Partnerzy serwisu:

Freiburg kupił lekkie pojazdy CAF-u

International Railway Journal/ez, Rynek Kolejowy 24.03.2013 166

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2013-03-24 09:35:34 Autor: Gubernator Kalifornii
---.CNet2.Gawex.PL

Gubernator Kalifornii
Kompletnie szokuje mnie to, że takie tramwaje (lub lekkie pociągi) kupuje w cale nie duże miasto. Na dodatek rozbudowuje cały system takiej kolejki w mieście? Szok :)
U nas takie giganty jak KZKGOP (największa aglomeracja w kraju - GOP) nie mają kompletnie nic, zero pomysłu, zero ŚKUPu, zero integracji, nieustanny wzrost cen i jedna z najgorszych ofert w Polsce...
2013-03-24 09:42:46 Autor: Gość
---.cli.nitronet.pl
Ale z tramwajem w Jaworznie a priori walczysz :p
2013-03-24 09:46:14 Autor: Pless
---.netcologne.de
Co w tym szokującego?
W Polsce są mniejsze miast z tramwajami - Gorzów Wlk, Toruń, Grudziądz czy Elbląg. Olsztyn też inwestuje w tramwaje.
2013-03-24 10:24:36 Autor: Gubernator Kalifornii
---.CNet2.Gawex.PL

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post Pless:
"Co w tym szokującego?
W Polsce są mniejsze miast z tramwajami - Gorzów Wlk, Toruń, Grudziądz czy Elbląg. Olsztyn też inwestuje w tramwaje."
Ĺšle się wyraziłem :) Chodzi mi o cały system, który jest zintegrowany - busy, tramwaje, kolej. Z w/w miast tylko Olsztyn będzie miał nowe tramwaje. Pozostałe, które wymieniłeś, jeżdżą starymi trupami 105N. Nie szokuje mnie to, bo za PRLu władza rozbudowywała sieci tramwajowe. PRLu już nie ma, a linie tramwajowe od 1989 roku powstawały tylko (nawet jeśli symbolicznie) w Krakowie, Warszawie i Poznaniu, a teraz w Olsztynie.
Bliski memu sercu Górny Śląsk tylko zwija sieć. Nie powstała, ani nigdy nie powstanie żadna nowa linia w tej aglomeracji...
2013-03-24 10:27:33 Autor: Gubernator Kalifornii
---.CNet2.Gawex.PL

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post Gość:
"Ale z tramwajem w Jaworznie a priori walczysz :p"
Ten tramwaj w takiej relacji w jakiej ma powstać tylko pogrąży to miasto. Dobrze wiesz, że biję do braku dopasowania do potrzeb mieszkańców. Ta linia tramwajowa nawet nie ma przejeżdżać w pobliżu dwóch największych pracodawców tego miasta - elektrownia i kopalnia. Dzięki doprowadzeniu linii tramwajowej do tych zakładów można by zdecydowanie ograniczyć ilość busów w PKM Jaworzno. Naprawdę. A tak? tramwaj wycieczkowy doworzący emerytów na zakupy z osiedla Stałego do centrum na targ...
Super perspektywa...
2013-03-24 11:38:57 Autor: autorrr
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post Gubernator Kalifornii:
"Ten tramwaj w takiej relacji w jakiej ma powstać tylko pogrąży to miasto. Dobrze wiesz, że biję do braku dopasowania do potrzeb mieszkańców. Ta linia tramwajowa nawet nie ma przejeżdżać w pobliżu dwóch największych pracodawców tego miasta - elektrownia i kopalnia. Dzięki doprowadzeniu linii tramwajowej do tych zakładów można by zdecydowanie ograniczyć ilość busów w PKM Jaworzno. Naprawdę. A tak? tramwaj wycieczkowy doworzący emerytów na zakupy z osiedla Stałego do centrum na targ...
Super perspektywa..."
I tak i nie... Dzielnice mieszkaniowe mają to do siebie, że powstają i istnieją przez lata - zmieniają się, rozbudowują, ale istnieją. A z przemysłem bywa różnie - fabryki powstają, produkują i niestety często też upadają. Zatem budowanie tras tramwajowej w oparciu o przemysłowe dzielnice niesie ze sobą pewne ryzyko. Widać to również w GOPie, gdzie wiele linii tramwajowych właśnie przez upadek przemysłu straciło swoje znaczenie. Dlatego przy projektowaniu tras tramwajowych należy w pierwszej kolejności brać pod uwagę dzielnice mieszkaniowe, jako stałość potencjalnych klientów... Z przemysłem bywa różnie... Oczywiście nigdy nie znadzie się absolutnie złotego środka i procent ryzyka istnieje zawsze, ale sens w tym, żeby ten procent był maksymalnie najmniejszy.
2013-03-24 12:44:24 Autor: Gubernator Kalifornii
---.CNet2.Gawex.PL

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post autorrr:
"I tak i nie... Dzielnice mieszkaniowe mają to do siebie, że powstają i istnieją przez lata - zmieniają się, rozbudowują, ale istnieją. A z przemysłem bywa różnie - fabryki powstają, produkują i niestety często też upadają. Zatem budowanie tras tramwajowej w oparciu o przemysłowe dzielnice niesie ze sobą pewne ryzyko. Widać to również w GOPie, gdzie wiele linii tramwajowych właśnie przez upadek przemysłu straciło swoje znaczenie. Dlatego przy projektowaniu tras tramwajowych należy w pierwszej kolejności brać pod uwagę dzielnice mieszkaniowe, jako stałość potencjalnych klientów... Z przemysłem bywa różnie... Oczywiście nigdy nie znadzie się absolutnie złotego środka i procent ryzyka istnieje zawsze, ale sens w tym, żeby ten procent był maksymalnie najmniejszy."
Z całym szacunkiem, ale czego dotyczył twój wywód? Jakichś podstaw budowy linii komunikacyjnych? Czy ty masz jakieś podstawy, żeby takie wywody nam tu przekazywać? ludzie, gdybym był profesorem, to bym cię na egzaminie po prostu zlinczował... Słyszałeś kiedyś o pojęciach produkcja i atrakcja w komunikacji? Czy myślisz, że ciągi komunikacyjne buduje się tylko z osiedli do centrum?

Chłopie! Elektrownia i kopalnia w Jaworznie to nie lokalna hurtownia, czy sklepik osiedlowy, który pojawia się i znika...
Elektrownia węglowa w Jaworznie powstała w 1903 roku i od tamtej pory ciągle się rozrasta! Czy ty przewidujesz, że nagle ktoś na śląsku zbuduje elektrownię atomową, która zastąpi elektrownie w Jaworznie? A może cała Polska nagle stanie się eldorado elektrowni wiatrowych i słonecznych...
Kopalnia Sobieski powstała w 1876 roku i ma jeszcze do wydobycia 134100 tysięcy ton węgla, co pozwala temu zakładowi na funkcjonowanie jeszcze przez kilkadziesiąt lat...

Czy z tego powodu należy nie budować tam tramwaju? Bo w 2065 roku skończy się węgiel?

Kto jest najważniejszym klientem w komunikacji zbiorowej? Mieszkaniec
Co ma zapewnić mieszkańcowi komunikacja zbiorowa? Dojazd do pracy, szkół, zakupów, rozrywki
Gdzie w stałych godzinach w dużych liczbach jeżdżą najczęściej mieszkańcy? Do pracy i szkoły!!!
A niezwykle kosztowny w utrzymaniu tramwaj gdzie by tylko jeździł??? Z osiedli do centrum... Czyli mamy zapewniony dojazd dla uczniów i emerytów...
Największa część mieszkańców i tak będzie zmuszona jeździć przepełnionymi busami do pracy lub po prostu samochodami, bo najbardziej pojemny tabor tramwajowy będzie woził radnych do pracy...

To tyle konkluzji...
2013-03-24 14:37:27 Autor: 100%olsztyniak
---.25.192.159
Nie ma w tym nic szokujacego bo Niemcy,niemieckie miasta sa 5 razy bogatsze od polskich i tam nie kradna jak u nas
2013-03-24 16:49:55 Autor: jb
---.opera-mini.net
@gubernator na szczęście nie jesteś profesorem, bo twoja pseudowiedza prezentowana w komentarzach to mieszanina faktów i urojeń. Budowa długich, wybiegowych linii do pojedyńczych zakładów, nieotoczonych tkanką miejską - nawet dużych - jest niecelowa. Doświadczenia rosyjskich miast świetnie tego dowodzą. Skończ najpierw politechnikę, a potem się wymądrzaj!
2013-03-24 20:11:53 Autor: Gubernator Kalifornii
---.CNet2.Gawex.PL

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post jb:
"@gubernator na szczęście nie jesteś profesorem, bo twoja pseudowiedza prezentowana w komentarzach to mieszanina faktów i urojeń. Budowa długich, wybiegowych linii do pojedyńczych zakładów, nieotoczonych tkanką miejską - nawet dużych - jest niecelowa. Doświadczenia rosyjskich miast świetnie tego dowodzą. Skończ najpierw politechnikę, a potem się wymądrzaj!"
widzisz jb,
Otóż skończyłem politechnikę i to w Krakowie i to kierunek transport, na którym to własnie się znam.

Nie piszę o długich liniach. Piszę o Jaworznie!!! W Jaworznie daleko są tylko Ciężkowice i Szczakowa. Widziałeś to miasto chociażby na google maps? Ja pracowałem w tym mieście, więc wiem, co piszę.
2013-03-24 21:56:51 Autor: jb
---.opera-mini.net
nie masz pojęcia o czym piszesz. Jeździłeś pewnie codziennie jedną trasą o tych samych porach dnia i masz tylko fragmentaryczne pojęcie o całej sieci. A na PK nie uczą takich bzdur. Przedmioty takie jak planowanie systemów transportowych i ekonomika transportu to podstawa.Posługiwanie się gogle maps tylko potwierdza brak profesjonalizmu i znajomości tematu! Palcem po mapie to rysują tramwaj gimnazjaliści.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony