Partnerzy serwisu:

G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?

simetra 22.08.2021 3,6k

arrow
arrow
G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?
wiz. Thierry Gaugain
G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?
G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?
G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?
G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?
G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?
G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?
G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?
G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?
G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?
G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?
G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?
Projektant Thierry Gaugain zaprezentował w lipcu wizję luksusowego pociągu pod nazwą The G Train. Przedstawione pomysły wydają się trudne do realizacji. Stadler nie potwierdza zaangażowania w projekt pomimo wskazania go w materiałach projektanta.
Thierry Gaugain to projektant, który zasłynął projektami ekskluzywnych jachtów, hoteli czy sklepów. Jest autorem m.in. jachtu Wedge Too oraz używanego swego czasu przez Steve’a Jobsa Venus.

G Train ma być pierwszym, luksusowym pociągiem dostępnym dla prywatnego klienta. Jak zapewnia autor projektu właściciel będzie miał dostęp do 3,5 tys. m2 luksusowej powierzchni zmieniającej skład w pałac na torach. Pociąg ma liczyć 400 metrów długości składać się z 14 członów. Zakładana prędkość maksymalna to 160 km/h.

Pudło ma być zabudowane przemysłowym szkłem, które ma zapewniać doskonałą widoczność i umożliwiać podziwianie widoków w czasie podróży. W zależności od potrzeb może ono umożliwiać zajrzenie do wnętrza lub pozostawić je niewidocznym dla osób postronnych. Każdy z gości miałby mieć możliwość dostosowania swojego, o ile tak można powiedzieć, przedziału to jednej z siedmiu dostępnych i tworzonych m.in. dzięki odpowiedniemu światłu „koncepcji podróży”.

Projektant podkreśla, że w tym przypadku istotna jest sama podróż oraz doświadczenia i przeżycia z nią związane, a nie cel do którego zmierzamy.

Pociąg ma w założeniu zapewnić wygodną podróż 18 pasażerom, z których każdy będzie miał dostęp nie tylko do własnych przedziałów/pokoi ale także wspólnych pomieszczeń, w tym do sali z rozkładanymi ścianami-skrzydłami pozwalającymi zmienić część pociągu w większy taras, na którym będą mogły odbywać się przyjęcia czy koncerty.
Co więcej pociąg ma zapewniać także możliwość zabrania samochodów, czy motorów.

Niestety z udostępnionych wizualizacji trudno wywnioskować czy stworzenie takiego składu jest w ogóle możliwe. Projektant zapewnia wprawdzie, że jest to coś więcej niż wizja i prace zaczęły się już cztery lata temu. Mieli w nie być zaangażowani inżynierowie i architekci z takich firm jak Saint-Gobain, Stadler, Eskerley O’Callaghan czy Marine Guard.

Stadler nie potwierdza jednak żadnego zaangażowania w prace nad tym projektem.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
PKP Energetyka
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony