Partnerzy serwisu:

FPL o Dragonach: Cena i niezawodność

Rynek Kolejowy 03.02.2015 454

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-02-03 09:56:58 Autor: Hirek
---.194.157.170
,,wiodący niezależny operator kolejowy w Europie'' ??Czy dzisiaj może ktoś lub coś być niezależne? chyba tylko obstrukcja?
2015-02-03 09:57:06 Autor: Kawa Inka
---.adsl.inetia.pl
FPL o Gamach: Cena - wysoka, ekonomia - żadna, niezawodność - brak...
2015-02-03 10:22:51 Autor: Sarmata
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
niezalezni operatorzy doceniają POLSKIE produkty. Brawo! Narodowy przewoźnik PKP IC ma na to wylane.
2015-02-03 11:12:55 Autor: gh
---.dynamic.gprs.plus.pl
Dużo jest bocznic gdzie będzie można manewrować 6 osiowymi, 120 tonowymi lokomotywami?
2015-02-03 11:19:01 Autor: Janko
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czy to oznacza, że Newag podkradł pomysł dodatkowego silnika spalinowego z PESA Maraton?
2015-02-03 11:23:56 Autor: xtrain
---.serwistal.pl
Janko, a czy słyszałeś może o Traxx'ie AC LAST MILE ? Zatem PESA zerżnęła pomysł od Bombardiera czy odwrotnie? Głupio piszesz.
2015-02-03 11:24:07 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@gh

Tak samo jak można manewrować na bocznicach 6-osiowymi, 116-tonowymi Tamarami.

Przecież Dragon nie ma wózków od Gagarina, spokojnie da radę.
2015-02-03 11:31:40 Autor: roześmiany
---.dynamic.chello.pl
Co oni wiedzą o lokomotywach...Taki nad-ekspert zeus04 by im wyjaśnił ile to one mają błędów itp. itd. ...
2015-02-03 11:33:05 Autor: ms
---.static.ip.netia.com.pl
Fajne malowanie.
2015-02-03 12:14:37 Autor: zen
---.dynamic.gprs.plus.pl
nie wybrali PESY? Bo podwozie bylo złe, koła były złe, plastik był zly... Wszystko było złe :)
2015-02-03 13:03:21 Autor: CT
---.nitka.net.pl
@gh @Ave Ja - bocznice to mały problem, pociągi pancerne miały (podobno) i 40-50 T na oś. Przy powolnej jeździe było wolno im przejeżdżać i przez mosty.
Jak na bocznicy coś się wykolei przy 10 km/h, to daleko i tak nie ujedzie.
2015-02-03 18:18:25 Autor: opel
---.dynamic-ww-2.vectranet.pl
Brawo Gliwice!
Tylko kim wy to chcecie robić, jak od kilku lat same zwolnienia.
2015-02-03 22:33:14 Autor: H\mmm
---.swietochlowice.vectranet.pl
Jak fajnie że ktoś woli Dragony zamiast bubli X4EC
2015-02-04 07:06:43 Autor: nowy targ
---.internetdsl.tpnet.pl
Już to widzę wszystkie lokomotywy są bezawaryjne do czasu jak się pierwszy raz nie spieprzą.
2015-02-04 07:19:55 Autor: nowy targ
---.internetdsl.tpnet.pl
Ciekawe kto będzie jeździł tymi elektrykami jak w fpl-u sami dizlarze paliwiarze ;)
2015-02-04 09:40:29 Autor: maszynista667
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post gh:
"Dużo jest bocznic gdzie będzie można manewrować 6 osiowymi, 120 tonowymi lokomotywami?"
To jest zasadnicze pytanie,ale są też bocznice zakładowe gdzie takie loko manewrują,choćby TEM-2 tylko kwestia jest jeszcze inna,na wjazd na takie bocznice trzeba mieć odpowiednie uprawnienia i znajomość regulaminów wewnętrznych.Widać mają tam omnibusów a nie maszynistów;)
2015-02-04 10:42:24 Autor: TomP
---.centertel.pl
Śmieszne są te docinki w stosunku do Gamy. Dual power po raz pierwszy w Polsce użyto w Marathonie właśnie, poza tym wszędzie gdzie był eksploatowany zbierał dobre recenzje, czy to w IC, czy w Orlenie, czy w Lotosie. Gama też była pierwszą lokomotywą z toaletą i zapleczem socjalnym, projektowaną z myślą o maszynistach, także naprawdę potrafmy docenić rodzime produkcje, bo Gama na to zasługuje.
2015-02-04 15:49:47 Autor: md
---.static.ip.netia.com.pl
Tu nie ma żadnych docinek, Gama ma swój kawałek tortu, bo to jednak inna maszyna niż Dragon i tyle.
A docenia się dany produkt - kupując go (w przypadku firm prywatnych, które mają wolną rękę i wybiorą to, co im pasuje).
Przy czym 5 lokomotyw to trochę mało. Ale na początek wystarczy, można na stałe obsługiwać Jaszczów i Śląsk.
2015-02-04 16:20:22 Autor: maszynista651
---.dynamic.chello.pl
Do @maszynista667 czy trzeba być omnibusem żeby przyswoić sobie parę podstawowych danych z regulaminu technicznego danej bocznicy(nr.torów,gdzie niema skrajni,spadki,sposób zabezpieczenia składu,itp...)??? każdy kto jest z wykształcenia kolejarzem i posiada uczciwie zdobyte uprawnienia nie będzie przeszkodą w obsłudze tego typu terenu kolejowego.Osobną sprawą jest zatrudnienie osób na co dzień rolników(tz.małorolnych)albo innych leworęcznych po kursach którym przejazd z toru na tor sprawia problem bo to albo tamto......byle przetrwać swoje 12h i do swojej Wólki wrócić.
2015-02-04 18:47:05 Autor: kaol
---.97.25.244
Z całym szacunkiem dla Gamy ale jeszcze nie wiedziałem innej lokomotywy która ma choinkę na desce rozdzielczej a ten rodzimy produkt ma piękne lampki bożonarodzeniowe:-). Pozytywnej opinii na Lotosie o Gamie to też nie słyszałem. Toaleta w stylu wsadzonego toi toi to nie jest żaden rewelacyjny wynalazek. Wystarczy trochę wyobraźni i można sobie zdać sprawę jak będzie przyjemnie pachniało w przedziale maszynowym przy słonecznej pogodzie i 25 stopniach. Za to zaplecze socjalne prezentuje się estetycznie, tylko nie wiem jak działa ale tu już mogą się wypowiedzieć maszyniści którzy pomykali tą maszynką. Dragon został stworzony do ciężkich składów towarowych z którymi sobie świetnie radzi. Lokomotywy 4 osiowe mają mniejszą przyczepność wiec mimo to że mają większe moce to siła pociągowa jest znacznie mniejsza.
2015-02-04 21:43:40 Autor: Jako
---.dynamic.chello.pl
Brawo i oby tak dalej. Pozdrawiam myślących w Newagu Gliwice.
2015-02-04 22:54:31 Autor: hartwig
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@kaol nie gadaj w Lotosie Gama sprawowała się bez zastrzeżeń. Myślę, że Gamy dla Intercity dadzą konkretny przykład, że jest to porządna konstrukcja i sceptycyzm wobec niej jest nieuzasadniony.
2015-02-05 09:09:14 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
@ roześmiany:
Projektu E6ACT "broniłem" od samego początku i to chyba jak mało kto :) FPL ma znane potrzeby i Dragon idealnie do nich pasuje...Problemy mają absolutnie wszyscy producenci na świecie. Pesa oraz Newag nie odstają od najlepszych. Zrozumiał?
2015-02-05 09:17:09 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
@ gh:
Wszystkie bocznice które przyjmują wahadła po 4000 ton, a nawet dużo mniej. Jedyną mi znaną która nie wpuści lokomotywy 6-osiowej, to Browar w Tychach, ale tam sie mieści maksymalnie kilka wagonów 4-osiowych i FPL takimi nigdy nie był zainteresowany. Inni przewoźnicy "prywatni" też...
2015-02-05 10:51:01 Autor: roześmiany
---.dynamic.chello.pl
Pesa nie odstaje ???????????????????????? Polecam wielce pouczający widok "ruchomych płotów" bodaj ED74.....
2015-02-05 14:01:53 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
@ roześmiany:
Właśnie przejeżdżam przez Olszynkę Grochowską i płoty tu mają "ciekawe". ED74 widziałem w ruchu wczoraj i przedwczoraj w ok. godz. 12-tej. Wczraj jak ruszała na TLK "Kinga" ze "Wschodniej", a przedwczoraj jak ruszała z "Zachodniej".
2015-02-08 13:36:28 Autor: om
---.dynamic-ww-1.vectranet.pl
Fajne maszyny. Może w końcu inni się skuszą? Tak fajnie się jeździ Vectronami, drogie DB? Pewnie fajnie, ale drogo, jak trzeba jechać dookoła.
Giełda
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony