka" popieram, popieram....... i fajnie by było jak by USTRONIE do Morskiego Oka wydłużyć oczywiście potem po CMK
2015-09-06 17:47:30 Autor: fgh
---.nowanet.pl
@Bartes

A nie lepiej budować Świdnik-Piaski-Krasnystaw
2015-09-06 18:38:09 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@Maurycy
Eee tam do Morskiego. Trza od razu na Rysy , a w perspektywie przez przełęcz Waga (sezonowy dworzec już tam jest) na Słowację. A co tam ... tak się kaszle. Pozdro.
2015-09-06 19:04:06 Autor: Y
---.dynamic.chello.pl
Zamiast Modlin-Płock-Włocławek i Legionowo-Nasielsk
robić początek CMK północ od A2 do Płocka (okolic Włocławka ?). W powiązaniu oczywiście z tym Y-grekowym Warszawa - Łódź.
2015-09-06 19:17:24 Autor: peter
---.systemia.pl
W odpowiedzi na post Malopolanin:
"@peter

"generalnie wszystkie inwestycje mają wspólną cechę: SĄ NAJDROŻSZE W SKALI UNII, KONTYNENTU a CZĘSTO I ŚWIATA"

Ile kosztuje w Europie budowa 1 km drogi 2x2 albo pełna modernizacja (lub budowa) 1 km zelektryfikowanej linii kolejowej dwutorowej? I jak się to ma do cen w Polsce?"
0,8M€/km linii Kraków-Rzeszów, 0,9M€ za km linii HS Madryt-Alicante. Czyli ceny za hajspid już mamy bez hajspidu. Na temat cen za kilometr dróg szybkiego ruchu czy autostrad nie będę się wypowiadał... Wybudowanie 15 kilometrowego odcinka autostrady z Warszawy do Mińska Mazowieckiego to koszt 600M zł. Jeden kilometr będzie kosztował 40M zł. Będzie to najdroższy w historii Polski fragment drogi publicznej i jeden z droższych w Europie.... ale koszt wybudowania fragmentu obwodnicy Warszawy (S8) to 200M zł za kilometr. Tańsze drogi są budowane w Alpach, gdzie drąży się tunele w skałach lub te położone na bagnistych terenach Florydy...
2015-09-06 19:25:22 Autor: peter
---.systemia.pl
Nie pytajmy braci Czechów ile km wybudowali tylko ile zachowali (!) W RP mamy sukcesy polegające na trwałym "rozerwaniu" sieci kolejowej, nieznane gdzie indziej. Od połączeń odcięto - niczym nie skrępowaną głupotą decydentów - wiele miast powiatowych i ośrodków przemysłu. Szczegóły i niezależne od obozu rządzącej ekipy "Polski w budowie" analizy dostępne są wszędzie.
2015-09-06 19:36:06 Autor: EU07-106
---.free.aero2.net.pl
@aron a ile pasażerów Czesi wsadzili na silę do busza?? możesz porównać do woj. lubelskiego
mam nadzieję, że pitz sobie poradzi:))
2015-09-06 20:21:19 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Ale tu chodzi o budowę. Czesi podobnie jak my nie budują konwencjonalnych linii kolejowych ( i w sumie Hi-Speedów też póki co nie budują). Zrobili jakieś nowe łącznice na terenie Pragi, ale poza tym nic poza remontami linii już istniejących.
2015-09-06 20:23:04 Autor: huciński... asm.
---.dynamic.chello.pl
"Gdzie potrzebujemy nowych linii kolejowych" ?

A na których ciągach komunikacyjnych, w korytarzach transportowych w kraju,przemieszcza się najwięcej ludzi ? Skąd, dokąd, czym, kiedy i dlaczego ?

Czy więcej ludzi przemieszcza się w kierunkach wschód < > zachód, czy w północ < > południe ?

Czy każda najpopularniejsza trasa drogowa, szybkiego ruchu, typu 'A' i 'S', potrzebuje równoległej (w miarę możliwości) linii szybkiej kolei dalekobieżnej, w celu odciążenia tych dróg z nadmiaru samochodów i alternatywy przewozowej wobec tych pojazdów drogowych, w szybkim przemieszczaniu się, a także możliwości uruchomienia kka. w sytuacjach awaryjnych, i na odwrót, możliwość jazdy pociągiem w razie trudnej sytuacji na 'A' i 'S' ?

Czy każde miasto powiatowe w Polsce, powinno mieć połączenie transportem szynowym (obojętnie jakim, pociąg typu ezt. szt, tramwaj dwusystemowy, szybki tramwaj,...) ze stolicą województwa ???
2015-09-06 20:58:10 Autor: 363
---.eaw.com.pl
Nowe linie kolejowe? A to dlaczego nie tak dawno na zawody , na gwałt , na siłę , na szybko likwidowano znaczną część istniejących całych linii lub też znaczną ich część ?
Dla przykładu, linia 363 stacja Kaźmierz. Przeprowadzono tam niemal kompleksowy remont torowisk .Po czym "nagle", po kilku miesiącach od zakończenia prac linia została ZLIKWIDOWANA ! Oczywiście argumentacja była jedna - NIEOPŁACALNA i DEFICYTOWA ! To po jakie licho pakowano miliony w remonty ? Dla jasności ta linia była, najkrótszym szlakiem Poznań - Gorzów, oraz "rezerwą" linii 351 . To ta sama linia351, na którą wywaliło się sporo drzew i doprowadziło do paraliżu! Zamiast kombinować i opowiadać o budowie nowych linii , przywrócić do życia te "nieopłacalne". Większość z nich jest bardzo potrzebna.
2015-09-06 20:59:08 Autor: gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
500 km na całą Polskę? To jakiś żart? Na samym Mazowszu potrzeba NA TERAZ 800 km nowych tras!
2015-09-06 21:41:47 Autor: rpr
---.ptvk.pl
Odcinek Strzyżów-Sanok jak najbardziej powinien powstać. Wówczas trasa z Warszawy przez Radom-Sandomierz-Kolbuszowę-Rzeszów-Strzyżów-Brzozów-Sanok do Zagórza byłaby najkrótszą zarówno czasowo jak i odległościowo trasą ze stolicy w Bieszczady. Jeśli w końcu doczekamy się elektryfikacji linii Rzeszów-Ocice k/Tarnobrzega, dokonczenia przebudowy torowiska na odcinku Ocice-Skarżysko do 120 km/h, modernizacji linii Radom-W-wa do 160 km/ h to bez wjazdu do Skarżyska celem wyeliminowania zmiany kierunku jazdy przewidywany czas przejazdu z Rzeszowa do Warszawy wyniesie ok. 3godziny i 15 minut. Jeśli powstałby 45 kilometrowy odcinek Strzyżów-Brzozów-Sanok planowany jeszcze za CK Austrii ( czego dowodem jest wybudowany dworzec w Brzozowie) to z Rzeszowa do Zagórza odległość zmniejszyłaby się do ok.85km. Czas przejazdu na w/w odcinku wyniósłby ok. 1godzinę i 20 minut. Zakładając zatem, że Między Warszawą a Zagórzem pociąg np. EIC będzie zmieniał kierunek jazdy tylko w Rzeszowie ( czas postój 10 minut) to łączny czas przejazdu z Warszawy do Zagórza wyniesie ok. 4 godziny i 45 minut.
2015-09-06 21:56:17 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
No i ile osób jeździłoby ci do Sanoka? 30 w szynobusie jak do Zamościa? A może mniej, bo Sanok ma 40 tys. mieszkańców, a Zamość 60 tys.
2015-09-06 22:25:05 Autor: rpr
---.ptvk.pl
Ponadto między Strzyżowem a Brzozowem i Sanokiem ukształtowanie terenu pozwala na wybudowanie linii kolejowej nie obarczonej ostrymi łukami co pozwalałoby na w/w odcinku wybudować linię nawet do 120 km/h, nie trzeba też budować tuneli tak jak ma się to w przypadku planowanej budowy linii Podłęże-Piekiełko gdzie ma zostać wybudowane aż 11 tuneli. Skoro realna jest w naszym kraju budowa linii Podłęże Piekiełko bardzo drogiej właśnie ze względu na tunele TO CZY NIE JEST REALNE WYBUDOWANIE ZNACZNIE TAŃSZEJ LINII PRZEZ BRZOZÓW??? CZY NIE BYŁABY TO DOGODNA TRASA DLA NP. WARSZAWIAKÓW UDAJĄCYCH SIĘ W BIESZCZADY???
WZROŚNIE RÓWNIEŻ ZNACZENIE MIĘDZYNARODOWE DLA LINII ZAGÓRZ-ŁUPKÓW ZE WZGLĘDU NA TO, ŻE W ŁUPKOWIE MIEŚCI SIĘ PRZEJŚCIE ZE SŁOWACJĄ. MIĘDZY ZAGÓRZEM A ŁUPKOWEM SĄ ATRAKCYJNE MIEJSCOWOŚCI TJ. RZEPEDŹ KOMAŃCZA NOWY ŁUPKÓW( ZE WZGLĘDU NA TO, ŻE JEST TO STACJA STYCZNA DO BIESZCZADZKIEJ KOLEJKI LESNEJ). POCIĄGI JADĄC PROPONOWANĄ W/W TRASĄ Z WARSZAWY WCALE NIE MUSZĄ KONCZYĆ BIEGU W ZAGÓRZU. MOZNA BY BYŁO DOJŚĆ DO POROZUMIENIA Z KOLEJAMI SŁOWACKIMI I WÓWCZAS MOZNA BYŁOBY PUŚCIĆ MIĘDZYNARODOWY POCIĄG Z WARSZAWY PRZEZ RADOM-SANDOMIERZ-KOLBUSZOWĘ-RZESZÓW-STRZYŻÓW-BRZOZÓW-SANOK-ZAGÓRZ-RZEPEDŹ-KOMAŃCZA-NOWY-ŁUPKÓW-ŁUPKÓW-MEDZIALABORCE DO MIASTA HUMENNE NA SŁOWACJI. MAJĄC NA UWADZE, TO ŻE JAK JUŻ WSPOMNIANO PRZYSTANEK OSOBOWY NOWY ŁUPKÓW STANOWI RÓWNIEŻ POCZĄTKOWĄ STACJĘ DLA BIESZCZADZKIEJ CIUCHCI TO TURYŚCI NA DZIEŃ DOBRY PRZYJEŻDŻAJĄC Z POLSKI CENTRALNEJ MAJĄ JEDNĄ Z GŁÓWNYCH ATRAKCJI TURYSTYCZNEJ BIESZCZADÓW JAKĄ JEST PRZEJAZD KOLEJKĄ. W CHWLILI OBECNEJ BIESZCZADZKA CIUCHCIA Z CISNEJ DOJEŻDŻA TYLKO DO PRZYSŁUPIA. CHCĄC ABY OPŁACALNE STAŁO SIĘ WYDŁUŻENIE KURSÓW CIUCHCI Z PRZYSŁUPIA DO NOWEGO ŁUPKOWA TO NA LINIĘ ZAGÓRZ ŁUPKÓW MUSIAŁYBY SIĘ POJAWIĆ POCIĄGI PASAŻERSKIE NAJLEPIEJ DALEKOBIEŻNE .
2015-09-06 22:31:46 Autor: rpr
---.ptvk.pl
Do mędrca parczewskiego. Autobus PKS Między Rzeszowem a Sanokiem jedzie 2 godziny kursy są średnio co godzinę. Jeśliby wybudowano linię równoległą do drogi to odległość między Rzeszowem a Sanokiem 78 km szynobus pokonywałby w nie więcej niż 1,5 godziny. Odpowiedź co do frekwencji wydaje się chyba prosta...
2015-09-06 22:32:16 Autor: lider
---.dynamic.chello.pl
1. Gorzów - Szczecin
2. Modlin - Płock - Włocławek
3. Wieliczka - Myślenice - Mszana Dolna
4. Wieluń - Złoczew - Sieradz i Złoczew - Bełchatów
5. Radzyń Podlaski - Międzyrzec Podlaski i Biała Podlaska - Siemiatycze
6. Mielec - Kolbuszowa
7. Ostrołęka - Łomża - Zambrów
8. Przemyśl - Krościenko
2015-09-06 22:32:16 Autor: huciński (asm).
---.dynamic.chello.pl
@ aron mędrzec parczewski

rpr - pisze o relacji dalekobieżnej Warszawa < > Zagórz.

============================================

Poza tym jeszcze raz pytania - czy każde miasto powiatowe powinno mieć w Polsce dostęp do transportu szynowego ( np. kolejowego) ?
Czy popularne drogi 'A i S', powinny mieć równoległe do nich mniej, więcej tory kolejowe (dla szybkiej kolei dalekobieżnej głównie) ?

Ad. 2 pytania, jeżeli tak - to wymieniona linia kolejowa (przez (rpr)), powinna równolegle do planowanej drogi S19 powstać, ewentualnie wzdłuż drogi DK 73, Jasło - Pilzno - Tarnów/Dębica, gdzie mamy ogromny ruch drogowy, i masakryczne wypadki i kolizje drogowe.
2015-09-06 22:58:05 Autor: rpr
---.ptvk.pl
DLA ZARZĄDU IC. Mam pytanie dlaczego wasza spółka nie lobbuje również za wybudowaniem ok. 10 kilometrowego odcinka który przebiegałby blisko centrum Sandomierza? ok 10 lat temu były takie plany i zostało opracowane studium wykonalności na tą inwestycję. Obecnie stacja jest oddalona od centrum ok. 3 km. Linia od stacji Sandomierz odbija na wschód potem objeżdża Góry Pieprzowe i skręcając na północny zachód prowadzi dopiero w kierunku Skarżyska. Wprawdzie wiązałoby się to z wybudowaniem tunelu pod górami ale byłby to jeden tunel a w przypadku linii Podłęże-Piekiełko planuje się 11 tuneli. Dzięki inwestycji czas między Warszawą a Rzeszowem i Zagórzem skróciłby się o kolejne 20 minut tj na odc. W-wa-Rzeszów do 2godziny i 55 minut a na odc. W-wa-Zagórz do 4 godziny i 25 minut. Więcej ludzi korzystałoby ze stacji Sandomierz w wyniku inwestycji znalazłaby się bliżej centrum miasta.
2015-09-06 23:06:04 Autor: rpr
---.ptvk.pl
Do Hucinskiego. Tyle że ja wymieniamo lnię Strzyżów-Sanok a nie Tarnów-Pizno Jasło. A na trasie Rzeszów-Sanok również jest masakryczny ruch. Sanok też od dawna czeka kiedy będzie szybkie połączenie kolejowe z Rzeszowem.
2015-09-06 23:20:23 Autor: Autor1
---.dynamic.gprs.plus.pl
Elektryfikacja odcinka Jabłonowo-Laskowice Pomorskie jest konieczna. Wtedy można by poprowadzić pociągi normalną, krótszą trasą z południa Polski do Gdańska tj. z ominięciem Bydgoszczy, przez Toruń, Jabłonowo Pomorskie, Grudziądz, Laskowice Pomorskie, Gdańsk do Gdyni
2015-09-06 23:37:15 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post peter:
"0,8M€/km linii Kraków-Rzeszów, 0,9M€ za km linii HS Madryt-Alicante. Czyli ceny za hajspid już mamy bez hajspidu. Na temat cen za kilometr dróg szybkiego ruchu czy autostrad nie będę się wypowiadał... Wybudowanie 15 kilometrowego odcinka autostrady z Warszawy do Mińska Mazowieckiego to koszt 600M zł. Jeden kilometr będzie kosztował 40M zł. Będzie to najdroższy w historii Polski fragment drogi publicznej i jeden z droższych w Europie.... ale koszt wybudowania fragmentu obwodnicy Warszawy (S8) to 200M zł za kilometr. Tańsze drogi są budowane w Alpach, gdzie drąży się tunele w skałach lub te położone na bagnistych terenach Florydy..."
1. Kraków-Rzeszów, a dokładnie Rudzice-Rzeszów Zachodni - modernizacja 138,9 km linii dwutorowej za 3,424 mld zł brutto - 24,65 mln zł/km [źródło: WPIK 2011-15 i raporty z jego wykonania]. Nijak nie daje to "0,8M€/km", lecz mln 5,84 mln €/km.

2. HS Madryt-Alicante – jak rozumiem chodzi o sam odcinek Albacete – Alicante o długości 165 km wybudowany nieco ponad 2 lata temu. Ja znalazłem informacje o koszcie 1,9 mld € [źródła: http://www.railjournal.com/index.php/high-speed/where-next-for-spanish-high-speed-rail.html oraz http://www.railway-technology.com/news/newsspain-opens-albacete-alicante-high-speed-line]. To daje 11,5 mln €/km. Odbiega to od twoich "0,9M€/km" i jest około dwa razy droższe od modernizacji Kraków-Rzeszów. Tymczasem ty twierdziłeś, że: „Czyli ceny za hajspid już mamy bez hajspidu”. No chyba, że opierasz swoje koszty na czymś innym – podlinkuj.

3. „Wybudowanie 15 kilometrowego odcinka autostrady z Warszawy do Mińska Mazowieckiego to koszt 600M zł. Jeden kilometr będzie kosztował 40M zł. Będzie to najdroższy w historii Polski fragment drogi publicznej i jeden z droższych w Europie”

A2 Warszawa (w. Lubelska)-Mińsk Maz. 14,6 km za 940,6 mln zł [źródło: projekt nowego PBDK] daje to 66,24 mln zł/km.

Najdroższy w historii Polski? Bez problemu mogę wskazać znacznie droższe relatywnie krótkie odcinki autostrad i esek w Polsce, które ze względu na swój charakter kosztowały znacznie więcej. Np.
S8 Konotopa – w. Prymasa Tysiąclecia 10,4 km i 207 mln zł/km [źródło: http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/7980/s8-konotopa-prymasa]
A1 Maciejów-Sośnica 6 km i 183 mln zł/km

Jest jeszcze kilka jeszcze droższych i bardzo krótkich (do 2-3 km). Rzecz w tym, żeby patrzeć na średnią w skali całej sieci kilku tys. km, a nie na pojedyncze odcinki, bo są one niereprezentatywne.

Jeden z droższych w Europie? Wychodzi prawie 16 mln euro/km. Wiem tylko, że średnia europejska wynosi około 10 mln euro za 1 km, a polska nieco mniej [źródło: http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/12052/Polskie-autostrady-budowane-sa-za-srednia-europejska]. Nie znam inwestycji europejskich, ale sądzę, że również tam pojawiają się krótkie, ale skomplikowane odcinki o cenie za 1 km znacznie przewyższającej średnią dla każdego z krajów. Ale jak masz jakiś ranking, to podeślij.

„ale koszt wybudowania fragmentu obwodnicy Warszawy (S8) to 200M zł za kilometr. Tańsze drogi są budowane w Alpach, gdzie drąży się tunele w skałach lub te położone na bagnistych terenach Florydy...”
Koszt S8 podałeś zgodny ze stanem faktycznym, ale trudno się zgodzić z tym stwierdzeniem o tunelach Alpach, bo nasza S7 w okolicach Rabki, z tunelami i estakadami ma kosztować 217 mln zł/km [źródło: http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/8006/s7-lubien-rabka]. Zarzucisz linkiem do źródła tej informacji o tańszych i podobnych drogach w Alpach czy na Florydzie?
2015-09-07 06:22:18 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Huciński - miasta takie jak Kraśnik, Parczew, Zamość czy Chełm mają dostęp do transportu szynowego i średnia ilość pasażerów tam to 30 osób na puciong tak że sam widzisz że nie jest ten transport szynowy konieczny do życia w tych miastach.
2015-09-07 06:23:32 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Z chełmskich dworców korzysta ok. 1000 pasażerów dziennie czyli daje to ok. 30 pasazerów na 1 puciong. A Chełm ma stosunkowo niezłe połączenie kolejowe z Lublynem, w Wielkopolsce uważano by to za bardzo dobre.
2015-09-07 06:40:06 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
I co, myślisz, że z każdego puciongu w Sanoku będzie korzystać 100 osób? Zejdź na ziemię, to nie Wielkopolska.
2015-09-07 08:13:32 Autor: EU07-106
---.free.aero2.net.pl
@aron
dziwisz się - jak w Lubelskiem na siłę ładuje się do busza ludzi - aby patrzeć po tym co wyprawiają buszarze jak będą pistoletami zaganiać klientów do dostawczaków:) ale co zrobić - taka azjatycka mentalność..:)
2015-09-07 08:20:40 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
A to busiarze latają po dworcu kolejowym w Zamościu czy Chełmie i zaganiają ludzi do busa pistoletamy?
2015-09-07 08:56:15 Autor: EU07-106
---.free.aero2.net.pl
na razie wzięli się za PB - co o tym myślisz??
a ty wolisz jechać PB za 2-3 razy taniej niż dostawczakiem??
z resztą - skąd ten popłoch - przecież 4-5 kursów na dobę to żadna oferta - czyżby zmieniła się mestalność pasażerów i wolą poczekać kilka godzin na autokar jak majom busza bez czekania??
2015-09-07 08:59:50 Autor: mal
---.interq.pl
Dworzec w Brzozowie nie jest dowodem na plany linii Sanok - Rzeszów. W Austrii planowano linię Przeworsk - Brzozów - Rymanów , a Rzeszów w tym czasie był zadupiem na miarę Ropczyc czy Sędziszowa. Linie kolejowe natomiast miały się promieniście rozchodzić od stolicy Galicji (czyli przypominam Lwowa).
2015-09-07 09:03:12 Autor: mal
---.interq.pl
Łącznica w okolicy Krosna jest potrzebna jest po to żeby stworzyć normalną komunikacje kolejową miedzy Rzeszowem i Krosnem gdzie są duże potoki.
2015-09-07 10:45:13 Autor: maszynista667
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"PKP Intercity wskazuje na brak uzasadnienia dla zadania inwestycyjnego „Budowa nowej linii kolejowej nr 582 Czarnca – Włoszczowa Płn”, ponieważ czas przejazdu przez Czarncę i Włoszczowę Płn. będzie porównywalny z czasem przejazdu linią nr 8 przez Skarżysko Kamienną i Radom. Dlatego postuluje budowę nowego odcinka o długości ok. 45 km od Kielc do miejscowości Końskie, gdzie następowałoby włączenie do linii nr 25. Należałoby jeszcze dobudować łącznicę z linii nr 25 na Centralną Magistralę Kolejową w Opocznie. W ten sposób radykalnemu skróceniu uległby czas podróży z Kielc do Warszawy i do Łodzi."

Powyższa koncepcja nie jest koncepcją PKP IC tylko V-ce marszałka woj.świętokrzyskiego który jest partyjnym kacykiem platformy,wciskającym kit że koszt budowy 45km linii jest porównywalny z kosztem budowy 4km łącznicy Czarnca-Włoszczowa Płn.a czas przejazdu do Wa-wy po wybudowaniu wspomnianej łącznicy,na chwilę obecną skraca się o 1:20h
2015-09-07 13:50:17 Autor: pragmatyk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wybudujcie dobre drogi, a komunikacja rozwinie się sama, zgodnie z potrzebami rynku i bez dotacji. Jak powstaną s-ki i autostrady to nie wierzę, że prywatni przewoźnicy nie wykorzystają sytuacji i nie uruchomią nowych połączeń autobusowych/busowych. A na kolei najpierw trzeba wyłożyć duże pieniądze na remont torów / budowę nowych linii a potem jeszcze dokładać do pociągów. Wiadomo przecież, że pociągi są kilkakrotnie droższe niż autobusy, a standard wciąż nieporównywalny z autokarami (np. takie elementy jak podnóżek, odchylane siedzenia, indywidualny nawiew itd. wciąż w pociągach regionalnych są luksusem, podczas gdy transporcie drogowym jest to już standardowy element wyposażenia każdego busa). Poza tym bus podwiezie cię pod sam dom, a z pociągu musisz drałować kawał drogi ze stacji. Nic dziwnego, że pasażerowie wolą busy niż kolej.
2015-09-07 15:22:02 Autor: rpr
---.adsl.inetia.pl
do mal. Owszem jedna koncepcja to rzeczywiście polegała na wybudowaniu wąskotorowej linii z Przeworska przez Brzozów do Sanoka a druga to wybudowanie normalnotorowej ze Strzyżowa przez Brzozów do Sanoka. Poza tym to czy kiedyś dawno temu Rzeszów czy był zadupiem czy też nie to za słaby argument który miałby przemawiać przeciwko inwestycji
2015-09-07 16:13:13 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Odcinek Strzyżów - Brzozów - Sanok to trudny teren górski, gdzie budowa linii kolejowej jest absurdem ekonomicznym.

Jak już ktoś chce pucionguf do Sanoka to lepiej zrobić łącznicę w Krośnie tak żeby puciong osiongnol czas jazdy Krosno - Rzeszów godzina z groszami ( oczywiście bez przystanków po drodze oprócz Strzyżowa) plus 40 minut Krosno - Sanok. Wtedy przynajmniej puciong tanim kosztem osiągnąłby czas jazdy Rzeszów - Sanok zbliżony do busa, choć nie sądzę żeby takie puciongi stały się przebojem rynkowym ze względu na jednotor i co za tym idzie "wielkopolską" częstotliwość kursowania.
2015-09-07 16:46:46 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
w przypadku PB "wielkopolska" częstotliwość kursowania przyjęła się do tego stopnia, że buszarze z Lublyna aż lamentowali przed kamerami:))
2015-09-15 08:25:29 Autor: Dariusz
---.altec.pl
Szkoda że o nowym odcinku torów Wieruszów-Sieradz nie pomyślano w czasie projektowania drogi S8. Już samo uwzględnienie w projekcie trasy S8 linii kolejowej przyniosło by duże oszczędności. Myślę że równoczesna budowa lini kolejowej
i drogi szybkiego ruchu była by dużo tańsza.
Nowe linie kolejowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony