Partnerzy serwisu:

Flirt „made in Siedlce” wjeżdża na węgierskie tory

inf. prasowa 04.12.2017 0

Flirt „made in Siedlce” wjeżdża na węgierskie tory
Fot. Stadler Polska
Stadler i Gysev wspólnie zaprezentowali pierwszy, nowej generacji elektryczny zespół trakcyjny typu Flirt. Czteroczłonowy, niskopodłogowy pojazd będzie eksploatowany już od połowy 2018 roku na liniach regionalnych Węgier Zachodnich. Wliczając realizowane od roku zamówienie na dziesięć pojazdów Flirt, Gysev będzie dysponował flotą dwudziestu pociągów, które będą regularnie obsługiwały wszystkie trasy przewoźnika.
W 2016 roku węgierski operator transportu kolejowego Gysev Zrt. ogłosił przetarg na dostawę dziesięciu czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Flirt z przeznaczeniem do obsługi ruchu regionalnego. Zwycięzcą przetargu została firma Stadler, która po podpisaniu we wrześniu ubiegłego roku umowy z Gysev rozpoczęła realizację kontraktu w siedleckim zakładzie. Zaledwie rok później pierwszy pojazd uroczyście zaprezentowano podczas targów kolejowych Trako w Gdańsku. Dwie jednostki są już na Węgrzech, gdzie przechodzą proces uzyskania homologacji. Pierwsze pojazdy rozpoczną obsługę pasażerów w połowie 2018 roku, a ostatni wyjedzie na węgierskie tory w styczniu 2019 roku.

Węgierski przewoźnik ma już w swojej flocie dziesięć pojazdów typu Flirt zamówionych w ramach przetargów zrealizowanych w latach 2013 i 2015. Doliczając dziesięć jednostek, które zostaną dostarczone w ramach obecnie realizowanego zamówienia, Gysev będzie miał w swojej flocie dwadzieścia elektrycznych zestawów trakcyjnych typu Flirt. Nowe i poprzednio dostarczone pojazdy będą mogły działać synchronicznie, zapewniając przewoźnikowi dużą elastyczność w zakresie organizacji rozkładu jazdy.

Nowe pojazdy Flirt dla Gysev mają 208 miejsc siedzących, dwie toalety i spełniają wymagania najnowszych standardów TSI. Pojazdy o długości 77,1 m są o 2,8 m dłuższe od jednostek obecnie użytkowanych przez przewoźnika. Poruszają się z prędkością 160 km/h i w zaledwie 39 sekund osiągają prędkość 120 km/h. Składy mają przestronne strefy wejścia, umożliwiające szybką wymianę pasażerów. Wysoki udział niskiej podłogi w połączeniu z przestronnym wejściem sprawia, że pojazdy są łatwo dostępne dla rodzin z wózkami dziecięcymi, osób poruszających się na wózkach inwalidzkich oraz z rowerami. Składy mają klimatyzację, system kamer, WiFi, gniazdka do ładowania urządzeń elektronicznych oraz typowe dla pociągów regionalnych ustawienie siedzeń naprzeciwko siebie.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
STADLER
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony