Partnerzy serwisu:

FPS rozpoczął przygotowania do dopuszczenia nowych wagonów w Niemczech

Jakub Madrjas 31.05.2019 115

FPS rozpoczął przygotowania do dopuszczenia nowych wagonów w Niemczech
Fot. FPS
30 maja PKP Intercity poinformowało o rozszerzeniu umowy na zakup 55 nowych wagonów kolejnych 26 pojazdów. Producent – Cegielski FPS musi dla nich uzyskać dopuszczenie do ruchu w aż sześciu krajach. Firma wybrała już partnera do procesu homologacji nowych wagonów pasażerskich w Niemczech i Austrii.
Wartość kontraktu po zamówieniu dodatkowych 26 nowych wagonów wzrosła do 697,3 mln zł. 81 nowych wagonów trafi do PKP Intercity do lutego 2022 r., a pierwsze z nich już w przyszłym roku. Po upływie 24 miesięcy od odbioru wagonów FPS H. Cegielski jest zobowiązana do wykonania przeglądów na trzecim poziomie utrzymania. Wagony mają posiadać dopuszczenie do eksploatacji nie tylko w Polsce, ale także w Czechach, Niemczech, Austrii na Słowacji i Węgrzech.

Prezes Cegielski FPS Hubert Stępniewicz przyznaje, że dopuszczenie pojazdu do ruchu za granicą będzie najtrudniejszym elementem tego kontraktu. - Zaczęliśmy prace nad przygotowaniem procesu homologacji w Niemczech – zdradził, przekonany, że to dopuszczenie do ruchu w tym kraju będzie najtrudniejsze do uzyskania; jak dodaje, przekonują się o tym wszyscy producenci taboru kolejowego. FPS podpisał już umowę z DB Systemtechnik w tej sprawie. Niemiecka firma m.in. przejmie zarządzanie procesem dopuszczeniowym, zweryfikuje, jako jednostka upoważniona (DeBO), spełnienie wymagań krajowych oraz wystawi wymagane świadectwa zgodności.

– Wagon zostanie skonstruowany w oparciu o zalecenia naszego doradcy niemieckiego, tak aby uprościć i zoptymalizować samą procedurę dopuszczenia na rynku niemieckim. Będziemy przede wszystkim badali zgodność naszego pojazdu z wymaganiami infrastruktury kolejowej – mówi prezes FPS. Jak dodał, ze względu na brak odpowiedniego toru testowego w Polsce, próby dynamiczne wagonu będą wykonywane w czeskim Velimiu.

Jak już pisaliśmy, FPS będzie dywersyfikował swoje portfolio, wchodząc na rynki lokomotyw oraz zespołów trakcyjnych. Zdaniem Stępniewicza, rynek wagonów jest jednak przyszłościowy, a wymóg homologacji w kilku krajach postawiony przez PKP Intercity jest dla producenta szansą. Szczególnie prywatni przewoźnicy, tacy jak RegioJet czy Flixtrain chętnie korzystają ze składów wagonowych, które pozwalają na elastyczne kreowanie podaży miejsc.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony