Partnerzy serwisu:

Francja otworzy rynek przewozów pasażerskich. Ruszą przetargi

Tomasz Kościelny 24.01.2019 52

Francja otworzy rynek przewozów pasażerskich. Ruszą przetargi
Fot. KARELEM/CC BY-SA 4.0/Wikimedia Commons
W Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pojawiły się informacje o dwóch planowanych przetargach na obsługę kolejowych tras pasażerskich. To bardzo ważne działanie francuskiego rządu, dzięki któremu, poza pociągami państwowego przewoźnika, pojawią się również te uruchamiane przez konkurencyjne firmy.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami francuskiego rządu, w pierwszej kolejności liberalizacja przewozów kolejowych ma objąć trasy intercity: Nantes – Bordeaux oraz Nantes – Lyon. W tej chwili przewozy w tych relacjach pod marką TET prowadzi SNCF Mobilités. Są to dwie spośród ośmiu tras krajowych intercity, które są nadzorowane przez rząd, a nie przez regiony. Umowa na prowadzenie przewozów obowiązuje do 2020 roku.

Pierwsze dwa zapowiadane przetargi na obsługę tych tras to krok do uruchomienia procesu liberalizacji rynku przewozów pasażerskich we Francji. Władze tego kraju próbują dostosować się do zapisów unijnego IV pakietu kolejowego. Działanie to także następstwo reformy państwowego przedsiębiorstwa SNCF, która, pomimo ostrego sprzeciwu związków zawodowych i serii trwających kilkanaście tygodni protestów, została zaakceptowana przez rząd w połowie minionego roku.

Zamieszczone ogłoszenie pozwoli potencjalnym zainteresowanym na przygotowanie się do właściwego przetargu, który najwcześniej zostanie ogłoszony za rok. Nieprzypadkowo wybór padł na dwie konkretne trasy. Obie są gruntownie zmodernizowane. Kursuje po nich również odnowiony tabor. Dzięki temu państwowy przewoźnik jest również gotów do walki o te trasy, a poziom jego usług teraz może być konkurencyjny w stosunku do innych zainteresowanych.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że do niedawna najbardziej zainteresowanym podmiotem, który chciałby uruchamiać przewozy dalekobieżne na trasach konwencjonalnych we Francji, była firma Transdev. Mówi się również o Deutsche Bahn oraz o Trenitalii jako o firmach, które miałyby w przyszłości walczyć o uruchamianie połączeń na trasach KDP.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony