Filipiny: Alstom dostarczy pierwszy ETCS do Azji
Roman Czubiński ⚫ 18.03.2023 ⚫
765

By Department of Transportation (Philippines), Public Domain, commons.wikimedia.org
Jedna z głównych linii kolejowych na Filipinach zostanie wyposażona w system ETCS poziomu 2 produkcji Alstomu. Inwestycja będzie realizowana w konsorcjum z Colas Rail na zlecenie Mitsubishi Corporation – informuje Alstom. Wartość kontraktu przypadająca na francuski koncern wyniesie ok. 1,1 mld euro.
Linia North-South Commuter Railway łączy Manilę z jej obszarami podmiejskimi. Potrzeby transportowe są ogromne: cała stołeczna aglomeracja Filipin liczy ponad 24 miliony mieszkańców. Celem inwestycji ma być poprawa niezawodności oraz interoperacyjności kolei, bezpieczeństwa ruchu i przepustowości linii, a także efektywności energetycznej.
Rolą Alstomu będzie zintegrowanie elementów całego systemu: urządzeń sygnalizacyjnych, łączności, zasilania, automatycznego pobierania opłat, drzwi krawędziowych, systemów utrzymania, wyposażenia zaplecza oraz centrum sterowania. Szczególnie ważną częścią kontraktu będzie dostarczenie i uruchomienie systemu ERTMS, który zostanie zastosowany po raz pierwszy w całej Azji Południowo-Wschodniej. Producent zamierza wykorzystać urządzenia ze swojej sprawdzonej platformy Atlas 200. Colas Rail zajmie się natomiast pracami torowymi oraz przy sieciach napowietrznych.
– Ta inwestycja nie tylko wzmocni naszą pozycję lidera w regionie. Dla Filipin będzie również wielkim krokiem w kierunku zintegrowanej sieci kolejowej oraz wydajniejszej, zrównoważonej mobilności – komentuje szefowa działu Azja-Pacyfik w Alstomie Ling Fang.
Rozbudowa i modernizacja NSCR jest finansowana przez Japońską Agencję Współpracy Międzynarodowej. Nowy odcinek południowy (Tutuban – Calamba) będzie liczył 55 km długości, a północny (Malolos – Clark International Airport) – 51 km. Na obu łącznie zaplanowano budowę 27 stacji i przystanków. Zakończenie inwestycji zaplanowano na rok 2029.
Rolą Alstomu będzie zintegrowanie elementów całego systemu: urządzeń sygnalizacyjnych, łączności, zasilania, automatycznego pobierania opłat, drzwi krawędziowych, systemów utrzymania, wyposażenia zaplecza oraz centrum sterowania. Szczególnie ważną częścią kontraktu będzie dostarczenie i uruchomienie systemu ERTMS, który zostanie zastosowany po raz pierwszy w całej Azji Południowo-Wschodniej. Producent zamierza wykorzystać urządzenia ze swojej sprawdzonej platformy Atlas 200. Colas Rail zajmie się natomiast pracami torowymi oraz przy sieciach napowietrznych.
– Ta inwestycja nie tylko wzmocni naszą pozycję lidera w regionie. Dla Filipin będzie również wielkim krokiem w kierunku zintegrowanej sieci kolejowej oraz wydajniejszej, zrównoważonej mobilności – komentuje szefowa działu Azja-Pacyfik w Alstomie Ling Fang.
Rozbudowa i modernizacja NSCR jest finansowana przez Japońską Agencję Współpracy Międzynarodowej. Nowy odcinek południowy (Tutuban – Calamba) będzie liczył 55 km długości, a północny (Malolos – Clark International Airport) – 51 km. Na obu łącznie zaplanowano budowę 27 stacji i przystanków. Zakończenie inwestycji zaplanowano na rok 2029.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |