Partnerzy serwisu:

Freightliner PL rośnie z mocą

inf. pras. 19.02.2019 160

arrow
arrow
Freightliner PL rośnie z mocą
Freightliner PL rośnie z mocą
Freightliner PL rośnie z mocą
Freightliner PL rośnie z mocą
Freightliner PL rośnie z mocą
Freightliner PL rośnie z mocą
Freightliner PL rośnie z mocą
Freightliner PL rośnie z mocą
Prywatny kolejowy przewoźnik towarowy Frightliner PL po kolejnych inwestycjach w tabor ma coraz mocniejszą pozycję na rynku. W 2018 roku zaliczył dwucyfrowy wzrost przewozów w Polsce. Aktywnie działa też na rynku pracy, rekrutując kolejnych pracowników.
Operator podsumował wyniki przewozowe za 2018 rok, który był w Polsce niezwykle udany. Praca przewozowa przewoźnika osiągnęła blisko 2 mld tonokilometrów – aż o 21,2% więcej niż w 2017 roku. Wyniki FPL w tym zakresie są ponad dwukrotnie lepsze niż – i tak bardzo dobry – wzrost całego rynku (9,5% rdr). Ponadto przewoźnik realizował zlecenia w ruchu transgranicznym pomiędzy Polską i Niemcami oraz – poprzez swoją zależną spółkę córkę Freightliner DE – na terenie Niemiec. Przychody z niemieckich klientów stanowią ponad 30% całości przychodów Freightliner PL.

Silny, silniejszy, Freightliner PL

Dobre wyniki to nie przypadek. Należący do koncernu Genesee & Wyoming Freightliner PL od początku istnienia inwestuje bowiem w nowoczesny tabor i w ludzi. Przewoźnik postawił na potężne, sześcioosiowe lokomotywy o dużej sile pociągowej – wysoko ocenianą amerykańską lokomotywę spalinową JT42CWR (Class 66) oraz polską lokomotywę elektryczną E6ACTd (Dragon). To do Freightliner PL należy rekord masy brutto regularnie kursującego pociągu towarowego, prowadzonego pojedynczą trakcją spalinową – 4880 ton.

Rozwój firmy na rynku oznacza również zwiększenie zatrudnienia. Przewoźnik uruchomił bardzo ciekawą kampanię wizerunkową „#Najsilniejsi”, która przestawia umiejętności i doświadczenie pracowników, organizację pracy, sprzęt, stosowane technologie i jednocześnie wspiera działania rekrutacyjne. Przewoźnik szuka przede wszystkim pracowników obsługi trakcyjnej oraz technicznej, a na stronie najsilniejsi.pl można zapoznać się dokładnie z tym, co oferuje swoim obecnym i przyszłym pracownikom. Spółka publikuje też ciekawe reportaże i raporty – na jej zlecenia opracowano badanie rynku maszynistów. Wzięło w nim udział blisko 900 maszynistów z różnych firm z całej Polski. Wyniki badania wskazują, że maszyniści to niewątpliwie jedna z najszczęśliwszych grup zawodowych w Polsce. Ponad 80% badanych przyznaje, że lubi swoją pracę. Co ważne, maszyniści identyfikują się ze swoją pracą, traktują ją jako styl życia. To pozwala pracodawcy jeszcze lepiej zrozumieć potrzeby tej grupy zawodowej. Zgodnie z hasłem przewodnim kampanii #Najsilniejsi – „Prawdziwa siła tkwi nie tylko w maszynie. To również charakter i doświadczenie człowieka”. Takich #Najsilniejszych pracowników, z charakterem i doświadczeniem chce pozyskiwać przewoźnik do prowadzenia i obsługi swoich #Najsilniejszych lokomotyw oraz do pracy w #Najsilniejszym zespole biurowym.

Najsilniejsze lokomotywy

Na stronie najsilniejsi.pl można zobaczyć także filmy pokazujące lokomotywy i wagony jeżdżące dla przewoźnika. Warto przyjrzeć się bliżej wspomnianym już nowoczesnym lokomotywom dużej mocy, użytkowanym przez przewoźnika. Z powodzeniem wykorzystuje on pojazdy sześcioosiowe Class 66 oraz Dragon, o mocy nieosiągalnej dla tradycyjnych, czteroosiowych lokomotyw.
 
Pociągi liniowe w trakcji spalinowej prowadzą sześcioosiowe lokomotywy produkcji amerykańskiej Electro-Motive Diesel (EMD) Class 66. Do tego typu należy polski rekord masy pociągu z jedną lokomotywą, na który składało się 57 ładownych wagonów węgla o łącznej masie ponad 5000 ton. Class 66 wyposażony jest w silnik diesla o mocy 2420 kW (3290 KM), a aż 94% tej mocy idzie na cele trakcyjne. Efektywna siła pociągowa to aż 467 kN. Jest to możliwe do osiągnięcia dzięki systemowi współpracy zespołu prądotwórczego z systemem antypoślizgowym. W pojeździe zastosowano innowacyjne wózki trzyosiowe typu HTCR z systemem nastawy skrajnych osi wózka równolegle do promienia łuku. To z kolei pozwala na pokonywanie łuków o promieniach osiągalnych jedynie dla lokomotyw z wózkami dwuosiowymi. Część floty lokomotyw tego typu posiada dopuszczenie do jazdy w Polsce i w Niemczech, co pozwala na uruchamianie szybkich pociągów transgranicznych, bez straty czasu na stacjach granicznych.

Wyprodukowane przez Newag Dragony to elektrowozy o mocy 5 MW, zdolne do ciągnięcia ciężkich składów towarowych o wadze powyżej 4000 t. Na pokładzie zainstalowano innowacyjny moduł Dual Power – dodatkowy silnik spalinowy o mocy 540 kW do pracy na szlakach niezelektryfikowanych oraz na bocznicach, dzięki któremu przewoźnik nie jest zależny od dostępności lokomotywy manewrowej.

Perspektywy na rok 2019

W ostatnich tygodniach Freightliner PL sfinalizował budżet na 2019 r. Zakłada on kolejne wzrosty i dalszy dynamiczny rozwój. Będziemy przyglądać się realizacji tych planów, obserwując sytuację całego rynku.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony