Finlandia przed dużym przetargiem na elektryczne zespoły trakcyjne
Michał Szymajda ⚫ 07.07.2019 ⚫
6,6k

Ezt serii Sm2fot. Otto Karikoski, CC BY-SA 4.0
Koleje Fińskie (VR) chcą kupić blisko 40 elektrycznych zespołów trakcyjnych z przeznaczenie do obsługi południowej części kraju i regionalnego ruchu wokół Helsinek.
Jako pierwszy informację o planowanym przetargu podał Rolf Jansson, prezes Grupy VR. – Tabor elektryczny używany w ruchu aglomeracyjnym, pomimo modernizacji, która poprawiła warunki podróży, jest już relatywnie stary i będzie konieczna jego wymiana – powiedział.
Zmodernizowany tabor, o którym mówił Jansson, to dwuczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne Sm2 produkowane od 1975 do 1981 roku. Dzięki aluminiowej konstrukcji i szerokiemu zakresowi modernizacji wykonywanych w latach 2001–2011 standard obsługi podróżnych jest w nich stosunkowo wysoki, ale odbiega on od tego, co można zobaczyć w pociągach VR kursujących na dalekobieżnych trasach. Pojazdy nie są też niskopodłogowe, rozwiązania w warstwie napędowej są już dość archaiczne. Obecnie w ruchu są 34 takie zestawy.
VR chce rozpisać przetarg jeszcze w 2019 roku i spokojnie przebierać w ofertach po to, by pierwsze nowe ezt wyjechały na tory Finlandii w 2024 roku. Do 2026 Sm2 mają zostać całkowicie zastąpione nowymi pojazdami. Jest szansa na rozszerzenie zamówienia o opcję dotyczącą zakupu pociągów podmiejskich.
Zakup taboru, za kwotę około 250 mln euro, będzie finansowany głównie ze środków krajowych. Chodzi o doposażenie narodowego przewoźnika przed otwarciem krajowego rynku kolejowego na podmioty zewnętrzne.
Zmodernizowany tabor, o którym mówił Jansson, to dwuczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne Sm2 produkowane od 1975 do 1981 roku. Dzięki aluminiowej konstrukcji i szerokiemu zakresowi modernizacji wykonywanych w latach 2001–2011 standard obsługi podróżnych jest w nich stosunkowo wysoki, ale odbiega on od tego, co można zobaczyć w pociągach VR kursujących na dalekobieżnych trasach. Pojazdy nie są też niskopodłogowe, rozwiązania w warstwie napędowej są już dość archaiczne. Obecnie w ruchu są 34 takie zestawy.
VR chce rozpisać przetarg jeszcze w 2019 roku i spokojnie przebierać w ofertach po to, by pierwsze nowe ezt wyjechały na tory Finlandii w 2024 roku. Do 2026 Sm2 mają zostać całkowicie zastąpione nowymi pojazdami. Jest szansa na rozszerzenie zamówienia o opcję dotyczącą zakupu pociągów podmiejskich.
Zakup taboru, za kwotę około 250 mln euro, będzie finansowany głównie ze środków krajowych. Chodzi o doposażenie narodowego przewoźnika przed otwarciem krajowego rynku kolejowego na podmioty zewnętrzne.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |