Partnerzy serwisu:

Flirty PKP IC z pierwszej serii po przebudowie. Niektóre mają Wi-Fi

Michał Szymajda 27.10.2022 3,8k

arrow
arrow
Flirty PKP IC z pierwszej serii po przebudowie. Niektóre mają Wi-Fi
Przestrzeń dla rowerów we Flirtach po nowemu fot. MS, Rynek Kolejowy
Flirty PKP IC z pierwszej serii po przebudowie. Niektóre mają Wi-Fi
Flirty PKP IC z pierwszej serii po przebudowie. Niektóre mają Wi-Fi
Do końca roku zakończy się proces przebudowy Flirtów, które Stadler dostarczył PKP Intercity w 2015 roku. Pojazdy przechodzą zmiany w aranżacji przedziałów rowerowych.
Na nieprawidłowości przy zabudowie wieszaków na rowery w 20 Flirtach należących do PKP Intercity, dostarczonych w końcówce 2015 roku, zwrócił uwagę Urząd Transportu Kolejowego.

Większe rowery zawieszone na wieszakach bardzo utrudniały przemieszczanie się pasażerów przez wagon z miejscami dla jednośladów, a przejazd wózka z przekąskami i napojami był niemal niemożliwy. Dlatego PKP Intercity zdecydowało się zlecić jego przebudowę.

Przestrzeń dla rowerów przebudowana

– W piętnastu pojazdach serii ED160 dostarczonych w 2015 roku została wprowadzona zmiana w aranżacji przestrzeni przeznaczonej do przewozu rowerów. Do końca tego roku planowane jest zakończenie prac na pozostałych jednostkach serii ED160 – dowiedzieliśmy się w PKP Intercity.

Jak teraz wygląda ta przestrzeń? Rowery nadal wieszamy na wieszakach, tak jak poprzednio, ale same wieszaki są znacznie prostsze i usytuowane bliżej ścian pojazdu (o około 15 cm), przez co przemieszczanie się pasażerów jest łatwiejsze. Zniknęły jednak rozkładane miejsca siedzące, choć teraz i tak nie ma to większego znaczenia, w związku z tym że na Flirty nie ma sprzedaży biletów na takie rozkładane siedziska (nie wliczają się one do miejsc siedzących stałych). Warto podkreślić, że z punktu widzenia rowerzystów usytuowanie przedziału rowerowego we Flirtach (wszystkie stojaki są w jednym miejscu) i tak jest znacznie lepsze niż to w Pendolino czy Dartach i o cały rząd wartości przekracza to, co zaoferowano pasażerom w zmodernizowanych ED74.

Internet we Flirtach... bywa

Przy okazji podróży przebudowanym ED160 zwróciliśmy uwagę na… działający bezprzewodowy internet (w egzemplarzu 005), pomimo tego, że ani w 20 Dartach ani w 20 Flirtach tej usługi nie ma od lat, a PKP Intercity wciąż nie doprowadziło do likwidacji uciążliwego problemu.

– Obecnie prowadzone jest rozpoznanie rynku w celu określenia możliwych technicznie rozwiązań i kosztu poprawy standardu istniejącej infrastruktury bezprzewodowego internetu – odpowiedziało PKP Intercity, nie wyjaśniając, dlaczego z internetu mogliśmy korzystać.

Z kolei Stadler odpowiada, że to PKP Intercity odpowiada od samego początku za sprawność nadajników Wi-Fi (nie są one objęte umową serwisową ze Stadlerem).

Przypomnijmy, że kolejne Flirty, z zamówienia na 12 pojazdów, wyjadą na polskie tory już 29 października. O tym, jakie połączenia obsłużą, piszemy tutaj.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony