Flirt Akku zawalczy o USA
Jakub Madrjas ⚫ 16.02.2023 ⚫
1,3k

wiz. Stadler
Uniwersytet Stanowy w Utah i Centrum Badań Inżynieryjnych ASPIRE podpisały ze Stadlerem umowę na opracowanie i przetestowanie pociągu pasażerskiego z napędem akumulatorowym. Będzie on bazował na znanej w Europie jednostce Flirt Akku. Będzie to pierwszy pociąg bateryjny w Ameryce Północnej.
Jak informuje Stadler, celem projektu jest opracowanie, zbudowanie i przetestowanie dwuczłonowego zespołu trakcyjnego zasilanego bateriami. We współpracy z ASPIRE, Stadler opracowuje Flirt Akku dostosowanego do rynku amerykańskiego. Wymaga to szeroko zakrojonych prac badawczo-rozwojowych w celu dostosowania pojazdu do amerykańskiej infrastruktury i przepisów krajowych. Podczas gdy Stadler koncentruje się na projektowaniu i produkcji pociągu, ASPIRE pracuje nad rozwojem infrastruktury do ładowania pojazdu.
– Jesteśmy zaszczyceni, że możemy współpracować ze Stadlerem w tym przełomowym projekcie. Sukces przyniesie miejsca pracy przy projektowaniu i produkcji w Utah. Wytyczy również drogę do elektryfikacji systemów kolei podmiejskiej i miejskiej – powiedział dr Regan Zane, dyrektor ASPIRE Engineering Research Center cytowany w komunikacie. Jak dodał Martin Ritter, dyrektor generalny Stadler US, przy niewielkiej liczbie zelektryfikowanych linii kolejowych w Ameryce Północnej pociąg na baterie jest świetną, zeroemisyjną alternatywą dla pojazdów zasilanych olejem napędowym.
Stadler sprzedał już ponad 110 pojazdów Flirt Akku. Na przykład w Niemczech pociągi zasilane bateriami zastąpiły tabor spalinowy w Szlezwiku-Holsztynie, Nadrenii-Palatynacie i Meklemburgii-Pomorzu Zachodnim. Warto dodać, że Stadler produkuje pociągi Flirt zasilane wodorem dla Kalifornii; były one prezentowane na targach Innotrans.
– Jesteśmy zaszczyceni, że możemy współpracować ze Stadlerem w tym przełomowym projekcie. Sukces przyniesie miejsca pracy przy projektowaniu i produkcji w Utah. Wytyczy również drogę do elektryfikacji systemów kolei podmiejskiej i miejskiej – powiedział dr Regan Zane, dyrektor ASPIRE Engineering Research Center cytowany w komunikacie. Jak dodał Martin Ritter, dyrektor generalny Stadler US, przy niewielkiej liczbie zelektryfikowanych linii kolejowych w Ameryce Północnej pociąg na baterie jest świetną, zeroemisyjną alternatywą dla pojazdów zasilanych olejem napędowym.
Stadler sprzedał już ponad 110 pojazdów Flirt Akku. Na przykład w Niemczech pociągi zasilane bateriami zastąpiły tabor spalinowy w Szlezwiku-Holsztynie, Nadrenii-Palatynacie i Meklemburgii-Pomorzu Zachodnim. Warto dodać, że Stadler produkuje pociągi Flirt zasilane wodorem dla Kalifornii; były one prezentowane na targach Innotrans.
Komentarze:
STADLER

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |