Partnerzy serwisu:

FPS Cegielski nie naprawi lokomotyw PKP Intercity. Oferta odrzucona [aktualizacja]

Jakub Madrjas 06.07.2018 92

FPS Cegielski nie naprawi lokomotyw PKP Intercity. Oferta odrzucona [aktualizacja]
Fot. Tomasz Matusiak, SM42.pl
Dużą niespodziankę przyniosło otwarcie ofert w przetargu PKP Intercity na modernizację lokomotyw spalinowych serii SM42. Wpłynęła w nim tylko jedna oferta, ale nie z Pesy ani Newagu, a od należącego do ARP producenta wagonów, spółki FPS Cegielski. Postępowanie zostało jednak unieważnione.
Przetarg na wykonanie napraw głównych i modernizacji lokomotyw manewrowych SM42 PKP Intercity ogłosiło w marcu. Podzielono go na zadania: w pierwszym umieszczono 5 lokomotyw dla zamówienia podstawowego i 2 w opcji, zadanie drugie polega na modernizacji 4 lokomotyw i 2 w ramach opcji. 

Warto przypomnieć, że to drugie postępowanie w tej sprawie. Pierwsze, ogłoszone w sierpniu 2017 roku, PKP Intercity unieważniło. Jedyna oferta, którą wówczas złożył Newag, okazała się zbyt droga – opiewała na 60 mln zł brutto za dziewięć lokomotyw. Budżet Intercity na podstawowe zamówienie wynosił niecałe 47 mln złotych brutto. 

W ponowionym postępowaniu również wpłynęła tylko jedna oferta, ale nie pochodzi ona ani z Newagu, ani z Pesy. Złożył ją FPS Cegielski, należący do Grupy ARP producent wagonów, dopiero od niedawna wykonujący również modernizację ezetów (do standardu Feniks). 

FPS złożył oferty na obie części zamówienia, oferując 7 017 150 zł brutto za modernizację jednej lokomotywy i współczynnik dostępności na poziomie 90 procent, a także trzyletnią gwarancję. Podana cena oznacza, że ponownie przekroczony został kosztorys. Ogólnie PKP IC szacowało koszt naprawy z modernizacją na niewiele ponad 5 mln zł brutto. Przykładowo w zadaniu pierwszym PKP IC musiały zapłacić 28 mln zł brutto za cztery lokomotywy, a kosztorys określono na 20,7 mln zł brutto. PKP IC musi więc znacznie podnieść kosztorys lub unieważnić postępowanie.

FPS prowadzi prace badawcze nad nowym, hybrydowym zespołem trakcyjnym Plus, jest też zainteresowany modernizacją ezet ED74. Poznańska firma dotąd nie angażowała się jednak w rynek lokomotyw, szykując się m.in. do realizacji ważnego kontraktu wagonowego dla PKP Intercity.

Aktualizacja 6 lipca

PKP Intercity poinformowało, że jedyna oferta, złożona przez FPS Cegielski podlega odrzuceniu. W związku z tym postępowanie unieważniono. Nie podano przyczyn odrzucenia oferty.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony