Partnerzy serwisu:

Furgalski: Związkowcy przypomnieli o problemach PR

Newseria 29.06.2015 116

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-06-29 10:45:58 Autor: hahaha
---.g-net.pl
"Furgalski: Związkowcy przypomnieli o problemach PR", które stworzyła reforma autorstwa mojego szefa.
2015-06-29 11:01:13 Autor: brawka
---.dynamic.gprs.plus.pl
Wreszcie ludzkim głosem
2015-06-29 11:03:49 Autor: Wiesław Sedes
---
Bzdury!!!
2015-06-29 11:05:00 Autor: Kflik
---.static.ip.netia.com.pl
"całkowitej zmiany struktury działania" to wymaga PLK.
Nie może być spółka prawa handlowego (chyba, że będzie jedynie firmą świadczącą usługi utrzymania infry)
Nie może byś stosowana zasada wielkiego wora - koszty utrzymania KAŻDEJ linii kolejowej ( łącznie z prowadzeniem po niej ruchu) muszą być znane, w szczególności dla samorządu.

a usamorzadowienie PR...przecież to już było:P
(tyle, że spartaczone bo nie zrobiono tego tak jak obiecywano)
2015-06-29 11:06:51 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Abstrakcyjny biznes dla beneficjentów niechce się zawalić .
Polskie rządzenie ciągle na pasożyta.

Od kiedy są takie ustawy handlowe które pozwalają
Przewozom działać i za czyje bankrut funduje fundację pro kolej ? :-)
2015-06-29 11:31:39 Autor: Слава
---.leaseweb.com
[Admin: zmoderowano]
2015-06-29 11:48:15 Autor: adam 12
---.adsl.inetia.pl
wspólny bilet zwiększy liczbę pasażerów W PR I PKP Intercity

ale tego zdaje się nikt nie rozumie
2015-06-29 11:58:54 Autor: Kflik
---.static.ip.netia.com.pl
Wspólny bilet to konieczność.
Przy czym "wspólny" dotyczy przede wszystkim biletów okresowych (miesięczne, weekendowe etc).
Bilety jednorazowe mogą być "oddzielne" pod warunkiem że będą kosztować tyle samo (dla kolei jako całości jest lepiej jeśli ktos pojedzie pociągiem z mniejszą ilością zatrzymań tzn TLK a nie stającym wszędzie Regio) oraz nie będzie znaczaco rosła cena w przypadku przesiadki.

Do rozważania może być taryfa liniowa.

a może po prostu skopiować taryfę z Czech??:P (stosowane ceny mozna przemnożyć przez jakiś współczynnik, chodzi tylko o przepisanie sposobu kalkulowania taryf, promocji, kart zniżkowych) i zrobić z tego taryfę obowiązkowo honorowaną przez wszystkich przewoźników dotowanych.
2015-06-29 12:03:50 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
Syryjczyk, Wasiak i Furgalski stworzyli potworki (PLK), (PR), (Energetyka) itd. a teraz szukają sposobu na rozwiązanie swoich błędów.

wam (celowo z małej) już dziękujemy! 15 lat szamba stworzonego przez was(znów celowo) starczy!
2015-06-29 12:26:37 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Syryjczyk, Wasiak i Furgalski stworzyli potworki (PLK), (PR), (Energetyka) itd. a teraz szukają sposobu na rozwiązanie swoich błędów.

wam (celowo z małej) już dziękujemy! 15 lat szamba stworzonego przez was(znów celowo) starczy!"
Ww. zapewne "chcieli sprawdzić się" w kolejnictwie! A że wyszło, jak wyszło...
2015-06-29 12:55:00 Autor: jet
---.opera-mini.net
Wąsaci znowu atakują ?
2015-06-29 13:04:50 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
TOR to kolejowy kierunek Adrianie?
Z ostatnich Twoich wypowiedzi wydaje się, że to główny kierunek asfaltów, a nie jak nazwa pokazuje torów.

Adrian chwali ZZ, a kij w mrowisko rządowe wsadził. Pewnie dobrze jest poinformowany, że głównymi kontra to byli marszałkowie województw, a nie nawet zarząd PR.
2015-06-29 13:33:29 Autor: Polytyk
---.tktelekom.pl
2015-06-29 12:26:37 Autor: Zetes ---.lebork.vectranet.pl

Czego kolega oczekuje od ludzi często nieskażonych pracą drogowca, dyżurnego czy maszynisty? Nie wspomnę już, że większość z nich uczelnie techniczne zna z opowieści kolegów przy wódce.
2015-06-29 15:32:28 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
Czerwiec 2014: "Według Adriana Furgalskiego Pendolino może wyjechać na tory w marcu lub grudniu 2015 roku"

Tyle w temacie wiarygodności tego samozwańczego eksperta.
2015-06-29 16:20:22 Autor: huciński...PL
---.dynamic.chello.pl
Metro w Krakowie...
Zdaje się temat budowy tzw."lekkiego" metra, na które była wręcz historyczna szansa aby powstało w najbliższych latach, w jednym z najbardziej zanieczyszczonych miast w Europie i zakorkowanym od samochodów, jakim jest Kraków, też pośrednio za pomocą Pana Eksperta, przepadło. Pan pre - zydent Krakowa, Majchrowski, jako "ekspert" w zarządzaniu miasta, posłuchał na FTP październikowym w Krakowie "eksperta" w dziedzinie transportu, że trzeba stawiać na tramwaje i już.

I tak musimy odłożyć nasze starania o metro w Krakowie znowu do szuflady, na 10 lat. Na nic nasze 'oddolne' starania i ważne ub. referendum, w którym mieszkańcy opowiedzieli się za budową metra w Krakowie...
2015-06-29 18:52:56 Autor: ajoj
---.tktelekom.pl
Rozumiem, że "'eksperta opłacili związkowcy". Panie "ekspercie" A F niech pan nie opowiada popierdułek. Ile podpisów jest na opiniach ustaw o restrukturyzacji PKP? i zanim pan zacznie przyrównywać koleje brytyjskie do polskich to niech się pan nauczy co to jest koncesja a co licencja choćby w naszej ustawie o działalności gospodarczej?
2015-07-01 17:11:59 Autor: Przypominacz
---.static.ip.netia.com.pl
PNI Warszawa w likwidacji.

Adrian Furgalski, dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych TOR, podkreślił, że kupno PNI jest bardzo istotne dla Budimeksu, który dotychczas był jedyną dużą grupą budowlaną niebędącą mocniej obecną w budownictwie kolejowym.

- Wskazane jest, aby dywersyfikować źródła przychodów. Zwłaszcza, że w kolejnej perspektywie unijnego budżetu na lata 2014-2020 wydatki na inwestycje kolejowe najpewniej będą większe niż na projekty drogowe - ocenił Furgalski.

W jego opinii kwota transakcji jest korzystna dla PKP, ponieważ PNI czeka kosztowna restrukturyzacja, związana m.in. z przerostem zatrudnienia. Do tego w swoim portfelu zleceń spółka ma kilka kontraktów o bardzo niskiej rentowności. Zdaniem Furgalskiego, te czynniki mogły zaważyć o niższej wycenie PNI. Wcześniej szacunki rynkowe zakładały, że Budimex na zakup wyłoży od 300 do nawet 500 mln zł.

- PNI odnosiło też pewne korzyści z powodu bycia w grupie PKP; często w przetargach startowało wspólnie z PKP Energetyką oraz otrzymywało rozmaite zlecenia od PKP Polskich Linii Kolejowych. Możliwe, że teraz będzie musiało włożyć znacznie więcej wysiłku, aby utrzymać, a zwłaszcza powiększyć swoje udziały w rynku. Patrząc jednak na dokonania Budimeksu, myślę, że ten cel zostanie osiągnięty - powiedział Furgalski.

Zdaniem Jakuba Majewskiego, analityka rynku kolejowego, transakcja jest korzystna dla obu stron, chociażby w kontekście tego, na ile jest wyceniane PKP Cargo.

- Ta transakcja pokazuje też, że wzrasta zainteresowanie rynkiem kolejowym. Budimex nie inwestowałby w firmę, która wymaga głębokiej restrukturyzacji, gdyby nie spodziewałby się, że w przyszłości będzie mógł na tym zarobić - ocenił Majewski.

- Trochę dwuznaczną sytuacją było to, że PNI było w jednej grupie z głównym zamawiającym, czyli PKP PLK. Nadal taka sytuacja występuje z PKP Energetyką. Prywatyzację PNI oceniam na plus dla obu stron. W pewnym stopniu czyści ona relacje rynkowe, ponieważ coraz większa liczba firm wykonawczych jest po stronie kapitału prywatnego. Udziały państwa w kolei, które wciąż są za duże, powoli się kurczą. Oby na prywatyzacji PNI ten proces się nie zatrzymał - podkreślił Majewski. Adrian Furgalski zaznaczył, że rok 2011 w końcu będzie można zapisać w historii polskiej kolei jako rok rozpoczęcia prywatyzacji.

- Teraz czas na PKP Cargo i Polskie Koleje Linowe. PKP ma przyzwolenie polityczne na te prywatyzacje, dlatego powinny one nabrać tempa - podsumował Furgalski.
2015-07-02 21:26:40 Autor: Julek811
---.dynamic.chello.pl
Nie wiem czy to trafny tytuł, że to związkowcy przypominają PR o problemach spółki, myślę, że spółka doskonale o nich pamięta, ale tak to właśnie wygląda jak się ma tylu "właścicieli" a zarządzać widocznie nie ma komu.
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony