Partnerzy serwisu:

Fragment E20 idzie do modernizacji. Tym razem Ożarów Mazowiecki

Martyn Janduła 21.08.2017 4,8k

Fragment E20 idzie do modernizacji. Tym razem Ożarów Mazowiecki
Fot. PKP PLK
Tym razem PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z firmą ZUE na przebudowę torów w ciągu linii E20 na Warszawskim Węźle Kolejowym. Sprawniejszą obsługę mają zyskać m.in. pasażerowie na stacji w Ożarowie Mazowieckim. Głównym celem inwestycji ma być także poprawa bezpieczeństwa. Inwestycja ma być gotowa w połowie 2020 roku.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizacja robót budowlanych linii kolejowej nr 3 na odcinku Warszawa – Granica LCS Łowicz, które obejmuje m.in. wykonanie robót branży konstrukcyjnej, inżynieryjnej, budowlanej, torowej, elektrycznej, teletechnicznej i geologicznej. Prace te mają na celu m.in. poprawę przepustowości linii oraz zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

– Jest to jedna z ważnych umów, bo dotyczy realizacji prac na bardzo istotnej magistrali kolejowej w ciągu E20. Co więcej, prace dotyczyć będą także Warszawskiego Węzła Warszawskiego – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych. – Dzisiaj wykonawca rozpocznie projektowanie i za około rok wejdzie z pracami w okolicach Ożarowa Mazowieckiego, które wpisują się w nasz plan modernizacji linii E20. W tym roku na modernizację linii E20 podpisujemy wile umów. Prowadzimy już przecież prace w obrębie trzech LCS między Swarzędzem a Sochaczewem. W zeszłym tygodniu podpisaliśmy umowę w ramach LCS Terespol, a w przyszłym tygodniu podpiszemy umowy na prace związane z realizacją LCS Mińsk Mazowiecki – zapowiada Bresch.

Na stacji w Ożarowie Mazowieckim dwa nowe perony zastąpią jeden stary. Będą nowe wiaty, funkcjonalne oświetlenie, tablice informacyjne i ławki. Zlikwidowana zostanie stara kładka. Jednak dojście do pociągów zapewni przejście podziemne wyposażone w windę i pochylnie. Polskie Linie Kolejowe deklarują także większą przepustowość linii dzięki przebudowie układu sterowania ruchem kolejowym oraz wymianie torów i rozjazdów na odcinku ok. 5,5 km. Będzie nowy budynek nastawni. Zabudowane zostaną nowe urządzenia i wymieniona sieć trakcyjna.

Zadanie obejmuje także przebudowę dwóch przejazdów w Ożarowie Mazowieckim. Dzięki temu zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Wykonawcą prac jest firma ZUE. Wartość umowy wynosi 79,8 mln zł netto (98,2 mln zł brutto). Po podpisaniu umowy wartość portfela zamówień Grupy ZUE wynosi 1 510 mln zł. Termin realizacji zadania to 33 miesiące od dnia rozpoczęcia prac. Zakończenie projektu „Poprawa przepustowości linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa – Kutno etap I Prace na linii kolejowej nr 3 na odc. Warszawa – granica LCS Łowicz” finansowanego w 85% ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zaplanowane jest w lipcu 2020 roku. Zarządca zapowiada jednotorowe zamknięcia torów z utrzymaniem ruchu pasażerskiego.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony