Partnerzy serwisu:

Flirt Akku testowany w Lipsku

Artur Bogdanowicz 04.10.2021 2,1k

Flirt Akku testowany w Lipsku
Fot. ms
Przed dwoma tygodniami po raz pierwszy tunelem średnicowym kolei podmiejskiej w Lipsku przejechał pociąg bateryjny. Tym samym dzięki wykorzystaniu pojazdu Stadlera przetestowano możliwość wykorzystania pociągu akumulatorowego w sieci regionalnej Niemiec Środkowych (MSDB). W inauguracyjnym i testowym przejeździe z Deliztsch przez Lipsk i Grimme do Döbeln oraz z powrotem wzięli udział przedstawiciele gospodarki i polityki regionalnej.
– Pociągi o napędzie diesla nie są dopuszczone do ruchu w tunelu w Lipsku i tym samym nie mogą być wykorzystywane w sieci połączeń MDSB. Tym samym dochodzimy do granic integracji sieci centralnej z liniami niezelektryfikowanymi. Zmienić się to powinno w 2025 roku. Pociągi bateryjne kursować będą mogły wtedy na liniach łączacych odcinki zelektryfikowane i niezelektryfikowane, do tego działo się to będzie przyjaźnie wobec środowiska i bez emisji spalin – powiedział Kai Emanuel, prezes związku komunikacyjnego ZVNL.

– Dotychczas wykorzystywana na linii Lipsk-Grimma-Döbeln flota pociągów o napędzie diesla zastąpiona zostanie pociągami bateryjnymi, dzięki czemu będą one mogły być kierowane tunelem miejskim – dodał.

Wykorzystany w kursie testowym pojazd został dopuszczony do ruchu przez niemiecki odpowiednik UTK (EBA) w roku 2018 i wykonał dotąd 15 tys. kilometrów korzystając z baterii we wszystkich możliwych warunkach atmosferycznych. ZVNL testowało też w 2019 roku pociąg wodorowy. Technologia ta jest jednak bardziej kosztowna i bardziej sensowna na dłuższych liniach, uważają przedstawiciele ZVNL, dlatego zdecydowano się na pociągi bateryjne. Przetarg rozpisany zostanie już w najbliższych dniach.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony