François Hollande otworzył LGV Sud Europe Atlantique
Artur Bogdanowicz,Rynek Kolejowy/LOK, SNCF ⚫ 08.03.2017 ⚫
269

W ostatnim dniu lutego prezydent Francji François Hollande otworzył trasę dużych prędkości (LGV) Sud Europe Atlantique (SEA) między Tours i Bordeaux.
Linia powstała w formie partnerstwa publiczno-prywatnego: Narodowy zarządca infrastruktury SNCF Réseau wsparł ja 1,2 mld euro, przeznaczonymi na przyłączenia do tradycyjnej sieci w dziesięciu lokalizacjach, nastawnie i przebudowę infrastruktury w Bordeaux i paryskim dworcu Montparnasse, zaś prywatny partner Lisea (konsorcjum firm VINCI Concessions z udzialem 33,4 %, la Caisse des Dépôts 25,4 %, Meridiam 22 % oraz Ardian 19,2 %) przeznaczył 7,8 mld euro na budowę trasy.
Lisea otrzymała koncesję na obsługę trasy na 50 lat, którą z kolei zleciła SNCF Réseau. W połowie marca rozpocznie się sprzedaż biletów na regularne przejazdy, których uruchomienie zaplanowano na 2 lipca br.
Przystosowany do przejazdów z prędkością do 320 km/h nowy odcinek o długości 302 km został wybudowany od podstaw między Saint‐Avertin (Indre‐et‐Loire) i Ambarès‐et‐Lagrave (Gironde), do jego potrzeb dostosowano także 10 odcinków dojazdowych o łącznej długości 38 km.
Od lipca przejazd z Paryża do Bordeaux skróci się o godzinę i potrwa 2 godziny i 4 minuty. Pociągi zatrzymywać się będą na dworcach w centrach miast leżących na trasie; dla potrzeb linii nie powstały żadne nowe stacje.
Lisea otrzymała koncesję na obsługę trasy na 50 lat, którą z kolei zleciła SNCF Réseau. W połowie marca rozpocznie się sprzedaż biletów na regularne przejazdy, których uruchomienie zaplanowano na 2 lipca br.
Przystosowany do przejazdów z prędkością do 320 km/h nowy odcinek o długości 302 km został wybudowany od podstaw między Saint‐Avertin (Indre‐et‐Loire) i Ambarès‐et‐Lagrave (Gironde), do jego potrzeb dostosowano także 10 odcinków dojazdowych o łącznej długości 38 km.
Od lipca przejazd z Paryża do Bordeaux skróci się o godzinę i potrwa 2 godziny i 4 minuty. Pociągi zatrzymywać się będą na dworcach w centrach miast leżących na trasie; dla potrzeb linii nie powstały żadne nowe stacje.
Komentarze:
Nowe linie kolejowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |