G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?
simetra ⚫ 22.08.2021 ⚫
3,8k













Projektant Thierry Gaugain zaprezentował w lipcu wizję luksusowego pociągu pod nazwą The G Train. Przedstawione pomysły wydają się trudne do realizacji. Stadler nie potwierdza zaangażowania w projekt pomimo wskazania go w materiałach projektanta.
Thierry Gaugain to projektant, który zasłynął projektami ekskluzywnych jachtów, hoteli czy sklepów. Jest autorem m.in. jachtu Wedge Too oraz używanego swego czasu przez Steve’a Jobsa Venus.
G Train ma być pierwszym, luksusowym pociągiem dostępnym dla prywatnego klienta. Jak zapewnia autor projektu właściciel będzie miał dostęp do 3,5 tys. m2 luksusowej powierzchni zmieniającej skład w pałac na torach. Pociąg ma liczyć 400 metrów długości składać się z 14 członów. Zakładana prędkość maksymalna to 160 km/h.
Pudło ma być zabudowane przemysłowym szkłem, które ma zapewniać doskonałą widoczność i umożliwiać podziwianie widoków w czasie podróży. W zależności od potrzeb może ono umożliwiać zajrzenie do wnętrza lub pozostawić je niewidocznym dla osób postronnych. Każdy z gości miałby mieć możliwość dostosowania swojego, o ile tak można powiedzieć, przedziału to jednej z siedmiu dostępnych i tworzonych m.in. dzięki odpowiedniemu światłu „koncepcji podróży”.
Projektant podkreśla, że w tym przypadku istotna jest sama podróż oraz doświadczenia i przeżycia z nią związane, a nie cel do którego zmierzamy.
Pociąg ma w założeniu zapewnić wygodną podróż 18 pasażerom, z których każdy będzie miał dostęp nie tylko do własnych przedziałów/pokoi ale także wspólnych pomieszczeń, w tym do sali z rozkładanymi ścianami-skrzydłami pozwalającymi zmienić część pociągu w większy taras, na którym będą mogły odbywać się przyjęcia czy koncerty.
Co więcej pociąg ma zapewniać także możliwość zabrania samochodów, czy motorów.
Niestety z udostępnionych wizualizacji trudno wywnioskować czy stworzenie takiego składu jest w ogóle możliwe. Projektant zapewnia wprawdzie, że jest to coś więcej niż wizja i prace zaczęły się już cztery lata temu. Mieli w nie być zaangażowani inżynierowie i architekci z takich firm jak Saint-Gobain, Stadler, Eskerley O’Callaghan czy Marine Guard.
Stadler nie potwierdza jednak żadnego zaangażowania w prace nad tym projektem.
G Train ma być pierwszym, luksusowym pociągiem dostępnym dla prywatnego klienta. Jak zapewnia autor projektu właściciel będzie miał dostęp do 3,5 tys. m2 luksusowej powierzchni zmieniającej skład w pałac na torach. Pociąg ma liczyć 400 metrów długości składać się z 14 członów. Zakładana prędkość maksymalna to 160 km/h.
Pudło ma być zabudowane przemysłowym szkłem, które ma zapewniać doskonałą widoczność i umożliwiać podziwianie widoków w czasie podróży. W zależności od potrzeb może ono umożliwiać zajrzenie do wnętrza lub pozostawić je niewidocznym dla osób postronnych. Każdy z gości miałby mieć możliwość dostosowania swojego, o ile tak można powiedzieć, przedziału to jednej z siedmiu dostępnych i tworzonych m.in. dzięki odpowiedniemu światłu „koncepcji podróży”.
Projektant podkreśla, że w tym przypadku istotna jest sama podróż oraz doświadczenia i przeżycia z nią związane, a nie cel do którego zmierzamy.
Pociąg ma w założeniu zapewnić wygodną podróż 18 pasażerom, z których każdy będzie miał dostęp nie tylko do własnych przedziałów/pokoi ale także wspólnych pomieszczeń, w tym do sali z rozkładanymi ścianami-skrzydłami pozwalającymi zmienić część pociągu w większy taras, na którym będą mogły odbywać się przyjęcia czy koncerty.
Co więcej pociąg ma zapewniać także możliwość zabrania samochodów, czy motorów.
Niestety z udostępnionych wizualizacji trudno wywnioskować czy stworzenie takiego składu jest w ogóle możliwe. Projektant zapewnia wprawdzie, że jest to coś więcej niż wizja i prace zaczęły się już cztery lata temu. Mieli w nie być zaangażowani inżynierowie i architekci z takich firm jak Saint-Gobain, Stadler, Eskerley O’Callaghan czy Marine Guard.
Stadler nie potwierdza jednak żadnego zaangażowania w prace nad tym projektem.
Komentarze:
PKP Energetyka

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |