Partnerzy serwisu:

Francja: Poważni gracze staną do walki o francuskich pasażerów

Tomasz Kościelny 07.10.2018 21

Francja: Poważni gracze staną do walki o francuskich pasażerów
Fot. laude TRUONG-NGOC/CC BY-SA 3.0
Najwięksi europejscy przewoźnicy są zainteresowani uruchamianiem szybkich połączeń kolejowych na terytorium Francji. Pozwoli na to liberalizacja rynku przewozów pasażerskich, która ma nastąpić z początkiem 2020 roku. Do tego czasu Koleje Francuskie muszą przygotować się na konkurencję, która mogłaby obnażyć problemy SNCF, takie jak m. in. niezadowolenie załogi z wdrażanych reform.
Szef SNCF Guillaume Pepy poinformował, że zarówno niemiecka spółka Deutsche Bahn, jak i włoska Trenitalia, są poważnie zainteresowane wejściem na francuski rynek. To oznaczałoby pojawienie się nowych marek na trasach kolei dużych prędkości. Rynek przewozów KDP ma zostać otwarty już w 2020 roku. Nieco mniej czasu mają regionalne przewozy pasażerskie - liberalizacja ma nastąpić pod koniec roku 2019. Najbardziej zainteresowanym na ten moment podmiotem jest firma Transdev.

- Powinniśmy poświęcić całą naszą energię na przygotowanie SNCF do otwarcie rynku, musimy wygrywać przetargi oraz walczyć o nowych klientów. Nie mamy czasu, musimy to zrobić szybko - powiedział Guillaume Pepy. Jak dodał szef SNCF, firma musi ulec przekształceniu - tak aby państwowy przewoźnik sprostał wymogom, które narzuca konkurencja. Wśród doraźnych działań są m. in.: poprawa punktualności i usprawnienie obsługi pasażerów.

Już teraz, w ramach przygotowań do otwarcia rynku na konkurencję, Koleje Francuskie przechodzą ważny proces rebrandingu. Wśród połączeń TGV zostały wydzielone: marka InOui, oferująca komfortową i szybką podróż w klasach: pierwszej, drugiej i biznesowej, a także marka Ouigo, która umożliwia szybką podróż po niższej cenie w klasie ekonomicznej.

Francuscy pasażerowie mieli ostatnio powody do narzekań. Przez trzy miesiące, począwszy od kwietnia, trwał strajk, który kosztował przedsiębiorstwo blisko 800 mln euro. Załoga protestowała przeciwko wdrożeniu zaproponowanych przez prezydenta Emmanuela Macrona reform. Ostatecznie rząd nie ugiął się i zapadły decyzje m. in. o ograniczeniu przywilejów dla pracowników, ale także o stopniowym oddłużaniu przedsiębiorstwa przy pomocy budżetu państwa.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony